Gå til innhold

Endrer adferd i datingfasen. Test eller er vi ferdige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann her. Jeg dater veldig sjelden, så jeg er ikke så dreven i gamet. Var i samboerforhold i mange år. 

Men dater nå en utrolig flott dame. Er ikke 100% sikker på om hun er rett for meg. Helt annen type enn jeg har pleid å date før.  Men praten går, vi har det gøy og er litt flørtende hele tiden. Er i bli kjent fasen føler jeg. Hun svarer stort sett raskt på meldinger, er hyggelig og av og til litt fleip/flørt frem og tilbake. Hadde en date her som var helt elektrisk.

Men... Jeg har lagt merke til at hun har møtt litt mer casual enn første gangen. Nå sist var hun veldig casual og usminket på flere måter. Tonen er fortsatt topp på melding osv men når jeg foreslår neste date så svarer hun bare at hun ikke kan, fordi hun skal noe annet. Jeg vet hva hun skal, så det er ikke noe tull med det. 

Men det at hun ikke kontrer med innspill til når vi kan møtes når mitt forslag ikke passer kombinert med at hun viser er mer usminket versjon av seg selv begynner å gi meg følelsen av at dette fader ut. Kjenner jeg ble litt kald og føler egentlig for å trekke meg tilbake og se an om hun er interessert nok til å ta kontakt og ta opp tråden med neste date. 

Det å endre adferd til en mer casual og usminket, og la det være opp til meg hele tiden å by opp til date.. Tester hun meg eller fader dette ut? 

Jeg vet KG ikke er tankelesere, men hadde lyst til å høre om noen fra damesiden kjenner seg igjen i dette. 

Anonymkode: 069e8...e68

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å være casual og usminket trenger jo ikke å være negativt, men om hun slutter å ta initiativ, kan det jo virke som om hun har mistet interessen litt.

Men det kan jo komme litt an på hvor ofte hun har avslått date, og hvor godt dere kjenner hverandre og ikke minst hvor ofte dere har møtt hverandre.

Skrevet

Hva mener du med casual og usminket? Forventer du full partysminke og kjole om dere skal møtes for en øl etter jobb el.l?

Anonymkode: 4a356...d29

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker at usminket/casual er bra. Da får du se den ekte versjonen av henne. 
Ustelt og dårlig hygiene er noe helt annet og er fullstendig turn off. 

at hun ikke følger opp med initiativ er et dårligere tegn. 
Og kjenner meg dessverre igjen hvis jeg ikke er klar til å kutte helt ut, men samtidig ikke føler den helt store kjemien. 
Ha kontakt men la henne ta initiativ til neste date. 
Ville ikke droppet henne på bakgrunn av det du beskriver, men heller tatt et halvt steg tilbake ☺️

Anonymkode: b8bba...5eb

• Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du med casual og usminket? Forventer du full partysminke og kjole om dere skal møtes for en øl etter jobb el.l?

Anonymkode: 4a356...d29

Nei. Men det finnes vel en mellomting. Jeg er mann og hvis jeg skulle møtt henne/noen til en casual øl etter jobb så hadde ikke det skjedd uten litt styling. Ikke at hun så ut som et takras.. Hun er naturlig pen og jeg klager ikke for min del, bare merket meg at innsatsen var lavere. Tok hellernikke noe notis av det før hun avslo forslaget mitt fordi hun var opptatt og bare lot meg bli hengende der. Det var da jeg begynte å tenke. 

Til hun over: det var første gang hun avslo og vi er i bli kjent fasen. Så vi kjenner ikke hverandre veldig godt. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ustelt og dårlig hygiene er noe helt annet og er fullstendig turn off. 

Ja, erru gæærn. 🤣 Da hadde jeg ikke spurt om ny date... 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville ikke droppet henne på bakgrunn av det du beskriver, men heller tatt et halvt steg tilbake

Ja. Jeg gjør nok det. 

• Liker 1
Skrevet

Du er jo ikke 100% sikker du heller, skrev du? Det merker hun, og kan lett beskytte seg litt og ta et steg tilbake. Jeg dater en mann nå, som sier vi trenger lang tid til å finne ut om det blir oss. Mange måneder. Og han holder tilbake, flørter litt forsiktig innimellom som gjør at jeg kjenner på gode følelser, men så blir samtalene ganske platonisk igjen. Og han har lite tid til å sees. Jeg liker han, men totalen her gjør at jeg mister troen. Kan hende hun føler på den usikkerheten med deg også, og dermed er litt varsom og usikker selv også?

Når det kommer til casual, er det egentlig et godt tegn. Da slapper man mer av sammen, og det er jo det man vil på sikt, er det ikke? 

Anonymkode: f9a06...da2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei. Men det finnes vel en mellomting. Jeg er mann og hvis jeg skulle møtt henne/noen til en casual øl etter jobb så hadde ikke det skjedd uten litt styling. Ikke at hun så ut som et takras.. Hun er naturlig pen og jeg klager ikke for min del, bare merket meg at innsatsen var lavere. Tok hellernikke noe notis av det før hun avslo forslaget mitt fordi hun var opptatt og bare lot meg bli hengende der. Det var da jeg begynte å tenke. 

Til hun over: det var første gang hun avslo og vi er i bli kjent fasen. Så vi kjenner ikke hverandre veldig godt. 

Da kan du jo foreslå date en gang til. 

Hvis du får flere avslag uten nytt initiativ, er det jo greit å ta hintet og gå ut fra at hun ikke er så interessert lenger, men å ta initiativ en gang eller to til må jo være greit. Litt raushet skader ikke. 

Angående at hun ikke var så stylet kan det jo være at hun faktisk ikke hadde mulighet/tid til å fikse seg i farten. Det er jo noen yrker der man ikke skal være så sminket/pyntet.

Skrevet (endret)

Folk må lære seg å snakke sammen! Skriv at du syntes at daten var helt elektrisk, men merker at hun har det travelt. Si at du er ivrig, men ikke vil framstå som masete, så du overlater til henne å finne et tidspunkt å møtes på innen de kommende to ukene. Du skal tro på det folk gjør, ikke det de sier. En som er betatt av deg vil alltid ha tid, også om de ikke har mye tid.
Vær klar, og del observasjonene dine med henne, slik du gjør med oss i trådstarten din. Ikke gå rundt grøten, vente og hinte. Bedre å få klarhet enn å vase omkring i falske håp.

Endret av Andro
Skrevet

Jeg har såvidt begynt å date en som kanskje kunne vært TS 😄 Jeg liker ham kjempegodt, men kjenner nok litt på at jeg ikke er helt hans type, og at han på noen punkter er out of my league. Av den grunn holder jeg litt igjen for å beskytte meg selv, men jeg er absolutt interessert. Nå tok han initiativ til å møtes neste gang vi har barnefri, så får vi se 😊 

Anonymkode: 9999c...c1d

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...