AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Hei. Jeg og venninnen min leier under en familie som nå har fått beskjed (to ganger) om at vi ikke får lukket igjen baderomsdøren vår. I utgangspunktet går dette fint for vår del, men vi har jo gjester over! Og generelt, skal jo være mulig å lukke døren sin! Mannen i huset så på døren og sa at han skulle se på den igjen. Han kom aldri, fordi han brakk hånden sin rett etter. Deretter sendte jeg melding igjen, hvor jeg fikk respons på at de skulle komme å se på døren. Det er nå gått to uker. Hvor mye skal en mase og purre på folk før de gjør det de skal?! Kjenner det frister å ikke betale full leie men vet heller ikke hva slags lovhjemmel vi har. Anonymkode: cc9ff...7a8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Altså, døren har vært i orden? Men når har dere gjort slik at den ikke går igjen lengre? Anonymkode: 5b271...1a8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Forslag til søk på google: How to fix a door that won't latch. Anonymkode: 66993...efb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Forslag til søk på google: How to fix a door that won't latch. Anonymkode: 66993...efb Det er ikke leietager sin oppgave å reparere sånt, hvis døren blir verre eller ødelagt så kan leietager bli sittende med regningen. Anonymkode: 38f96...8bd 2 3
Gjest ti10 Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Altså, døren har vært i orden? Men når har dere gjort slik at den ikke går igjen lengre? Anonymkode: 5b271...1a8 Hvordan mener du egentlig at en leietaker skal gjøre slik at en dør ikke går igjen? Og ikke minst hvorfor? Det er vel slitasje av en eller annen type, i og med at det er til badet har kanskje døren slått seg, hva vet vi?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Jepp. Jeg flytta. Kommer nok ikke til å skje dessverre. Anonymkode: b3fd9...357 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Sannsynligvis er det bare noen små justeringer som skal til, av hengsler eller dørkarm. Huseier har vært litt sløv, men kanskje også litt unnskyldt siden han brakk armen? Dere har ikke en far, bestefar eller en handy venn som kan se på det? Regner med det bare en en justering som tar ett minutt eller to for å få ordnet det. Anonymkode: eb9eb...dbd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, døren har vært i orden? Men når har dere gjort slik at den ikke går igjen lengre? Anonymkode: 5b271...1a8 Haha nei, er en ekstremt gammel dør som til og med faller av. Her må de nok bytte ut hengslene eller hva nå enn, men er IKKE vi som har ødelagt den. Anonymkode: cc9ff...7a8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sannsynligvis er det bare noen små justeringer som skal til, av hengsler eller dørkarm. Huseier har vært litt sløv, men kanskje også litt unnskyldt siden han brakk armen? Dere har ikke en far, bestefar eller en handy venn som kan se på det? Regner med det bare en en justering som tar ett minutt eller to for å få ordnet det. Anonymkode: eb9eb...dbd Nope, vi har ingen. Og greit nok at han har brukket armen, men da kan han vel få inn noen til å fikse døren? Føler ikke det er sånt som vi skal trenge å gi beskjed om Anonymkode: cc9ff...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke leietager sin oppgave å reparere sånt, hvis døren blir verre eller ødelagt så kan leietager bli sittende med regningen. Anonymkode: 38f96...8bd Men huseier fikser jo ikke døra? Anonymkode: 66993...efb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 Utleier skal stå for vedlikehold. Men det er gråsoner. Det er feks vanlig at leietaker betaler og bytter lyspærer. En annen gråsone er kanskje hvor fort noe skal fixes. Hvis det ikke står i kontrakten. Du kan foreslå å leie håndverker og trekke det fra på neste husleie? Kanskje han aksepterer det, men må avtales i forkant slik at han kan prøve å finne noen billigere. Evt at du tilbyr deg å betale 33% av regningen hvis det haster. Anonymkode: ac239...fdd 1
Tvist Skrevet 11. oktober 2023 #12 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Utleier skal stå for vedlikehold. Men det er gråsoner. Det er feks vanlig at leietaker betaler og bytter lyspærer. En annen gråsone er kanskje hvor fort noe skal fixes. Hvis det ikke står i kontrakten. Du kan foreslå å leie håndverker og trekke det fra på neste husleie? Kanskje han aksepterer det, men må avtales i forkant slik at han kan prøve å finne noen billigere. Evt at du tilbyr deg å betale 33% av regningen hvis det haster. Anonymkode: ac239...fdd Lyspære er ikke gråsone, det er vedlikehold. Om lampen er ødelagt er det huseier ansvar.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #13 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Utleier skal stå for vedlikehold. Men det er gråsoner. Det er feks vanlig at leietaker betaler og bytter lyspærer. En annen gråsone er kanskje hvor fort noe skal fixes. Hvis det ikke står i kontrakten. Du kan foreslå å leie håndverker og trekke det fra på neste husleie? Kanskje han aksepterer det, men må avtales i forkant slik at han kan prøve å finne noen billigere. Evt at du tilbyr deg å betale 33% av regningen hvis det haster. Anonymkode: ac239...fdd Dette er tull, TS, dere skal IKKE betale 33% av regningen. Selvfølgelig haster det, hvem betaler for å bo og sitte med åpen dør og drite? Hva skal man si til besøket som må på do, liksom? Anonymkode: 897e5...226
Gentleman1980 Skrevet 11. oktober 2023 #14 Skrevet 11. oktober 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg og venninnen min leier under en familie som nå har fått beskjed (to ganger) om at vi ikke får lukket igjen baderomsdøren vår. I utgangspunktet går dette fint for vår del, men vi har jo gjester over! Og generelt, skal jo være mulig å lukke døren sin! Mannen i huset så på døren og sa at han skulle se på den igjen. Han kom aldri, fordi han brakk hånden sin rett etter. Deretter sendte jeg melding igjen, hvor jeg fikk respons på at de skulle komme å se på døren. Det er nå gått to uker. Hvor mye skal en mase og purre på folk før de gjør det de skal?! Kjenner det frister å ikke betale full leie men vet heller ikke hva slags lovhjemmel vi har. Anonymkode: cc9ff...7a8 finn frem et skrujern og justerdørkarmen. ikke være så hjelpesløs. kjenner ikke du eller venninnen din mannfolk som kan justere en dør? hva er det som skjer med verden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå