Gå til innhold

azorene

Gjest Gjest_thea_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_thea_*

Jeg synes dette høres ut som et kjempe fint reisemål. Ikke er det det veldig store turiststedet heller. Noen som har vært der som vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mamma og pappa var der for 3-4 år siden (husker ikke helt.... men da var det helt nytt reisemål med charter trur jeg) de var meget fornøyde med stedet.

ikke det veste turiststedet og kke et sted du reiser til for å feste hver dag i 14 dager heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint sted, men med ustabilt vær. den beste tiden å dra er fra St.Hans til midten av august. Selv da blir det aldri de store temperaturene, men varmt nok for nordmenn. Ved byen Vila Franca di Campo på østkysten er det et badeland, Atlantico Splash og en lokalbåt som kjører ut til ei lita øy hvor de lokale bader. Ellers er det ikke så gode bademuligheter.

Det er forresten generelt mest å se og opplveve på østkysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

en venninne var der på senvinteren/tidlig vår i fjor, hadde regn 4 av 7 dager.

er ustabilt hele året i følge reisebyrået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_thea_*

takk for svar! dette høres ikke så veldig lovende ut. vil jo ha fint vær når vi først drar. det e rjeg og min sambo som skal dra. jeg er ferdig på skolen 9 juni, så vi tenkte på å dra rett etter det, før barneskoleferien starter. Jeg er ikke ute etter noe festested, heller ett kjæreste sted. men er også veldig viktig for meg med strender, hvor vi kan bade og kose oss. Vi hadde tenkt til å være 14 dager og beregne ca 15000 tilsammen på reisen. lommepenger kommer selvfølgelig i tillegg. Er det noen andre steder dere kan anbefale da, som ikke er det verste turiststedet til rundt denne prisen? Vil helst ha ett sted hvor er det litt og gjøre, så vi ikke kjeder oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

jeg ville absolutt reist til hellas jeg da... :-D

jeg har vært på korfu, poros, zakynthos, syros, paros, anti paros, koufonissia, naxos, santorini og samos.

naxos var absolutt favoritt!! tar litt tid å reise dit, men om dere skal ha 14 dager er jo ikke det noe problem :)

vi bodde nær agia prokopios -FLOTT strand!- så vi gikk dit, og tok lokalbussen ned til byen på kvelden for å ete og rusle rundt der. hvor lang tid det tok, aner jeg ikke, har ikke tidsperspektiv i det hele tatt når jeg er på ferie :sjarmor:

det fine med hellas er jo at det bare er å ta en tur til en annen øy om man kjeder seg der man er!

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig pent på Azorene, men kanksje ikke et sted man drar for å ligge på stranda/feste. Heller leie bil og oppleve naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...