AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg synes det er litt uheldig at vestlige kvinner tilsynelatende har mistet interessen i å være feminine, ergo kvinner. Dette er ubenektelig feminismen å klandre Jeg synes det er vakkert og romantisk å tenke tilbake på den tiden damene viste mannen kjærlighet gjennom matlaging og feminine sider ved seg. Nå skal liksom damene være maskuline og "sterke" og jeg synes det er tragisk. Nå er det som å snakke til en mann innestengt i en damekropp Det er OK om de ikke vil være en husslave som i gamledager, men nå er det jo ikke det det er snakk om her. Jeg mener det går ann å beholde litt av de gode tradisjonelle kjønnsrollene på et nivå som ikke er destruktivt. Kort sagt: tradwives trenden var hærlig å se Hva tenker dere? Anonymkode: 14d59...ddb 3 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Enhver har sin definisjon av feminint. Jeg elsker at mannen min lager god mat til meg. Vurderer det verken som feminibt eller maskulint. Det å være en annen enn man er, oppføre seg på måter som er unaturlig osv er uansett destruktivt. Anonymkode: 67e38...60d 21 1 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Du er klar for å ta hovedansvaret for å forsørge familien da, regner jeg med. Anonymkode: ddcd2...33a 21 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Tenker at du har dustete holdninger. Anonymkode: 2ab97...012 16 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Nøyaktig hva er det du savner? At damer skal lage mat til mannen sin? Gjøre husarbeid? Ta seg av barna? Gå i kjoler og perlekjeder? Anonymkode: c1acd...e2f 14 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg synes det er kjempeflott at kvinner ikke må tekkes menn på den måten mer. Flaks at jeg lever i dag, og ikke 1850! I stedet for å skulle omvende alle kvinner får du heller lete etter de få som ønsker det samme som deg. Så fort du innser at dere tilhører en liten minoritet, jo lettere å finne noen. For de fleste vil du være totalt uaktuell. Anonymkode: 727a3...c48 18 2
NakenPanda Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Dagens kvinner er ikke feminine? Bor du i skogen eller noe ? Så masse flotte feminine kvinner på tur til jobb i dag, og et par mindre flotte feminine menn, men ellers ok. 11 1 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg savner tiden hvor menn var gentlemenn og kledde og stelte seg deretter. De hadde manerer, kunne konversere og forsørget familien sin. Eeeller vent litt, så fint at vi har valgfrihet i dag. Anonymkode: 20840...56e 16 2 10
Sinsiew Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg visste ikke at matlaging er feminint.. 14 1
Bombasi Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 (endret) Jeg tenker at det er fantastisk at kjønnsrollene har blitt likestilte rundt rutiner og oppgaver knyttet til familie, husholdning og hjem. For min del handler ikke dette om femininitet i det hele tatt, men om gamle samfunnslagde kjønnsroller. Heldigvis har dette blitt utdatert. For meg er femininitet mer utstråling, grad av emosjonell intelligens, empati, sympati osv som er gode egenskaper som typisk nok kvinner har mye av. Dette synes jeg dessverre har blitt utvannet. Men samtidig skjønner jeg at det blir det når vi lever i en kaldere tid der kjønnsdebatten har blitt polarisert og kvinner må "stå opp" for seg selv i møte med menn og likestillingen. Menn serverte ikke akkurat likestilling på et sølvfat, og kvinner har en lang vei å gå enda. Så kanskje du og andre menn bør se seg selv i speilet før du og dere klandrer feminismen som grunn til at femininitet har blitt utvannet. Endret 11. oktober 2023 av Bombasi 13 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gå i kjoler og perlekjeder? Anonymkode: c1acd...e2f Akkurat det hadde ikke vært så dumt da Anonymkode: 83b12...997 2
NakenPanda Skrevet 11. oktober 2023 #12 Skrevet 11. oktober 2023 Sinsiew skrev (1 minutt siden): Jeg visste ikke at matlaging er feminint.. Det er heller ikke, bare ekte menn lager mat til familien! Puddinger forventer at partneren lager all mat 11 3
Beloved Skrevet 11. oktober 2023 #13 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg lurer på hvilken tid du savner, jeg? Eller om du rett og slett romantiserer fortiden noe enormt? Det har knapt vært en periode i menneskehetens historie der kvinnen bare gikk hjemme og tok seg av barn og lagde litt mat og møtte mannen i døra med et kyss mens hun og huset så fullstendig striglet ut. I mesteparten av menneskehetens historie har "husfruen" jobbet fra morgen til kveld med å ta seg av gård og husdyr i tillegg til utrolig tungvint husarbeid og å holde oversikt over en skokk unger, og jeg kan love deg at de damene verken hadde overskudd til å sminke seg eller å gi mannen en "velfortjent fotmassasje" når han kom hjem. Det du lengter etter er livet til middelklassen i enkelte land i verden i en kort periode mellom 1950-1980. Eventuelt adelens livsstil. Men fattige kvinner har alltid måtte være fysisk og psykisk sterke og kunne stole på og ta vare på seg selv. 27 13
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #14 Skrevet 11. oktober 2023 Det finnes mange damer som ønsker et slikt liv. Det finnes færre menn som ønsker det når de innser at de er nødt å betale for det. For det var det mennene gjorde før i tida. Anonymkode: 3761e...dc5 9 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #15 Skrevet 11. oktober 2023 Bombasi skrev (9 minutter siden): For meg er femininitet mer utstråling, grad av emosjonell intelligens, empati, sympati osv som er gode egenskaper som typisk nok kvinner har mye av. Dette synes jeg dessverre har blitt utvannet. Men samtidig skjønner jeg at det blir det når vi lever i en kaldere tid der kjønnsdebatten har blitt polarisert og kvinner må "stå opp" for seg selv i møte med menn og likestillingen. Menn serverte ikke akkurat likestilling på et sølvfat, og kvinner har en lang vei å gå enda. Så kanskje du og andre menn bør se seg selv i speilet før du og dere klandrer feminismen som grunn til at femininitet har blitt utvannet. Markert tekst er det eneste jeg sier meg enig i. Og ja, feminismen er hovedproblemet. Feminisme er blitt total misandri, og man kan si at det egentlig ikke er nødvendig å ha i moderne utviklede vestlige land i dag Anonymkode: 14d59...ddb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #16 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nøyaktig hva er det du savner? At damer skal lage mat til mannen sin? Gjøre husarbeid? Ta seg av barna? Gå i kjoler og perlekjeder? Anonymkode: c1acd...e2f Finnes en mellomting mellom det, og woke og krampefeminisme da vet du. Anonymkode: 50517...ccf 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #17 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finnes en mellomting mellom det, og woke og krampefeminisme da vet du. Anonymkode: 50517...ccf Riktig Anonymkode: 14d59...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #18 Skrevet 11. oktober 2023 Oppfatter ikke husvask og matlaging som verken feminint eller maskulint, faktisk. Det er jo ting man bare må gjøre i et hjem. Men kanskje kakebaking er litt feminint, og f eks murerarbeid maskulint 🙂. Jeg er 57, og har vokst opp med to foreldre i full jobb, så jeg tar det som en selvfølge at begge tar seg av oppgaver hjemme. Men at man fordeler det som man selv vil, og at begge har omtrent like mye fritid i løpet av en uke (iberegnet timer på jobb). Anonymkode: f23ca...4d8 6 3
Bombasi Skrevet 11. oktober 2023 #19 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Markert tekst er det eneste jeg sier meg enig i. Og ja, feminismen er hovedproblemet. Feminisme er blitt total misandri, og man kan si at det egentlig ikke er nødvendig å ha i moderne utviklede vestlige land i dag Anonymkode: 14d59...ddb Under tvil kan jeg godt innrømme at jeg synes feminismen har gått for langt inn på et blindspor. For istedenfor å bygge kvinner opp gjennom femininitetens gode egenskaper og kvalifikasjoner, så har feminismen mer blitt et jag om å kopiere menn og angripe menn for å hevde seg. Feminisme burde ha hatt fokus på å få samfunnet til å tilpasse seg femininitet, og ikke at femininitet skal ses på som noe negativt fordi det er maskulinitet som må til for å lykkes. Her mener jeg feminismen har bommet, og på mange måter gjort det vanskelig for seg selv. Likevel, alt er ikke feminismens skyld. Menn har ikke gjort det lett for kvinner på veien, og på mange måter har det vært nødvendig at kvinner har blitt mer maskuline i sin atferd for å i det hele tatt nå inn. Så ja, menn er en stor del av problemet de også. 5 1 2
Gjest Refreng Skrevet 11. oktober 2023 #20 Skrevet 11. oktober 2023 Tenker at det høres mer ut som noe man fantaserer om, enn ønsker i virkeligheten. Noen unge kvinner liker fantasere om at de blir reddet av drømmeprinsen. Sikkert fint i fantasien alt det der, men det er selvsagt urealistisk å leve liv på den måten Du kan sikkert finne en kvinne som liker å spille rollespill hjemme der dere later som om dere er et ektepar fra fortiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå