AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg vet det har vært en greie, men før barnet vårt begynte i barnehagen håpte jeg at det hadde forandret seg. Men hver gang barnehagen har en beskjed (trenger nye bleier eller barnet må hentes) så ringer eller tekstee de alltid meg. Dere barnehageansatte, hvorfor gjør dere det? Hvorfor bytter dere ikke på og ringer faren først noen ganger? Spesielt om dere vet fars arbeidsplass er mye nærmere barnehagen enn mors? Trodde det hadde vært såpass fokus på dette at det var en utdatert praksis, men det er jo åpenbart ikke det. Irriterende for meg, men også for samboeren min som er like mye forelder som meg og en fantastisk omsorgsperson, det er helt tullete at han skal komme i andre rekke. Bytt på hvem dere ringer! Anonymkode: 316c0...747 17 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Dere må bare gi beskjed om hvem dere ønsker skal kontaktes først. Som oftest er det alltid mor, derfor forholder de fleste seg til det. Vil dere heller at første kontakt skal være far, så må du bare gi beskjed så blir det endret. Det kommer ikke til å byttes på. Det er alltid en man skal kontakte først. Så nr 2, osv. Anonymkode: 1713b...437 31 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg tipper de gjør det fordi at erfaringen viser at beskjeden blir mottatt, forstått og resultatet blir tilfredsstillende når de kontakter mor først Anonymkode: 9baa9...794 54 22
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg ringer alltid far og jeg sender melding til begge. Opplever ofte at det må konfereres med mor som har oversikt over det meste, men da har iallfall vi gjort vårt for likestillingen😅 Anonymkode: abded...d22 11 2 4
Gjest EmKay Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 (endret) Hos oss var det litt hipp som happ i starten om de ga beskjed til meg eller far, men tiden har nok vist at det er jeg som har mest fleksibilitet i arbeidsdagen, det er oftest jeg som leverer/henter og da er det oftest jeg som tar med nye bleier/skiftetøy/osv. Så det har blitt til at jeg ringes først, antakelig fordi det er jeg som dukker opp selv om de ringer han. Edit: egentlig bryr jeg meg ikke om hvem som ringes først. Jeg og mannen min ville uansett ringt hverandre og gitt beskjed om hva som ble sagt, og avtalt oss imellom hvem som skulle hente barnet ved sykdom, ta med bleier etter hvem som skulle hente, osv. Endret 11. oktober 2023 av EmKay
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere må bare gi beskjed om hvem dere ønsker skal kontaktes først. Som oftest er det alltid mor, derfor forholder de fleste seg til det. Vil dere heller at første kontakt skal være far, så må du bare gi beskjed så blir det endret. Det kommer ikke til å byttes på. Det er alltid en man skal kontakte først. Så nr 2, osv. Anonymkode: 1713b...437 Men hvor vanskelig er det å tenke sånn: "Forrige gang ringte jeg mor, da kan jeg ringe far denne gangen!" Altså, verre er det vel ikke? Jeg vil jo ikke at de skal ringe far først HVER gang heller, det er jo like tullete. Anonymkode: 316c0...747 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg ringer alltid den som leverer barnet på morgenen. Leverer far, så er det han som får telefon om barnet er sykt. Begge får melding om barnet mangler bleier, men den som henter får muntlig beskjed i tillegg. Anonymkode: 9c47c...8c2 19 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere må bare gi beskjed om hvem dere ønsker skal kontaktes først. Som oftest er det alltid mor, derfor forholder de fleste seg til det. Vil dere heller at første kontakt skal være far, så må du bare gi beskjed så blir det endret. Det kommer ikke til å byttes på. Det er alltid en man skal kontakte først. Så nr 2, osv. Anonymkode: 1713b...437 Nei, dette stemmer ikke. Kanskje i din spesifikke barnehage, men sånn er det ikke alle steder. I vår bhg var ped-lederen på småbarnsavd min eldste gikk på veldig flink til å bytte på. Hun ringe som regel til den som hadde levert den dagen. Nå er det en eldre ped-leder på småbarnsavd som minsten går på, og der har vi samme problemet: det er alltid meg, aldri mannen... Kjempeirriterende. Og det er ikke en god løsning at de alltid skal kontakte mannen heller. Anonymkode: 484b3...3f9 2 1
Sofakona Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 Her har de alltid ring meg da jeg har gått mye hjemme og selv på jobb tar jeg alltid telefonen. Pluss mødre husker ofte mer
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Her har de alltid ring meg da jeg har gått mye hjemme og selv på jobb tar jeg alltid telefonen. Pluss mødre husker ofte mer Men menn bør være i stand til å huske minst like mye. Om mannen vet han står i fare for å bli oppringt av bhg så klarer han kanskje å huske likevel 🤷♀️ Uansett så er ikke dette et problem jeg og samboeren min har, han er like oppdatert og involvert som meg, as he should. Anonymkode: 316c0...747 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #12 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg tenker først og fremst: Hvor ofte ringer de om bleier? Passer dere ikke på at beholdningen er full? Utover det, her gir de beskjed ved levering / henting, og sender de sms til begge. Anonymkode: e931d...60e 6
