ragna-råkk Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Har kjøpt meg start kit fra neglemakeriet og har et spørsmål - kan man herde for lenge?
Djungelvrål Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg bruker sett fra Nailster. Nei, det tror jeg ikke er mulig. Men det er jo sikkert ikke så sunt. Herder buildergel i 1 min og lakk i 30 sek før jeg herder med overlakk i 1-2 min.
ragna-råkk Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2023 Hvordan vet du at du har herdet "nok", da? Det står jo anbefaling, men, jeg følte at det var veldig "vått" enda, og tenlte ar siden jeg er førstereis, at jeg la tykkere og derfor trengte litt mer...
Mich Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Ja, du kan herde for lenge. Generelt burde man ikke trenge å herde mer enn 2 minutter, som regel holder det med 60 sekunder. Du burde følge anbefalingen til merket du bruker. Ikke legg tykke lag, legg heller flere tynne lag og herd mellom hvert lag. Du må alltid avslutte med en top coat. Hvis du ikke bruker en no-wipe top coat, så må du tørke av neglen med en cleanser eller alkohol for at det ikke skal være sticky.
ragna-råkk Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2023 Takk for gode tips! En negl jeg har lagt, fikk et søkk i seg. Kan jeg, etter å ha lagt top coat og alt, fylle på og legge nytt top coat?
Mich Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 29 minutter siden, ragna-råkk said: Takk for gode tips! En negl jeg har lagt, fikk et søkk i seg. Kan jeg, etter å ha lagt top coat og alt, fylle på og legge nytt top coat? Ja, så lenge du passer på at det ikke er noe fett eller olje der. Tørk godt med alkohol før du gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå