Gå til innhold

4Her - noen som har EKTE erfaringer å dele?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Googler ivei men føler ikke jeg finner skikkelig ut av det, så spør KG-orakelet! 

Har bikket 40, og nå har mensen vært 4 dager senere enn vanlig i to sykluser. Tenker at det er begynnelsen på overgangsalderen som sniker seg innpå. Er det noen som har prøvd 4Her over tid og har erfaringer å dele i forhold til alt de lover? 

Anonymkode: bead3...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Tror du på det selv? 

Anonymkode: 68ca2...e5e

Hvorfor så skråsikker? Mangel på vitamin D kan jo gi en rekke alvorlige mangelsykdommer. Hvorfor skulle ikke selen og diverse b-vitaminer stabilisere tidlig overgangsalder? Du kan jo Google symptomer på b-vitaminmangel og gi meg et saklig svar på hvorfor du er skråsikker på at 4Her ikke virker  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor så skråsikker? Mangel på vitamin D kan jo gi en rekke alvorlige mangelsykdommer. Hvorfor skulle ikke selen og diverse b-vitaminer stabilisere tidlig overgangsalder? Du kan jo Google symptomer på b-vitaminmangel og gi meg et saklig svar på hvorfor du er skråsikker på at 4Her ikke virker  :)

Skråsikker fordi jeg har studert medisin i 6 år. Om jeg mistenker vitaminmangel, tar jeg en test og korrigerer det med tilskudd. 
Med mindre man har mangel, så hjelper det ikke å hive inn på med vitaminer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skråsikker fordi jeg har studert medisin i 6 år. Om jeg mistenker vitaminmangel, tar jeg en test og korrigerer det med tilskudd. 
Med mindre man har mangel, så hjelper det ikke å hive inn på med vitaminer. 

Ok! Fascinerende å se hvor stabilt sammenfallende kombinasjon av egenskaper folk som har studert medisin har; god i fag, ikke fullt så god på å være hyggelig som default framtoning 👍 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har ingen foremening om 4Her, men dette ser dessverre ut til å være standard behandling ved påvist vitaminmangel. Har opplevd det selv. Ingen spørsmål om hva jeg spiser, ingen tips om at man bør få nok sol og sunn mat, kun en blodprøve og resept og ha det bra. Ser det også i der jeg jobber i helsevesenet. Hverken pasientene eller vi som jobber med dem har noen gang fått veiledning eller tips når det påvises mangler, det blir utelukkende skrevet ut resepter.

Anonymkode: 96148...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har ingen foremening om 4Her, men dette ser dessverre ut til å være standard behandling ved påvist vitaminmangel. Har opplevd det selv. Ingen spørsmål om hva jeg spiser, ingen tips om at man bør få nok sol og sunn mat, kun en blodprøve og resept og ha det bra. Ser det også i der jeg jobber i helsevesenet. Hverken pasientene eller vi som jobber med dem har noen gang fått veiledning eller tips når det påvises mangler, det blir utelukkende skrevet ut resepter.

Anonymkode: 96148...d26

Min fastlege skrev ut resept på b12, men fikk samtidig anbefaling om å spise mer rødt kjøtt. Man får gjerne kostholdsråd, men det er vanskelig å få opp nivået ved kosthold alene når man har mangel. 

Anonymkode: d39e8...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Googler ivei men føler ikke jeg finner skikkelig ut av det, så spør KG-orakelet! 

Har bikket 40, og nå har mensen vært 4 dager senere enn vanlig i to sykluser. Tenker at det er begynnelsen på overgangsalderen som sniker seg innpå. Er det noen som har prøvd 4Her over tid og har erfaringer å dele i forhold til alt de lover? 

hvorfor tenker du at det er tegn på overgangsalder? 

for det første er det jo veldig tidlig, og for det andre opplever vel de fleste at syklusen blir kortere, ikke lengre, i starten av overgangsalder. Det kan endre seg ila. overgangsalderen, men i starten er det mest typisk at det blir litt kortere mellom

Anonymkode: c4aee...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...