Gjest EmKay Skrevet 11. oktober 2023 #13 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker først og fremst: Hvor ofte ringer de om bleier? Passer dere ikke på at beholdningen er full? Utover det, her gir de beskjed ved levering / henting, og sender de sms til begge. Anonymkode: e931d...60e Vi har ikke oversikt over bleiebeholdningen i barnehagen, er det vanlig? Hos oss ligger bleiene på et eget bad som vi foreldre normalt sett ikke er inne på. Så vi får en sms "XXX mangler bleier :)" og så tar vi med bleie ved henting eller neste levering.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #14 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker først og fremst: Hvor ofte ringer de om bleier? Passer dere ikke på at beholdningen er full? Utover det, her gir de beskjed ved levering / henting, og sender de sms til begge. Anonymkode: e931d...60e De sender melding når det nærmer seg tomt. Stellerommet der bleiene ligger er inne på avdelingen, så det er ikke noe vi har anledning til å sjekke ved levering og henting. Det er vårt første barn og alt er nytt, så i starten tenkte vi ikke på å ta med ny pakke før de sa fra, men har blitt flinkere til det nå. Anonymkode: 316c0...747 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #15 Skrevet 11. oktober 2023 Men gjør det noe da? Er jo bare videreformidle informasjon til den andre parten. Det spiller da helt egentlig ingen rolle, gjør det? Anonymkode: 081c7...5ca 3 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #16 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker først og fremst: Hvor ofte ringer de om bleier? Passer dere ikke på at beholdningen er full? Utover det, her gir de beskjed ved levering / henting, og sender de sms til begge. Anonymkode: e931d...60e Vi har ikke mulighet til å følge med på bleiestatus, da bleiene oppbevares inne på stellerommet, hvor foreldre ikke skal gå. Og de vil heller ikke at vi skal ha med bleier uten at det faktisk begynner å gå tomt, da det er begrenset med plass til hvert barn. Så da sender de altså melding når de vil vi skal ha med mer bleier. Anonymkode: 484b3...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #17 Skrevet 11. oktober 2023 EmKay skrev (3 minutter siden): Vi har ikke oversikt over bleiebeholdningen i barnehagen, er det vanlig? Hos oss ligger bleiene på et eget bad som vi foreldre normalt sett ikke er inne på. Så vi får en sms "XXX mangler bleier :)" og så tar vi med bleie ved henting eller neste levering. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De sender melding når det nærmer seg tomt. Stellerommet der bleiene ligger er inne på avdelingen, så det er ikke noe vi har anledning til å sjekke ved levering og henting. Det er vårt første barn og alt er nytt, så i starten tenkte vi ikke på å ta med ny pakke før de sa fra, men har blitt flinkere til det nå. Anonymkode: 316c0...747 Hva med skift da? Har dere ikke oversikt over det heller? Bare nysgjerrig det er så forskjellig! Her har vi ansvar for at barnet har bleier og skift til enhver tid. Vi har en ekstra bleiepakke på plassen til barnet. Anonymkode: e931d...60e 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #18 Skrevet 11. oktober 2023 Det kan ikke bare være så enkelt som at de sender til det øverste nummeret på listen? Eventuelt det som det ble sendt sist til? Jeg kan ikke se for meg at noen tenker vi må passe på å bytte på her så ingen føler seg overkjørt eller oversett🤷♀️ Ser heller ikke for meg at noen tenker at alle fedre har teflonhjerne og ikke er skikket til å få beskjeder. Anonymkode: 470f1...70a 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #19 Skrevet 11. oktober 2023 Sofakona skrev (9 minutter siden): Her har de alltid ring meg da jeg har gått mye hjemme og selv på jobb tar jeg alltid telefonen. Pluss mødre husker ofte mer Dette er jo bare vås, og overhodet ikke en unnskyldning. Den holdningen er med på å trøkke "det tredje skiftet" nedover ørene på mor. Det er BEGGE foreldre sitt ansvar å ta vare på barnet. BEGGE har ansvar for å huske. Anonymkode: 484b3...3f9 14 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #20 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er jo bare vås, og overhodet ikke en unnskyldning. Den holdningen er med på å trøkke "det tredje skiftet" nedover ørene på mor. Det er BEGGE foreldre sitt ansvar å ta vare på barnet. BEGGE har ansvar for å huske. Anonymkode: 484b3...3f9 Helt enig! Anonymkode: e931d...60e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå