AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Skal spise ute på et sted som har pasta carbonara, de bruker pecorino i den. Jeg liker parmesan, men er litt pysete når det kommer til oster - geitost syns jeg er grusomt. Pecorino er fra sau. Er det en ost som er vanskelig å like? Anonymkode: 42f9c...424
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Veldig likt parmesanost. Tror neppe du ville visst det ikke var parmesanost hvis det ikke stod på menyen Anonymkode: 2666f...56e
Fjellmannover190 Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Pecora er sau på italiensk, og pecorino can være myk til veldig fast. Modner kjappere en parmesan, og har litt særegenhet fra sauemelk. Når det er sagt, så er en nøytral og fin ost, og når den er 12 mnd kan den fint erstatte parmesan i en del retter. Finner den litt mindre kompleks en reggiano 2
Fjellmannover190 Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Ekte carbonara skal ha pecorino og ikke fløte:) 3
Bygdedama Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Den er saltaktig og ganske skarp, men brukt i en rett er den nydelig! https://vinhona.com/2023/09/24/vinhona-tester-merete-bos-ost-og-vinanbefalinger-del-12/
Dolce Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Bygdedama skrev (2 timer siden): Den er saltaktig og ganske skarp, men brukt i en rett er den nydelig! https://vinhona.com/2023/09/24/vinhona-tester-merete-bos-ost-og-vinanbefalinger-del-12/ Den kan være saltaktig og skarp. Men pecorino finnes i mange, mange hundre varianter, alt fra helt fersk - til så vellagret at den nærmest går av seg selv. I Norge er det vel vanligst å bruke pecorino romano, som er en mellomlagret ganske salt pecorino. I matlaging kan den minne om det vi kaller "parmesan". 1
Bygdedama Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Dolce skrev (55 minutter siden): Den kan være saltaktig og skarp. Men pecorino finnes i mange, mange hundre varianter, alt fra helt fersk - til så vellagret at den nærmest går av seg selv. I Norge er det vel vanligst å bruke pecorino romano, som er en mellomlagret ganske salt pecorino. I matlaging kan den minne om det vi kaller "parmesan". Ja det ville ikke være fordelaktig å skrive om en ost som ikke er vanlig her. Det er også bilde av den aktuelle osten…
Meadow Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg liker ikke geitost jeg heller, og jeg liker ikke pecorino. Ihvertfall har det jeg har smakt hatt en skarp sauesmak.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 Nydelig ost! Men så elsker jeg oster med smak. Anonymkode: dce2e...b1b
Julia Piñero Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 Utrolig god ost! Jeg bruker litt pecorino på min hjemmelagede pizza margherita. Himmelsk!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg liker pecorino, men den har en salt og ganske skarp smak. Kjenner flere som ikke klarer å spise den fordi den smaker «sau». Dette er folk som er veldig glade i parmesan. Anonymkode: 51a14...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå