Gå til innhold

Når menn spør på første date hvorfor du er singel og oppriktig lurer på det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener menn med dette? Har opplevd flere ganger på første date at menn spør hvorfor er du som er så utrolig flott, pen/ vakker fortsatt singel? Og dette har de spurt om når jeg har vært singel under 1 år. Føler nærmest de tror det er noe «feil» med meg da jeg fortsatt er singel. Jeg blir alltid satt ut. Er nå ute av et samboerskap som varte 6 år, og har vært singel 1 år og 3 måneder. Vet ikke hva disse mennene forventer å høre eller hva jeg burde svare. 

Anonymkode: 8faf3...e1c

Videoannonse
Annonse
Gjest Inverto
Skrevet

Jeg ville ment det som 2 ting

1: Et sjarmerende kompliment med humoristisk undertone
2: Et forsøk på å finne ut hvorfor hun har valgt å være singel frem til nå

Har ingenting med at jeg ser på henne som "feil" eller "skadet vare".
Og det er heller ikke en fornærmelse

Skrevet (endret)

Jeg tror tvert imot at han ikke mener det er noe feil med deg. De vil nok selvsagt sjarmere deg. Du som er så fantastisk ..... 

Ta det som et kompliment. 

Svar gjerne: Det har nå dessverre ikke blitt sånn at jeg har truffet ham jeg vil være med.

Eller: Jeg har ikke truffet ham ene, hva med deg? Hvorfor er du singel?

Endret av exictence
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner skepsisen. Jeg så en 100-lapp liggende på fortauet en gang. Ble veldig mistenksom. Hvorfor ligger den der? Hvorfor har ingen tatt den allerede..? Jeg løp min vei, for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: f7204...dd4

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skjønner skepsisen. Jeg så en 100-lapp liggende på fortauet en gang. Ble veldig mistenksom. Hvorfor ligger den der? Hvorfor har ingen tatt den allerede..? Jeg løp min vei, for sikkerhets skyld. 

Jeg kjenner følelsen når hun har en usynlig tråd til noen annen, og blir dratt inn rett foran øynene på deg. True story.  Burde ha løpt. 

Anonymkode: 060d8...179

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis dette stemmer, så betyr det at ingen kvinner er singel mer enn 1-2 måneder. Mener du virkelig at dette stemmer. Ingen kvinner i Norge er singel i mer enn max 2 måneder? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis dette stemmer, så betyr det at ingen kvinner er singel mer enn 1-2 måneder. Mener du virkelig at dette stemmer. Ingen kvinner i Norge er singel i mer enn max 2 måneder? 

Du er god på ironi, du.. 🙃

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er god på ironi, du.. 🙃

Jeg mente det seriøst. Ikke mange kvinner er singel i mange år. Bare de aseksuelle. 

Skrevet

Hadde svart: fordi jeg ikke er i et forhold. Hva med deg?

Anonymkode: 5a261...16c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg svarer bare at jeg ikke gidder hoppe inn i forhold jeg ikke har troa på, og at jeg heller er singel frem til jeg møter noen som er verdt satse på.

Hadde jeg vært singel under ett år, så tror jeg kanskje jeg bare hadde spurt om han ville foretrukket noen som hoppet fra forhold til forhold istedet...

Anonymkode: 66632...a7e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mente det seriøst. Ikke mange kvinner er singel i mange år. Bare de aseksuelle. 

Hæ? Jeg har vært singel i mange år, og jeg er på ingen måte aseksuell... Du vet at man kan ha masse sex uten å være i forhold?

Anonymkode: 66632...a7e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener menn med dette? Har opplevd flere ganger på første date at menn spør hvorfor er du som er så utrolig flott, pen/ vakker fortsatt singel? Og dette har de spurt om når jeg har vært singel under 1 år. Føler nærmest de tror det er noe «feil» med meg da jeg fortsatt er singel. Jeg blir alltid satt ut. Er nå ute av et samboerskap som varte 6 år, og har vært singel 1 år og 3 måneder. Vet ikke hva disse mennene forventer å høre eller hva jeg burde svare. 

Det er menn som - helt oppriktig - tror at en kvinnes fremste valuta er «pen» og har en formening om at hun har en slags kø av menn som er interessert i henne (fordi «pen») og at hun som kvinne skal og bør velge en av mennene. Fortrinnsvis «den beste». Men hun verken kan eller bør ha krav utover den gruppen menn hun har tilgjengelig.

Mitt råd? Spør hva de mener med det. Og irettesett dem på kvinnesynet sitt. Så betaler du og går. Og neste gang: sett høyere krav til de du dater. Slike menn bør ingen kvinne med selvrespekt snakke med. De er bortkasta tid.

Anonymkode: 4578e...942

• Liker 2
Skrevet

Er du virkelig så kunnskapsløs som du fremstiller her, eller bare full av fordommer?

Jeg har vært singel i ni år nå, hadde sex med en mann for fem år siden (trodde vi kanskje var egnet som partnere, men vi passet mer som venner).

Jeg har høy sexlyst! I de forholdene jeg har vært i har jeg alltid hatt sex minst en gang om dagen (unntak ved mensen).

Men ons eller fwb eller ff gir meg ingenting.

Virkelig god sex har jeg i et fast forhold, hvor sexlivet bare blir bedre og bedre. Og det er verdt å vente på. I mellomtiden greier jeg meg med å gi meg selv nytelse alene.

Heldig er riktig mann når han dukker opp ;)

Anonymkode: eece4...b5a

• Liker 2
Skrevet

De aseksuelle kvinnene er da stort sett godt gift. Menn er jo så begeistret for dem, i starten, siden de er så ærbar og lite løs på tråden..

Anonymkode: f6d98...26e

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig lite logisk å gå fra forhold til forhold bare for å ha sex. Finnes det noen som gjør det?

Anonymkode: 19b87...6d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville satt det på kontoen for et klønete og velment forsøk på en kompliment. Hadde de gravd videre, ville jeg utdypet om singellivets gleder og/eller den svært varierende kvaliteten på tilgjengelige single menn, og tilpasset nivået av humor og seriøsitet til situasjonen og motparten. Det  jeg ikke på noen måte ville gjort, var å anta at han mente det var noe feil med meg - i så fall er det en god grunn til at jeg fortsatt var singel også etter den daten...

• Nyttig 1
Skrevet

Får selv samme spørsmåler fra kvinner som finner meg attraktiv, du lurer på hvorfor jeg er singel.

Tar det ikke negativt sier bare jeg ikke har funnet noen som fortjener meg

Anonymkode: a21a5...b89

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er menn som - helt oppriktig - tror at en kvinnes fremste valuta er «pen» og har en formening om at hun har en slags kø av menn som er interessert i henne (fordi «pen») og at hun som kvinne skal og bør velge en av mennene. Fortrinnsvis «den beste». Men hun verken kan eller bør ha krav utover den gruppen menn hun har tilgjengelig.

Mitt råd? Spør hva de mener med det. Og irettesett dem på kvinnesynet sitt. Så betaler du og går. Og neste gang: sett høyere krav til de du dater. Slike menn bør ingen kvinne med selvrespekt snakke med. De er bortkasta tid.

Anonymkode: 4578e...942

Enig i dette. 

Anonymkode: 5a261...16c

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får selv samme spørsmåler fra kvinner som finner meg attraktiv, du lurer på hvorfor jeg er singel.

Tar det ikke negativt sier bare jeg ikke har funnet noen som fortjener meg

Anonymkode: a21a5...b89

Du er mann. Uansett hva kvinner sier til deg så er det ikke noe galt med det.

Anonymkode: bdb45...81e

Skrevet

Vil tro at det i de fleste tilfeller bare er en måte å flørte på. Jeg har to bilder der jeg er iført ok hverdagsklær og ser normalt vennlig ut, uten å smile. 

Likevel får jeg kommentarer om for noen flotte bilder jeg har og ikke minst for et flott smil jeg har ...

Virker som om enkelte bare har noen setninger de skriver på autopilot.

Anonymkode: 88d83...382

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...