AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg har kun en gravidbukse og den er kjempeubehagelig, gruer meg til jeg må bruke den igjen. Sist jeg var gravid brukte jeg uniform på jobb og trengte egentlig ikke å tenke på det, var liksom nok å ha store joggebukser hjemme og en litt finere gravidbukse samt noen store gensere. Nå jobber jeg dessverre på kontor og må ha nok klær til å vare en hel arbeidsuke. Ser mørkt på å måtte ta meg råd til det, og synes det er vanskelig å finne gravidplagg som er noe fine. En del av meg skulle ønske jeg kunne være på hjemmekontor fram til fødsel av denne grunnen 😩 Anonymkode: cbf8c...dfd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Jobber også på kontor og kan kjenne meg litt igjen, spørs litt hvor formell jobb du har da, men her er min liste: - Jeg har kjøpt en dressbukse for gravide kjøpt på HM. Den er superbehagelig så anbefales. Over den har jeg enten litt oversized skjorter som jeg hadde fra før eller ullgensere/cardigans. - kjøpt et pencilskirt for gravide i sort som jeg kan style med det samme nevnt over. - kjøpte to ullsett med genser og skjørt fra Lindex MOM som jeg likte. - Har også noen ribbestrikkede kjoler fra HM, adoore og Lindex som jeg hadde fra før jeg ble gravid, men som har såpass mye stretch i seg at de funker fint nå også. Savner et par jeans! Hvis buksa du har er såpass ubehagelig at du gruer deg til å bruke den igjen, så ville jeg ha kassert den og funnet en ny 😊 Lån fra venner og finn/tise er jo også gode alternativer. Anonymkode: 2397f...31c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg har kjøpt en del kjolegensre som jeg bruker mye av ellers også, som passer godt nå i graviditeten😊 ellers har jeg to gravidbukser og en gravid fake skinn-thights som er veldig gode å gå i. Mer enn det gikk jeg nok ikke bruke penger på😊 blir høygravid midt i kaldeste tiden, og lurer veldig på hvordan jeg skal løse det med vinterjakke, er jo så dyrt, men kan ikke sitte på hjemmekontor bare fordi det er kaldt ute eller regner når jakkene ikke passer mer😂 Anonymkode: 8a753...119
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Ingen plagg. Jeg kjøpte noen strømpebukser pga magen. Ellers brukte jeg fra før kjoler, strech-skjørt osv Syns det var aller mest behagelig. Anonymkode: 14932...a7b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg hadde to gravid-jeans, en gravid-finkjole (var høygravid i desember med ørten festivitaser), og dett var dett. Brukte mine vanlige elastiske topper hele svangerskapet, og hadde vinterjakke med sånn snøring i midjen så hele gravidmagen fikk plass. Anonymkode: beb93...845
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg har klart meg med 4 T-skjurter og 1 shorts. Kjøpte 2 bukser fra kaphal som ikke er for gravide, men som funket helt supert hele graviditeten! Brukte ellers kjoler, store klær og på slutten gikk jeg bare i mannen sine klær hjeme, og lånte genserene hans ute 😅 Anonymkode: d30e8...1e2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Klarte meg med klærne jeg hadde. Ble ikke så stor. Kjøpte meg en bukse da, men det var mere fordi den var fin 😅 men jeg har nok av elastiske klær til at jeg ikke trenger noe som er rettet mot graviditet. Anonymkode: 14b26...124 1
strawberry88 Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg arvet heldigvis masse gravidklær, men i siste svangerskap, så ble jeg for stor for de klærne jeg hadde, så kjøpte brukt på finn til en billig penge. Men om det er litt finere du skal være, så hvorfor ikke kjoler? Gjerne som du kan amme i etter fødsel?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg er bare i uke 12 og gruer meg til vinter og høygravid allerede. Jeg er str L og syns allerede det er litt vanskelig å finne klær, blir jo ikke bedre når HM slutter på L-XL.. Har 2 svære gensere jeg kan bruke og 1 genserkjole jeg kjøpte for stor. Så blir det noen strømpebukser/tights og kanskje 1-2 gravidbuse. Bortsett fra det vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gå med, samt at man faktisk må ha jakke og vintersko som passer.. Anonymkode: e7a22...f33
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er bare i uke 12 og gruer meg til vinter og høygravid allerede. Jeg er str L og syns allerede det er litt vanskelig å finne klær, blir jo ikke bedre når HM slutter på L-XL.. Har 2 svære gensere jeg kan bruke og 1 genserkjole jeg kjøpte for stor. Så blir det noen strømpebukser/tights og kanskje 1-2 gravidbuse. Bortsett fra det vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gå med, samt at man faktisk må ha jakke og vintersko som passer.. Anonymkode: e7a22...f33 Jeg anbefaler bærejakke! Den kan du bruke senere som både vanlig jakke og med bæresele. Det er et innlegg man kan ta av og på så den utvides Finnes mye til fornuftig pris på Finn! Anonymkode: 14932...a7b 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 En strømpebukse, en kjole, 2 tights og en bukse. Anonymkode: 6a40e...f3c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #12 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 😊 blir høygravid midt i kaldeste tiden, og lurer veldig på hvordan jeg skal løse det med vinterjakke, er jo så dyrt, men kan ikke sitte på hjemmekontor bare fordi det er kaldt ute eller regner når jakkene ikke passer mer😂 Anonymkode: 8a753...119 Jeg er høygravid straks og kjøpte Wombat Kowari bærejakke, den er helt fantastisk! Det er en lang regnjakke og en tynn boblejakke, som kan brukes hver for seg eller med regnjakka ytterst (hetta og ermene kan festes enkelt i hverandre). Sammen med det også litt luft mellom de, så virker godt og varmt sammen! Begge jakkene har avtakbar "ekstradel" med strikker, som kan brukes til å gi ekstra plass til magen, eller til å ha over ungen når man går med feks bæresele foran eller bak. Siden ekstradelene er avtagbar kan begge jakkene også brukes som helt vanlige jakker før/etter man trenger den ekstra plassen. Anonymkode: 083c1...0f7 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #13 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg har en gravidbukse fra Dr. Denim som er ganske behagelig. Vil tro den blir litt ubehagelig rundt 7 mnd da gravidbukser har en tendens til å gli ned etterhvert. Men stoffet er mykt og ser bra ut. Har et strikket genser og - skjørtsett fra MAMA serien til H&M, kan mikse skjørtet med andre gensere og topper. Bortsett fra det så har jeg to sånne gravidtights til å daffe i hjemme og noen amme/maternity BHer. Topper bruker jeg vanlig størrelse i da det som regel har god stretch, men vær obs på at de gjerne blir strukket ut permanent, så ikke bruk favorittoverdelen din/ en dyr en da det er fare for at det ikke er noe afterlife. Holder meg til en jeans, så blir det heller en kjole og skjørtvinter for min del. Orker ikke kjøpe masse klær som bare blir brukt i 4-5 mnd. Anonymkode: a789e...cf8
Fame Skrevet 12. oktober 2023 #14 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg bruker mye ullkjoler og ullstrømpebukser. Jeg er veldig veldig varm nå om dagen så det går i grunn fint med kulda her
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #15 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg er ikke gravid nå, men jeg hadde vel rundt en 10 plagg da jeg var det (ikke medregnet undertøy og BHer). 3 bukser, 5 topper med og uten lange ermer, og et par kjoler. Jeg var bevisst på å ikke kjøpe meg for mye nytt. Anonymkode: 5d728...203
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #16 Skrevet 12. oktober 2023 Har kjøpt to gravidbukse typ dressbukse og en strømpebukse. Det blir med det. Er ikke så stor.Er i måned 8 Anonymkode: 9a17b...8ac
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #17 Skrevet 12. oktober 2023 To 😂 en dressbukse og en joggebukse. Er i uke 24 og trenger definitivt flere alternativer siden jeg ikke eier romslige klær fra før. Jakkene mine er for små så må finne et alternativ før snøen kommer 🥶 Anonymkode: e6fd1...dd7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #18 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg bor i Stockholm og forvillet meg inn på et outlet-salg på Boob Design i min første graviditet 😅 og de toppene og kjolene var så fine og behagelige at jeg typ bodde i de gjennom hele graviditet- og ammeperioden med begge barna. Anbefales veldig, men det er dyrt til fullpris da! Av bukser hadde jeg noen finere par fra hm som funka på jobben, pluss noen tights. Jeg har kort overkropp og fikk veldig struttemage, pluss bruker ikke mye løse klær fra før, så det var helt nødvendig å anskaffe noe nytt. Anonymkode: cb344...1ae
IkkeStudentLenger Skrevet 13. oktober 2023 #19 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg kjøpte gravidklær på Finn, og det jeg desidert brukte mest var et par kjoler. 2 kjoler og et sort skjørt med gravidtopper til, samt gravidstrømpebukse når det var kaldt. Bukser var noe herk, og få som fungerte eller var behagelige. Billigere å gjøre bomkjøp på Finn enn i nettbutikker, ingen som selger gravidklær fysisk lenger virker det som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå