AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Kjøkkenmaskinen sto på benken og eltet deig og hele driten falt i gulvet. Det er en stor Kenwood , som jeg aldri har merket at har flyttet seg millimeter før 🙈Ble hakk i gulvet, noe jeg tenker jeg må leve med. Men kjøkkenmaskinen sprakk og ble skjev. Ser på den som helt ubrukelig nå . Er det vits å høre med forsikringsselskap om det blir dekket på info ? Har ikke råd til å kjøpe ny nå, og aldri vært borti lignende sak. Anonymkode: 172ef...83f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Det er forskjellig fra selskap til selskap. Men den avskrives jo ut i fra hvor mange år den var, og egenandelen er nok noen tusen, så tipper det ikke blir så mye på konto. Men for all del, spør forsikringen din. Anonymkode: 26515...ac5 1
Sofakona Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Tror Innbo bare dekker eks Lyn, oversvømmelser ,brann etc. Om du har en eks pluss forsikring så dekker den eks at du mister pc i gulvet etc. Men da må du se hva din innbo dekker
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Det kommer an på forsikringen du har. Noen dekker uhell uansett, andre dekker ikke uhell som skjer fordi man bruker gjenstander uten tilsyn. Anonymkode: b23a6...778 1
newman01 Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Dekning avhenger av hvilket selskap du har og hvilken forsikring. Noen innboforsikringer i toppklassen har tabbeforsikring, dekker knust mobilskjerm, legetime hos Dr.Dropin, ingen verdireduksjon første 3 årene osv, mens andre kun dekker brann, lyn, oversvømmelser osv. Så du må nesten sjekke med selskapet ditt. Og noen har 8000 i egenandel, andre har null om det er evigheter siden sist man brukte forsikringen
Boetica Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Du må gå inn i forsikringsavtaler din og lese vilkårene. De fleste finner dette på selskapets nettside under «Min side» el.l.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Kommer an på hvor god dekning du har, egenandel og hvor gammel maskinen var. Hos meg falt ventilatoren ned fra veggen og knuste koketoppen, dagen før vi skulle ta bilder før salg for sikkerhetsskyld. Fikk inn en håndverker vi hadde brukt rett før som kjøpte inn alt på Ikea og fikset samme dag. Fikk dekket alt - egenandel. Anonymkode: d4294...631
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Glemte å si at du kan prøve å få fikset gulvet også. Anonymkode: d4294...631
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 Den kan gå på forsikringen ja. Er det en relativt ny maskin til 10 000,- så lønner det seg fort å ta det gjennom forsikringen. Sjekk vilkårene i innboforsikringen din. Jeg har 2000,- i egenandel på min innboforsikring. Anonymkode: e8f02...94c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå