Gå til innhold

Når definere et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har datet en fyr i en måned. Vi har tilbrakt mye tid sammen den siste uken. I tillegg hatt vi snakket nonstop på sosiale medier i over en måned. Så vi kjenner hverandre veldig godt etterhvert.

Men jeg kjenner at det er tidlig og kalle seg kjærester. Bør en ikke kjenner hverandre over lengre tid? Jeg er veldig betatt av fyren, kanskje også forelsket. Han er en veldig fin person. 

Men han vil veldig gjerne at vi skal definere hverandre som noe mer enn en date. 

Hvor tidlig kan en kalle seg kjærester? Må en ha utviklet ekte kjærlighet først eller kan en være kjærester på vei dit?

Anonymkode: 1586b...53e

Å kalle seg kjærester, betyr at man har valgt noen en vil satse på. Bli kjent blir man etterpå. Så man kan fint bli kjærester på dag en

Anonymkode: 86a9a...75e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

En kjæreste er en jeg er stolt av å kjenne og som jeg faktisk har kjær. Jeg kan bli betatt av fremmede, men kjæreste; det er noe annet for meg- Kjærester er vi ikke før jeg vet hvem jeg forholder meg til. Det vet jeg ikke før vi har brukt tid sammen i ulike situasjoner, og heller ikke før jeg har fått presentert alle sider av meg selv.

Ja, det må være gjensidig, så klart.

Men når to er forelsket og selv om man ikke kjenner hverandre enda så godt, er jeg klar på å kalle ham for kjæreste.

Det kjennes også tyngre ut å gå tilbake på det når man har involvert andre ved å kalle seg kjærester åpent.
Ganske lenge er det bare "en jeg treffer av og til" eller "en jeg har brukt mye tid med de siste ukene".

Mange har det nok sånn, ja. For meg tror jeg det føles like tungt om familie og venner vet eller om de ikke vet.

Takk for dine synspunkt

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så enig med deg. Det er jo ikke en tittel som forplikter til noe som helst. Vi har vært sammen i fire måneder nå, og allerede etter to uker var vi enige om at det er oss, til det motsatte er bevist. 

Anonymkode: cb991...7a1

Så koselig.

Jeg har det på samme måte. Vet at mange synes ikke det, tror de har en slags frykt om skuffelse

Skrevet

Dere blir kjærester når det føles riktig for begge parter. For oss tok det 3mnd før vi definerte oss som kjærester, men tiden vi «holdt på» før vi ble kjærester var vi jo eksklusive (eller hva man nå kaller det 🙈). 

Anonymkode: f90bc...8ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
exictence skrev (18 minutter siden):

Så koselig.

Jeg har det på samme måte. Vet at mange synes ikke det, tror de har en slags frykt om skuffelse

Du skjønner det tydeligvis ikke. Det handler ikke om frykt for å bli forlatt, men at man selv ikke føler seg sterkt nok knyttet til den andre til å kalle seg «kjærester». Da blir det bare feil å bruke det ordet.

Anonymkode: 9f24f...877

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skjønner det tydeligvis ikke. Det handler ikke om frykt for å bli forlatt, men at man selv ikke føler seg sterkt nok knyttet til den andre til å kalle seg «kjærester». Da blir det bare feil å bruke det ordet.

Anonymkode: 9f24f...877

Nei, jeg skjønner det ikke. Jeg føler meg sterkt knyttet til en som jeg vil være ekslusiv med og se hva som skjer. For meg er det da en kjæreste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man er fortsatt i blikjent fasen når man er kjærester. 

Kjærester kan man være hele livet - eller i to uker. Å bli kjent, det tar kanskje et liv? Vi utvikler oss stadig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjærester kan man være hele livet - eller i to uker. Å bli kjent, det tar kanskje et liv? Vi utvikler oss stadig.

Nettopp. Så derfor når man har møtt noen man har utviklet følelser for og det er gjensidig så blir man kjærester. Om det skjer etter to uker eller senere.  Å vente på å sikre seg om at det er noe som kan vare før man er kjærester blir å hoppe over den deilige kjæreste tiden i mine øyne. 

Anonymkode: d2eaa...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...