AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg har datet en fyr i en måned. Vi har tilbrakt mye tid sammen den siste uken. I tillegg hatt vi snakket nonstop på sosiale medier i over en måned. Så vi kjenner hverandre veldig godt etterhvert. Men jeg kjenner at det er tidlig og kalle seg kjærester. Bør en ikke kjenner hverandre over lengre tid? Jeg er veldig betatt av fyren, kanskje også forelsket. Han er en veldig fin person. Men han vil veldig gjerne at vi skal definere hverandre som noe mer enn en date. Hvor tidlig kan en kalle seg kjærester? Må en ha utviklet ekte kjærlighet først eller kan en være kjærester på vei dit? Anonymkode: 1586b...53e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Dette tror jeg ikke du finner noen fasit på. Jeg personlig tenker at det er greit å ha brukt litt tid sammen, men synes det blir feil å regne det med til antall timer over en periode. Noen kan være sammen 24/7 i to uker i strekk, og andre har dessverre liv med kanskje barn, en fulltidsjobb, studie etc etc samt reisevei til daten. Og derav bruker kanskje 6 måneder på å få nok tid til å kjenne på om man ønsker å innlede ett forhold. Jeg tenker at det er jo opp til dere to om dere vil innlede ett forhold. Om dere er eksklusive og bare har lyst til å tilbringe så mye tid som mulig med hverandre er dere på god vei. Anonymkode: f4d43...e12 1
exictence Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor tidlig kan en kalle seg kjærester? Må en ha utviklet ekte kjærlighet først eller kan en være kjærester på vei dit? Anonymkode: 1586b...53e Jeg synes godt man kan kalle seg kjærester så snart man har vært sammen bare litt og at begge er interesserte. Synes godt man kan kalle seg kjærester på vei dit Å være kjærester betyr at man er sammen, man er ikke gift. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Ingen fasit. Noen 1 uke. Andre 5mnd. For min del er 1mnd ikke for tidlig og det føles naturlig. Tok vel 4 uker med kjæresten min før vi ble kjærester på "papiret" 😀 Anonymkode: 84fef...79e 1
Andro Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Det kan være lurt å holde igjen på hvor mye tid man bruker sammen, så man ikke slutter å gjøre det man liker å gjøre. Ingen viser sitt sanne jeg de første 3-4 månedene av et nytt forhold, så jeg ville avtalt en monogam datingsituasjon noen uker til før jeg erklærte noen som en kjæreste. Når det går så bra ville jeg også sagt at jeg håpte at det ender med et kjæresteforhold. Det er også fullt mulig å være enige om å være kjærester noen uker på privaten før man utbasunerer det til resten av verden.
exictence Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Andro skrev (3 minutter siden): Det kan være lurt å holde igjen på hvor mye tid man bruker sammen, så man ikke slutter å gjøre det man liker å gjøre. Ingen viser sitt sanne jeg de første 3-4 månedene av et nytt forhold, så jeg ville avtalt en monogam datingsituasjon noen uker til før jeg erklærte noen som en kjæreste. Hvorfor holde igjen på å kalle seg kjærester selv om man ikke kjenner hverandre godt? Om det viser seg at det ikke går om en stund, hva er i veien for å ha kalt seg kjærester så lenge det varte? Andro skrev (3 minutter siden): Når det går så bra ville jeg også sagt at jeg håpte at det ender med et kjæresteforhold. Det er også fullt mulig å være enige om å være kjærester noen uker på privaten før man utbasunerer det til resten av verden. Hvorfor gjør det noe å si det i staten offentlig? 1
Andro Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 (endret) exictence skrev (2 minutter siden): Hvorfor holde igjen på å kalle seg kjærester selv om man ikke kjenner hverandre godt? En kjæreste er en jeg er stolt av å kjenne og som jeg faktisk har kjær. Jeg kan bli betatt av fremmede, men kjæreste; det er noe annet for meg- Kjærester er vi ikke før jeg vet hvem jeg forholder meg til. Det vet jeg ikke før vi har brukt tid sammen i ulike situasjoner, og heller ikke før jeg har fått presentert alle sider av meg selv. Det kjennes også tyngre ut å gå tilbake på det når man har involvert andre ved å kalle seg kjærester åpent. Ganske lenge er det bare "en jeg treffer av og til" eller "en jeg har brukt mye tid med de siste ukene". Endret 11. oktober 2023 av Andro 2
Gjest ti10 Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Andro skrev (6 minutter siden): En kjæreste er en jeg er stolt av å kjenne og som jeg faktisk har kjær. Jeg kan bli betatt av fremmede, men kjæreste; det er noe annet for meg- Kjærester er vi ikke før jeg vet hvem jeg forholder meg til. Det vet jeg ikke før vi har brukt tid sammen i ulike situasjoner, og heller ikke før jeg har fått presentert alle sider av meg selv. Det kjennes også tyngre ut å gå tilbake på det når man har involvert andre ved å kalle seg kjærester åpent. Ganske lenge er det bare "en jeg treffer av og til" eller "en jeg har brukt mye tid med de siste ukene". Men det vil jo ta veldig lang tid før man får presentert alle sidene av seg selv, og ikke minst ser alle sidene til den andre personen. Og hvem er det som sier det sånn som de to uthevede eksemplene? Og i hvilke tilfeller? Det er jo bare å bruke navnet på personen. Må innrømme at jeg synes det er mer spesielt å si det du sier der, da høres det ut som om man har noe å skjule, eller ikke vil si at man dater eller har kjæreste. En annen ting er at de uttrykkene kan jo bety hva som helst. Jeg hadde syntes det var veldig spesielt hvis en jeg var på vei til å bli sammen med / nylig hadde blitt sammen med, hadde omtalt meg sånn. Jeg ser ingen grunn til å vente med å si at man er kjærester etter en måned hvis det er sånn det kjennes for begge parter. Og hvis det ikke fungerer, og det blir slutt, er det jo bare å si det som det er hvis folk spør. Verre er det ikke.
Andro Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 "Hei, Tone! Dette er Gunnar som jeg har brukt masse tid med i det siste." En veldig deskriptiv og sann måte å framstille en person i en "bli-kjent-fase", men som ikke er en kjæreste (enda). Eller "Dette er Mona, som besøker meg i helga." 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 Andro skrev (27 minutter siden): En kjæreste er en jeg er stolt av å kjenne og som jeg faktisk har kjær. Jeg kan bli betatt av fremmede, men kjæreste; det er noe annet for meg- Kjærester er vi ikke før jeg vet hvem jeg forholder meg til. Det vet jeg ikke før vi har brukt tid sammen i ulike situasjoner, og heller ikke før jeg har fått presentert alle sider av meg selv. Det kjennes også tyngre ut å gå tilbake på det når man har involvert andre ved å kalle seg kjærester åpent. Ganske lenge er det bare "en jeg treffer av og til" eller "en jeg har brukt mye tid med de siste ukene". Kan det være at det å bli kjærester er mer alvorlig for deg og på en måte låser relasjonen til noe du må kjempe mer for, for å ikke miste ansikt? Anonymkode: d2eaa...146
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er veldig betatt av fyren, kanskje også forelsket. Han er en veldig fin person. Men han vil veldig gjerne at vi skal definere hverandre som noe mer enn en date. Du er veldig betatt og til og med litt forelsket, ser ikke problemet med å kalle hverandre for kjærester og eksklusive da. Anonymkode: 62213...2fe 1 1
Andro Skrevet 11. oktober 2023 #12 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være at det å bli kjærester er mer alvorlig for deg og på en måte låser relasjonen til noe du må kjempe mer for, for å ikke miste ansikt? Anonymkode: d2eaa...146 Nei, det handler ikke om å miste ansikt. Det handler om å ikke skape falske håp og forventninger før man har grunnlag for å definere relasjonen som et kjæresteforhold. Jeg vil ikke lure hverken meg selv eller andre. Kanskje handler det rett og slett om å ha levd en stund, og å ha erfart at mange ikke er den de gir seg ut for å være, og at det tar lang tid før masker faller. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #13 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg synes det har veldig med situasjon og person å gjøre. Jeg har nå datet en mann i 6 uker og vi betegner hverandre som kjærester. Det som gjør at jeg føler det slik så tidlig er situasjonen vår, kunnskapen vi har om hverandre og følelsene som har oppstått. Vi er voksne mennesker. Jeg er 46 og han er 52. Vi kommer fra en liten plass hvor alle kjenner oss begge og vi vet mye om hverandre, selv om det først er nå vi er blitt kjent. Vi ble introdusert av felles bekjente når vi var på en fest og de første møtene våre etter det har vært ute med felles venner. Så har det gått over til å både være møter alene hos hverandre eller ute blant folk alene eller sammen med andre. Dermed er det på en måte blitt sånn at hele bygda vet at vi treffer hverandre og det føles helt naturlig. Hadde jeg ikke visst hvem han var og hatt den tryggheten om at han er den han utgir seg for å være, så ville jeg nok avventet lengre før jeg slapp følelsene løs og bestemte meg for å kalle han kjæresten min. Anonymkode: d2eaa...146 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #14 Skrevet 11. oktober 2023 exictence skrev (1 time siden): Jeg synes godt man kan kalle seg kjærester så snart man har vært sammen bare litt og at begge er interesserte. Synes godt man kan kalle seg kjærester på vei dit Å være kjærester betyr at man er sammen, man er ikke gift. Jeg er så enig med deg. Det er jo ikke en tittel som forplikter til noe som helst. Vi har vært sammen i fire måneder nå, og allerede etter to uker var vi enige om at det er oss, til det motsatte er bevist. Anonymkode: cb991...7a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #15 Skrevet 11. oktober 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Nei, det handler ikke om å miste ansikt. Det handler om å ikke skape falske håp og forventninger før man har grunnlag for å definere relasjonen som et kjæresteforhold. Jeg vil ikke lure hverken meg selv eller andre. Kanskje handler det rett og slett om å ha levd en stund, og å ha erfart at mange ikke er den de gir seg ut for å være, og at det tar lang tid før masker faller. Jeg har også levd en stund og har de samme erfaringene som deg, men jeg driter egentlig i det og stoler heller på de følelsene jeg har her og nå, og nyter det å kjenne på disse. Men så tenker og tror jeg heller ikke. Jeg lever i nuet med den kunnskapen jeg har og tar det som kommer når det kommer. Viser det seg senere at vi ikke har det bra sammen og ikke fungerer sammen så slutter vi bare å være kjærester. Anonymkode: d2eaa...146 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #16 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er så enig med deg. Det er jo ikke en tittel som forplikter til noe som helst. Vi har vært sammen i fire måneder nå, og allerede etter to uker var vi enige om at det er oss, til det motsatte er bevist. Anonymkode: cb991...7a1 Synes alt for mange ser på det å være kjærester som det å være livspartnere. I mine øyne er det å være kjærester det samme som å date men at man ikke ønsker å date andre. Man er fortsatt i blikjent fasen når man er kjærester. Anonymkode: d2eaa...146 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #17 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes alt for mange ser på det å være kjærester som det å være livspartnere. I mine øyne er det å være kjærester det samme som å date men at man ikke ønsker å date andre. Man er fortsatt i blikjent fasen når man er kjærester. Anonymkode: d2eaa...146 Jeg vet ikke om dette var et med- eller motsvar, men det er jo det samme jeg sier. Anonymkode: cb991...7a1
katties Skrevet 11. oktober 2023 #18 Skrevet 11. oktober 2023 Du kan nok ikke si at dere er kjærester om han ikke er med på det... samme hvor lang tid det tar. Da må du ettter hvert finne ut hva dét innebærer, og se an om det fyngerer for deg eller ikke
Rosa Gnom Skrevet 11. oktober 2023 #19 Skrevet 11. oktober 2023 Som mange andre sier så tror jeg at det finnes ikke noen fasit på dette her. Har blitt kjæreste med noen etter første date feks. Det gikk veldig fort,men vi var så forelsket. Andre ganger så kan det fort å ha gått mange,mange dates før man i det hele tatt kan kalle seg kjærester. Tror det kommer ann på personen du har kjemi med ? Noen ganger klikker man jo bare ser på hverandre.. Kjærlighet ved første blikk og slikt. Andre ganger kan det ta litt tid. Vanskelig å si. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #20 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg vet ikke om dette var et med- eller motsvar, men det er jo det samme jeg sier. Anonymkode: cb991...7a1 Var et medsvar. Veldig enig med det du sier. Anonymkode: d2eaa...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå