Gå til innhold

Tinder; Hvem skriver først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Singel etter en stund og vurderer tinder igjen.. Men hvem skriver først etter match?

Liker dere menn, at jentene tar iniativ først? 

Anonymkode: a3cb7...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt at den som matcher sist skriver først🤷‍♀️ 

Har riktig nok fått høre at jenter som skriver først gjerne bare er ute etter ett ligg, men det stemmer ikke for min del.

Anonymkode: 84a3a...297

• Nyttig 1
Skrevet

Det har vel ingen betydning hvem som skriver først. Det er ingen regler for sånt.

Men jeg kunne klart meg uten alle disse som bare skriver "Hei😊". De har for det første lett for å bli borte i mengden, for ikke å snakke om at når man skriver tilbake, er det en del som ikke gidder å svare. Kan virke som om mange bare er ute etter bekreftelse ...

Moralen kan jo være at du ikke tar initiativ til å skrive hvis du ikke engang har tenkt å prøve å ha en samtale for å bli litt mer kjent med den andre personen.

Anonymkode: c01d6...338

Skrevet

Det varierer litt,men jeg liker at også kvinnene tar iniativ. Det er en grunn til at jeg har over 100 matches og ikke snakket med noen av de enda. Hvorfor skal jeg som mann ta iniativ hele tiden? Det er 2023. Likestilling.

• Liker 3
Skrevet
Rosa Gnom skrev (4 minutter siden):

Det varierer litt,men jeg liker at også kvinnene tar iniativ. Det er en grunn til at jeg har over 100 matches og ikke snakket med noen av de enda. Hvorfor skal jeg som mann ta iniativ hele tiden? Det er 2023. Likestilling.

Og jeg lo. Hvorfor skal du (som mann) sitte og ruge på 100 matcher, som du ikke får brukt til noe som helst? Bare for å lage et poeng av det? 

Anonymkode: 47cab...936

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Som dame får jeg aldri svar når jeg skriver først, men det er nok fordi de bare har sveipet i blinde som veldig mange menn gjøre på tinder.

Anonymkode: 92031...634

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosa Gnom skrev (5 minutter siden):

Fordi menn zapper nesten alt til høyre og sorterer etterpå.

Jeg sluttet å ta kontakt da de nok ikke egentlig var så interesserte, jeg var bare en de mange som ble sveipet til høyre.

De som var interessert, de hørte jeg alltid fra, slik som den fine mannen som ble kjæresten min 💞

.                 ------------------------------------

En studie av 3600 Tinder-brukere viste at menn høyresveiper (altså trykker «liker») på 61,9 prosent av damene på Tinder, mens damene bare høyresveiper 4,5 prosent av mennene

https://www.nettavisen.no/livsstil/fungerer-egentlig-tinder-det-har-ntnu-forskere-funnet-svaret-pa/s/12-95-3423882528

Anonymkode: f22ac...a1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og jeg lo. Hvorfor skal du (som mann) sitte og ruge på 100 matcher, som du ikke får brukt til noe som helst? Bare for å lage et poeng av det? 

Anonymkode: 47cab...936

Ruger da ikke. Akkurat nå prater jeg med 1 dame. For meg så holder det med 1 om gangen. Virker som ei fantastisk dame også forsåvidt. Det er ikke jeg som lager poenget heller,det er det TS som har gjort. Bare poengterte at ingen av de andre matchene har ikke sagt "hei " til meg engang. Det er litt sånn ett forum fungerer. Man svarer på tråder og kommer med sine egne erfaringer og lignende.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi menn zapper nesten alt til høyre og sorterer etterpå.

Jeg sluttet å ta kontakt da de nok ikke egentlig var så interesserte, jeg var bare en de mange som ble sveipet til høyre.

De som var interessert, de hørte jeg alltid fra, slik som den fine mannen som ble kjæresten min 💞

.                 ------------------------------------

En studie av 3600 Tinder-brukere viste at menn høyresveiper (altså trykker «liker») på 61,9 prosent av damene på Tinder, mens damene bare høyresveiper 4,5 prosent av mennene

https://www.nettavisen.no/livsstil/fungerer-egentlig-tinder-det-har-ntnu-forskere-funnet-svaret-pa/s/12-95-3423882528

Anonymkode: f22ac...a1b

Men om både kvinner og menn tenker litt sånn samtidig,blir det noe prating i det hele tatt da ? Men grunnen til at jeg ikke sier "hei " til de andre matchene er så enkelt at jeg holder meg til 1 om gangen !

• Nyttig 1
Skrevet

Er man seriøs så driter man i hvem som skriver først og man driter i å spille spill og operere med "regler" for hvordan spillet skal spilles. 

Anonymkode: 3843a...6d1

Skrevet
Rosa Gnom skrev (4 minutter siden):

Nevner det tilfelle du ikke har tenkt på det.

De har jo også mange matcher, og snakker sikkert med dem som tar kontakt. 

Kan jo være at om du matcher med kvinner som matcher med få, så har hun større sjangs til å se deg, å større sjangse å til å ta kontakt. Men det kan også hende hun allerede er opptatt med dem som tar kontakt med henne først. 

Ikke at du ikke er kjekk, men med mange folk samtidig så blir jo noen overstimulert og det blir sikkert en kaotisk følelse, kanskje brukes flere apper også. Å det kan også hende de tenker at om han ikke skriver til meg er det ikke sikkert han matchet fordi han var interisert heller, siden noen menn matcher med alle. Så for å finne dem som liker meg venter jeg til de tar kontakt. Er også menn som har mange, så for å unngå å bli ei av mange, så venter hun. Noe du også kanskje gjør akkurat nå. Kan også være de får nok av det de møter der inne å tenker gidameg, nei takk og bare lar ting ligge. Å sikkert mange andre muligheter. 

Det er vanskelig.

Å du kan jo møte noen utenfor tinder. Er for likestilling med hadde jeg hatt tinder har jeg ikke tatt kontakt først, fordi jeg tilfeldigvis alltid har tatt kontakt med de som har endt som kjærestene mine(visste ikke menn burde ta kontakt) og vil prøve andre veien for en gangs skyld. Å for å kjenne på kroppen at en mann er virkelig interisert, tar meg med storm som en gentle man og alt det der. Vil ikke være hun han tar til takke med, det høres ut som et dystert og gurgende kjedelig liv, å de tingene føler jeg meg ferdig med, vil ha det bedre. 

Om du merker at de snakker til deg, se bort fra dette. 

• Nyttig 1
Skrevet

For å si det sånn, er en kvinne interessert så sender hun melding. Å sende melding etter melding til damer som ikke er interessert er bare slitsomt for alle parter.

Og hvis du finner en av de kjekke fyrene du og alle andre har lyst på kan du banne på at det er mange om beinet. Hvis du ikke er frempå er det en lang kø av beilere som kommer deg i forkjøpet 

Anonymkode: 59bfc...000

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å si det sånn, er en kvinne interessert så sender hun melding. Å sende melding etter melding til damer som ikke er interessert er bare slitsomt for alle parter.

Og hvis du finner en av de kjekke fyrene du og alle andre har lyst på kan du banne på at det er mange om beinet. Hvis du ikke er frempå er det en lang kø av beilere som kommer deg i forkjøpet 

Anonymkode: 59bfc...000

Er kjempe interisert i en mann, har vært det lenge, men kommer aldri til å ta kontakt med han. Venter hellet til jeg blir betatt av en ny, som tar initiativ med meg. Så nei ingen garanti.

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Nevner det tilfelle du ikke har tenkt på det.

De har jo også mange matcher, og snakker sikkert med dem som tar kontakt. 

Kan jo være at om du matcher med kvinner som matcher med få, så har hun større sjangs til å se deg, å større sjangse å til å ta kontakt. Men det kan også hende hun allerede er opptatt med dem som tar kontakt med henne først. 

Ikke at du ikke er kjekk, men med mange folk samtidig så blir jo noen overstimulert og det blir sikkert en kaotisk følelse, kanskje brukes flere apper også. Å det kan også hende de tenker at om han ikke skriver til meg er det ikke sikkert han matchet fordi han var interisert heller, siden noen menn matcher med alle. Så for å finne dem som liker meg venter jeg til de tar kontakt. Er også menn som har mange, så for å unngå å bli ei av mange, så venter hun. Noe du også kanskje gjør akkurat nå. Kan også være de får nok av det de møter der inne å tenker gidameg, nei takk og bare lar ting ligge. Å sikkert mange andre muligheter. 

Det er vanskelig.

Å du kan jo møte noen utenfor tinder. Er for likestilling med hadde jeg hatt tinder har jeg ikke tatt kontakt først, fordi jeg tilfeldigvis alltid har tatt kontakt med de som har endt som kjærestene mine(visste ikke menn burde ta kontakt) og vil prøve andre veien for en gangs skyld. Å for å kjenne på kroppen at en mann er virkelig interisert, tar meg med storm som en gentle man og alt det der. Vil ikke være hun han tar til takke med, det høres ut som et dystert og gurgende kjedelig liv, å de tingene føler jeg meg ferdig med, vil ha det bedre. 

Om du merker at de snakker til deg, se bort fra dette. 

Dette var ett godt svar ! Det er nok mye sant i det du skriver her. Jeg sliter litt med mennesker,så møte noen uten internett blir vanskelig for meg. Kan fort merke selv at jeg også blir overstimulert hvis jeg driver å snakker med flere om gangen. Det blir fort for mye for min del. Derfor liker jeg å snakke med 1 om gangen! :)

• Nyttig 1
Skrevet

Aldri vært på tinder. Men tenker jo st ved normal folkeskikk, så skriver den som har likt sist, med mindre den andre allerede har sendt noe. 

Da blir jo dynamikken, jeg liker deg, også får man en respons tilbake på det. 

Anonymkode: a1ec7...0af

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri vært på tinder. Men tenker jo st ved normal folkeskikk, så skriver den som har likt sist, med mindre den andre allerede har sendt noe. 

Da blir jo dynamikken, jeg liker deg, også får man en respons tilbake på det. 

Anonymkode: a1ec7...0af

Mannfolk sveiper jo liker på ALLE. Lampeskjermer får likes, katter får likes. Så tenker at det er opp til mannen å vise at man faktisk har lyst på kontakt. 

Anonymkode: 7e4dd...597

Skrevet
Rosa Gnom skrev (35 minutter siden):

Og sånn mine damer og herrer forbli man singel. Eventuelt viser hvorfor man er singel og bør forbli singel. 

Anonymkode: 13a98...aa5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og sånn mine damer og herrer forbli man singel. Eventuelt viser hvorfor man er singel og bør forbli singel. 

Men det vet du heldigvis ikke noe som helst om. Er forøvrig helt urelevant for tråden også. Jeg tror ikke at TS lurte på hvorfor JEG er singel,men godt mulig jeg har lest feil,men vi kan godt snu litt på det : Og sånn mine damer og herrer forsøpler man ett forum med urelevante svar. Eventuelt viser hvorfor man ikke bør være på ett forum i det hele tatt.

Endret av Rosa Gnom
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gnom er en sjarmerende kar, tror det kommer til å gå bra med han. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
50 minutter siden, Rosa Gnom said:

Du har over 100 matcher som mann?

Du er enten full av shit eller en enhjørning…

Anonymkode: 3a3ed...2e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...