Gå til innhold

Anda prøver å skrive en slags dagbok

Polluela

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg også ha dagbok. Tror jeg. Det har alltid hjulpet meg, men i perioder får jeg ikke ned noen ting. Og så blir det jeg skriver så innadvendt. Nå vil jeg se om det fungerer bedre å uttrykke ting hvis det skal kommuniseres til andre. Jeg tror kanskje det.

Jeg er i dårlig humør i dag. Siden jeg ikke går på skole for tida, og døgnrytmen min er ute og kjører sov jeg til klokka fem. Sov meg fra to avtaler. Så kom kjæresten min og vi hadde avtalt å gå ut og finne på noe. Jeg tenkte at aktivitet sikkert hadde vært bra... Så feil kan man ta! Vi gikk på bowling med et vennepar, og i og for seg var selve bowlingen ok, men rett etterpå var jeg blitt så sliten i hodet at jeg oppførte meg som en liten bortskjemt unge, og gikk hjem lenge før dem, omtrent uten og si hadet og smalt døra igjen... Jaja, det er det jeg har gjort i dag.

Vet jeg ikke kommer til å få sove nå. Er for urolig og det er jo søren ikke lenge siden jeg våkna heller. Blir vel til at jeg sitter på PCen. Det er så utrolig kjipt. Glemmer bare alt annet og mister perspektiv hvis man sitter der gjennom hele natta og veldig mye ellers også. Men det gjør meg i det minste ikke så sliten som å gå rundt og FORHOLDE seg til ting... :overrasket: Argh, skjønner dere at jeg er sur på meg selv for måten jeg er på? :grine:

Heldigvis kunne det vært verre. Spiseforstyrrelsen jeg har slitt med er omtrent vekke :) Nå spiser jeg nesten uten betenkeligheter, i nesen normale mengder vil jeg tro. Tror jeg ligger sånn ca på grensa fra undervektig til normalvektig nå. Men det har jeg alltid gjort. Uansett; er glad for at jeg har klart å komme meg nesten ut av det... Boka Sterk/Svak av Finn Skårderud var til utrolig stor hjelp for meg. Samme var "Wasted" av Marya Hornbacher (?). Og selvfølgelig kjæresten min...

Endret av Polluela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, spidergirl :)

Nå har jeg nettopp prøvd en yoga trengingsvideo for nybegynnere :) Den var veldig kort, men det var uansett herlig. Typen min har også overtalt meg til å bli med ham og trene taekwondo :overrasket:. Skummelt!! Jeg som alltid er så redd for spark og slag og blåmerker. Shit. Menmen... sikkert veldig gøy også, og så slipper jeg kanskje etter hvert å være så redd for å gå hjem alene om kvelden :). Har så utrolig lyst til å trene mer, slite meg litt ut sånn at jeg får sove om nettene. Og føler meg gladere.

Var på konsert i forigårs, det var ganske morro. Var med kjæresten min og pappa. Det varte lenge men jeg ble heldigvis ikke supersliten.

Fikk ikke sove så mye i natt heller. Var i utgangspunktet kjempetrøtt, hadde vært døsig omtrent hele dagen, og slokna i et par timer rundt tolv. Så våkna jeg og fikk ikke sove før ni-ti tida. Først da det ble lyst ute klarte jeg å slappe av. Jeg er så mørkeredd, har ikke sovet med lyset av på lenge... Iallfall ikke alene! Skjønner ikke at noen klarer det. Men at jeg skal være redd for mørket UTE også... Det er litt sykt!

Våkna på ettermiddagen av at pappa ringte og skulle besøke meg. Vi dro og handla CDer, jeg kjøpte en av Stonegard, en av New Order og en fra Monty Python.

Vet ikke hva jeg skal finne på i kveld... :( Har ikke prata med noen, hadde bare avtalt å finne på noe med min kjære men det ser nesten ut til at han har glemt meg.. Det er ganske trist. Jeg HATER å sitte og vente på ham bare fordi avtalen vår er så diffus. "Jeg kommer en gang på dagen... eller kvelden... ikke så sent tror jeg.. og kanskje ikke så tidlig... det spørs". Så da kan ikke jeg gå ut og finne på noe annet da, fordi jeg må sitte og vente på ham?? Synes det blir litt for dumt. Har prøvd å fikse noen ordentlige avtaler med ham men vil ikke være alt for kravstor ettersom han har et litt rotete liv med foreldre som krever litt mye...

Er ikke så gøy å lese til eksamen en fredags kveld heller, men kanskje jeg skal gjøre det en stund. Har ikke lest på sikkert en uke, og jeg har konsentrasjonsproblemer og burde egentlig posjonere det nøye utover på omtrent hver dag...

Skal faktisk testes for ADD eller andre lidelser som har med sentralnervesystemet å gjøre en gang i begynnelsen av februar. Har hørt testene er ganske slitsomme (går over 2 dager), men skal bli deilig å få det unnagjort og se om de finner noe. Må innrømme jeg hadde blitt letta over å få en konkret diagnose. Da har man liksom et bedre utgangspunkt til å fikse litt på problemene, i det minste legge til rette..

Tror jaggu jeg skal spille litt mario nå.

Endret av Littlest Angel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boff.

Nå skal jeg legge meg, håper virkelig jeg får sove... Har helt i meg golden slumbers-te og tatt tre valerina forte. Er urolig, vil bare sovne NÅ...

I morgen skal jeg se meg enda litt mer om etter jobb. Og så skal jeg på taekwondo... Håper jeg er i form til det i morgen, at jeg har en bedre dag da. Siste delen av i dag har ikke vært så fornøyelig. Og det er bare på grunn av de rare følelsene og fornemmelsene jeg har. Og at jeg er sur på meg selv.

Men håper jeg klarer å få noe til etterhvert; lese bra til privatisteksamen (som jeg har i engelsk, norsk og naturfag), få en deltidsjobb jeg synes er ok og begynne å trene. Og flytte. :) For øyeblikket er ting ganske kaotiske. Håper det snur snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg fikk sove ganske fort i går kveld. Våkna da jeg hadde planer om å våkne. Spilte Chuzzle leeenge ( :rodme: ), og gikk ned til Helios og spurte om man kunne få jobb der. Ble spurt om å levere søknad! :) Ble så glad! Trodde ikke det var noen ledige jobber noe sted jeg... Og så kan det til og med hende at jeg får en DER! Det hadde vært utrolig koselig. Helios ruler.

Og taekwondotreninga gikk jo ganske fint. Skal iallfall gå noen ganger til for å se om jeg fortsetter å like det. Er så glad for at typen dro meg med!

Det BLE en ganske fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chriselia

Gratulerer med dagbok! :)

Tok en liten tur innom her,og fant ut at vi har slitt med det samme. Spiseforstyrrelser er noe herk,men det er jo kjempe bra at den er så godt som borte! :)

Og dager uten å ha noe spesielt å gjøre er ganske frustrerende.. Håper du får jobben! :)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde jeg og kjæresten 9 måneders jubileum. Det var ganske koselig. Var litt irritabel på begynnelsen av dagen, så stemninga var litt sur helt til vi greide å sette oss ned å slappe av ordentlig... Føler meg så sur for tida. Reagerer i stillhet på veldig masse av det kjæresten min sier, uten at han egentlig sier noe galt... Det er meg det er noe feil med :( Synes ikke jeg fortjener ham. Men kvelden ble fin da; vi så film, spiste veggislasagne og drakk rødvin. Aaah :) Håper det blir en stund til det dårlige humøret kommer tilbake nå. Nå skal jeg snart sove. For en gangs skyld kommer det jo til å bli lett, pga vinen :)

Endret av Littlest Angel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, for en slitsom helg! Har ikke opplevd maken på en stund. Og det bare på grunn av en teit konferanse. Jeg suger.

Men i går og i dag har vært fine :) Da har jeg trent og gjort husarbeid, blant annet.

Dumt at jeg ikke fikk sett kjæresten i dag, da. Blir litt rastløs av det. Men nå skal jeg prøve å sove... Herlig hvor mye bedre jeg sover av å trene.. Og overskuddet! Hadde aldri orka å gjøre så mye husarbeid på en dag for bare to uker sida...

:tommelsmil:

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Uff, er ikke så flink til å følge opp her jeg...

To uker siden sist jeg skrev tror jeg. Nå har jeg vært og slitt meg ut på et møte i helga. Er konstant trøtt for tida, selv om jeg sover mer enn vanlig. Jaja.

Har det i grunnen relativt greit fortsatt... Trener fortsatt flere ganger i uka, og det er fantastisk herlig. Jeg liker å fokusere på meg selv og kroppen min på et positivt vis, for en gangs skyld. Tenke på å få den sunn og sprek, i stedet for å ville ødelegge den som jeg på et vis ville før :)

Nå er det ett år siden jeg var innlagt på psykiatrisk. Fint å tenke på at til tross for at jeg var i en ekstrem nedoverbakke som jeg trodde kom til å ende helt forferdelig, kom jeg meg til en viss grad på beina igjen. Er glad for at jeg klarer meg uten medisiner nå, og at jeg har en viss oversikt og følelse av kontroll igjen som gjør at jeg klarer meg. Omtrent ingen psykotiske symptomer lenger, mange flere opphold fra nedeikjellern-følelsen, som regel minimalt med selvmordstanker... Spiser greit, spyr veldig sjelden... Angsten har også vært nesten fraværende de siste ukene. Skulle bare ønske konsentrasjonen kunne bedre seg :( Så kjipt å ikke klare å komme seg gjennom skolen! Får meg til å føle meg lat og ubrukelig, som en hypokonder. Er jeg det?

Hm, masse optimisme og pessimisme om hverandre her. De sloss om plassen i hodet mitt hele tida. Ikke det at det var bedre da optimismen var lik null, akkurat. Jeg liker å se at jeg faktisk kan ha oppriktig gode følelser om livet og enkelte ting det innebærer :) At jeg kan forstå hvorfor det overveiende flertall av folk ønsker å leve. Og å ha flere grunner til å ville det selv.

Er så glad for å ha kommet meg framover... Tror jeg :forvirret:

For av og til lengter jeg tilbake til f.eks det å sulte meg. Heldigvis går det fort over nå som jeg har en "friskere" fornuft enn før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg har fått jobb! :hoppe:

Kjempefint, bortsett fra at jeg er dødssliten. Menmen, det går seg vel til.

Jeg har ikke sett kjæresten min siden onsdag og får ikke sett ham igjen før etter helga og det er utrolig trist, jeg kjeder meg veldig. Er sliten i kropp og hode, har egentlig et par ting jeg bør gjøre men sitter bare her på pcen samtidig som jeg drikker vin og hører på Nick Cave. Føler meg litt tapersk, men det hindrer meg ikke i å føle meg bedre enn før jeg begynte på vinen.

Tror jeg skal ut i kveld, hvis jeg finner noen jeg har lyst til å gå ut sammen med. Noen mennesker gjør meg så sliten. Trenger iallfall å én eller to jeg føler meg trygg på. Ikke nødvendigvis folk jeg kjenner godt, nesten snarere tvert imot. Folk jeg kjenner føles så påtrengende på meg, på en måte. Liker å betrakte mennesker på litt avstand, på samme måte som med mange kunstverk. Unntaket gjelder kjæresten min, men det er bare fordi at han er det mest geniale kunstverket i hele verden. Så dumt at han ikke er her nå :grine:

Endret av Polluela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Gratulerer med jobb! :tommel:

Savner kjæresten ? :) Ring han da? Kanskje det hjelper? Det hadde det helt sikkert gjort til meg.

Ta deg en tur ut du! Gjør godt for sjel og kropp

:kose:

Kos deg i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på fest og litt i byen, det var greit nok. Tømte en flaske vin men ble ikke veldig brisen. Kjæresten min kunne ikke prate med meg, da :( Han kan sikkert ikke noe for det men jeg klarer ikke å la være å bli litt såra... Vi lovte jo å ringe til hverandre og det er bare jeg som har tatt initiativ til kontakt hele helga.

Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser på føttene. Og i dag MÅ jeg vaske og rydde opp, selv om jeg er sløv.

Det ser fælt ut her.

Tror jeg stikker i dusjen jeg.

Savner fortsatt kjæresten min veldig, alt hadde vært lettere hvis han var her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, kjæresten min er bortevekk IGJEN nå. Jaja, fikk sett ham tre dager. Det var finfint.

Og han kommer tilbake på fredag, og da har vi vært sammen i elleve måneder :)

Det blir sikkert en koselig helg.

Jeg er ganske avslappa nå, samtidig som jeg har fått litt mer energi.

Får til å lese mye mer, og gjøre mer husarbeid.

I dag skal jeg prøve å få rydda resten av hybelen, støvsugd og hele pakka. Da blir jeg fornøyd med meg selv.

Nå skal jeg levere inn den teite mp3-spilleren min som la på røret for en stund sida. Med musikk tilsvarende 15 gig innpå. Må si jeg ble litt trist, særlig siden jeg vet at de ikke kommer til å klare å reparere den (det er tredje gangen jeg får ny). Må legge inn alt på nytt IGJEN. Slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...