AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Min datter går i 7.klasse. Hun har hatt en konflikt med en jente siden 4.klasse. De passer bare ikke sammen. Min datter sliter med å være direkte og si "nei" til ting hun ikke har lyst til, mens den andre jenta overkjører og styrer på, til hun får det som hun vil. Hun er "eiesyk", og klarer ikke være med to venner på én gang. Hun sier utrolig stygge ting når hun blir avvist, lei seg og sint, som at "du er en hore", "stakkars moren din som har deg til barn", "moren din er en hore". Jeg synes det er ekstremt. Moren til jenta har blitt konfrontert et par ganger når det har vært hendelser, men tar jenta si i forsvar, eller reagerer som at "barn er barn". Mens jeg har måtte lære jenta mi til at hun må prøve å komme overens med alle på skolen, men at det er valgfritt hvem hun henger med etter skolen. Synes jo synd på denne jenta, for hun frastøter seg venner ved å oppføre seg så impulsivt som hun gjør. Men det kan ikke være mitt ansvar alene at hun har venner heller. Hvordan løser dere sånne jente-konflikter? De begynner å bli så store nå og utvikler egne personligheter, så man kan ikke kreve at "alle bare skal være venner" lenger. Anonymkode: 0439a...aa0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Du melder til barnevernet. Det er jo åpenbart at denne stakkars jenta har det fælt på en måte. Anonymkode: 0c282...b07
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Siden dattera di tydeligvis er direkte berørt av denne jentas oppførsel, hadde jeg oppfordret datteren til å være sammen med og venner med andre. Anonymkode: ae514...660
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min datter går i 7.klasse. Hun har hatt en konflikt med en jente siden 4.klasse. De passer bare ikke sammen. Min datter sliter med å være direkte og si "nei" til ting hun ikke har lyst til, mens den andre jenta overkjører og styrer på, til hun får det som hun vil. Hun er "eiesyk", og klarer ikke være med to venner på én gang. Hun sier utrolig stygge ting når hun blir avvist, lei seg og sint, som at "du er en hore", "stakkars moren din som har deg til barn", "moren din er en hore". Jeg synes det er ekstremt. Moren til jenta har blitt konfrontert et par ganger når det har vært hendelser, men tar jenta si i forsvar, eller reagerer som at "barn er barn". Mens jeg har måtte lære jenta mi til at hun må prøve å komme overens med alle på skolen, men at det er valgfritt hvem hun henger med etter skolen. Synes jo synd på denne jenta, for hun frastøter seg venner ved å oppføre seg så impulsivt som hun gjør. Men det kan ikke være mitt ansvar alene at hun har venner heller. Hvordan løser dere sånne jente-konflikter? De begynner å bli så store nå og utvikler egne personligheter, så man kan ikke kreve at "alle bare skal være venner" lenger. Anonymkode: 0439a...aa0 Dette er det eneste du kan jobbe med. Er det ikke denne jenta i 7. klasse så er det en ekkel gutt på fest når hun er 16. jobb med å sette grenser. Anonymkode: 9510d...112 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Be datteren din om å prøve å få seg andre venner Anonymkode: 702af...369
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Vi hadde samme greia her med sønnen og venn. Han øvde på å sette grenser for seg selv, og vi la tilrette med å få han til å bli bedre venn med andre i klassen. Nå har han funnet ett par andre venner som er helt motsatt og gir han mer likeverdig vennskap. Vi la tilrette med å be på besøk, overnatting, tok med venner på gøye ting osv.. Anonymkode: 14155...cf8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Du må lære jenta di å sette grenser for seg selv. Det er en treningssak, og det må læres før eller senere. 13 år er allerede ganske sent. Og i tillegg kan du oppfordre henne til å søke seg til andre å omgås. Anonymkode: 3d552...95d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå