Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tidligere gått på både p-sprøyten og Yasmin p-piller. Resultatet var at jeg gikk opp fem kg på grunn av økt appetitt, og at jeg i tillegg var plaget med gjentatte soppinfeksjoner. Jeg sluttet på alt, og har ikke samme plagene lengre. Jeg er så i et fast forhold hvor jeg har sex ganske ofte. Problemet er at det er kjedelig å bruke kondom hele tiden, så det blir litt slurving :sjenert: (Ja, jeg vet jeg er uansvarlig!). Så nå skal jeg begynne å ta ansvar og finne et prevensjonsmiddel jeg kan trives med.

En venninne foreslo Nuvaring, og at dette var et supert alternativ fordi det kun gir fra seg hormoner lokalt. Så mitt spørsmål er, dersom man er sensitiv ovenfor hormoner (når det gjelder soppinfeksjoner), er det fare for å bli plaget med dette pga p-ringen? Og legger man på seg av den? Eller får kviser?

Jeg kan leve med at det er litt upraktisk altså, bare jeg slipper den forbaskede soppen. Og appetitten for den del..

Endret av Lanalia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Nuvaring i flere år nå og har ikke hatt bivirkninger i det hele tatt. Det eneste jeg har merket er at brystene blir bittelitt større, men jeg har ikke lagt på meg noe som helst ellers.

Tidligere har jeg vært plaget av gjentagende soppinfeksjoner, men fikk til slutt en nystatin-kur (tabletter) fra legen og ble helt kvitt det. Før hadde jeg gjerne soppinfeksjon annenhver mnd, men etter den kuren har jeg kun hatt det 1 gang i løpet av 4 år. Verdt å spørre legen om viss du har sopp ofte.

Nuvaring fungerer altså veldig bra for meg og har gitt ingen merkbare bivirkninger, så det anbefales å prøve :)

Skrevet

Jeg tåler ikke p-piller, men tålte Nuvaring bedre (men ikke bra nok til at jeg kunne fortsette med den, dessverre).

Fikk ikke noe problemer med sopp eller lignende (selv om jeg har hatt slike problemer før).

Skrevet

Hei,

Jeg fikk endel mer utflod når jeg brukte Nuvaring. Og det var faktisk grunnen til at jeg sluttet å bruke ringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...