AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Hører stadig at Dock Boots er så bra og behagelige, men må det være dette merket eller kan det være tilsvarende neopren støvler fra andre merker? Ser de fleste merker selger slike støvler nå. Anonymkode: 5254e...dcb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Såklart kan det være fra andre merker? Sko og klær er individuelt. Noen mener og liker det ene, noen det andre, passform varierer, og behov er forskjellige. Anonymkode: 98f54...503
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Såklart kan det være fra andre merker? Sko og klær er individuelt. Noen mener og liker det ene, noen det andre, passform varierer, og behov er forskjellige. Anonymkode: 98f54...503 Ok, visste ikke om det var noe annet med dock boots enn at de er i neopren som gjør at så mange foretrekker de. Anonymkode: 5254e...dcb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Dock boots er nok litt oppskrytt. Vi har også kjøpt mange av disse, for de er jo praktiske siden de kan brukes hele året, men sålen er egentlig ikke så god. Mønsteret under slites raskt ut. Ofte er de godt slitt under etter bruk av ett barn. Anonymkode: 5d886...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dock boots er nok litt oppskrytt. Vi har også kjøpt mange av disse, for de er jo praktiske siden de kan brukes hele året, men sålen er egentlig ikke så god. Mønsteret under slites raskt ut. Ofte er de godt slitt under etter bruk av ett barn. Anonymkode: 5d886...0d2 Akkurat det skal gå fint da alle får nye sko, er ikke anbefalt å arve sko uansett. Anonymkode: 5254e...dcb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Dock boots er nok litt oppskrytt. Vi har også kjøpt mange av disse, for de er jo praktiske siden de kan brukes hele året, men sålen er egentlig ikke så god. Mønsteret under slites raskt ut. Ofte er de godt slitt under etter bruk av ett barn. Anonymkode: 5d886...0d2 Vår erfaring også. Vi er fornøyde og barna har brukt sine par gjennom hele vinteren her på Østlandet uten å bli kalde men jeg har overasket over at de ble slitt i løpet av en sesong. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat det skal gå fint da alle får nye sko, er ikke anbefalt å arve sko uansett. Anonymkode: 5254e...dcb Jeg håper du tenker litt gjennom og skjønner at du ble en offer for en myte, eller, markedsføring. Hvor lenge bruker du selv et par sko? Et par sko må jo være mer enn 3-5 måneder, det tror jeg alle skjønner. Merkelig da at så mange virkelig tror på at barnesko ikke skal arves, barna må alltid ha nye sko.. Anonymkode: 48e17...bfc 1
Arkana Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dock boots er nok litt oppskrytt. Vi har også kjøpt mange av disse, for de er jo praktiske siden de kan brukes hele året, men sålen er egentlig ikke så god. Mønsteret under slites raskt ut. Ofte er de godt slitt under etter bruk av ett barn. Anonymkode: 5d886...0d2 Min erfaring er helt motsatt. Barna våre har brukt Dock boots de fleste årene i barnehagen og også i småskolen (5. klassingen vil fremdeles ha Dock boots i de kaldere månedene) og tror aldri de har slitt ut et par, hverken sålene eller annet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Arkana skrev (1 minutt siden): Min erfaring er helt motsatt. Barna våre har brukt Dock boots de fleste årene i barnehagen og også i småskolen (5. klassingen vil fremdeles ha Dock boots i de kaldere månedene) og tror aldri de har slitt ut et par, hverken sålene eller annet. Samme her, aldri opplevd slitte såler. Jeg har også Dock boots, har brukt samme paret i et års tid nå, og null slitasje på sålen. Og vi er mye ute.. (og bor i Bergen, så altså mange anledninger til å gå med dem....) Anonymkode: 1919d...df3 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 Jenta vår fryser på beina i dockboots, så vi kjøper kouma, de holder henne varm. Anonymkode: 6bdec...bf4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Vår erfaring også. Vi er fornøyde og barna har brukt sine par gjennom hele vinteren her på Østlandet uten å bli kalde men jeg har overasket over at de ble slitt i løpet av en sesong. Jeg håper du tenker litt gjennom og skjønner at du ble en offer for en myte, eller, markedsføring. Hvor lenge bruker du selv et par sko? Et par sko må jo være mer enn 3-5 måneder, det tror jeg alle skjønner. Merkelig da at så mange virkelig tror på at barnesko ikke skal arves, barna må alltid ha nye sko.. Anonymkode: 48e17...bfc Grunnen til at barn "skal" ha nye sko er jo ikke at et par barnesko bare varer i 3-5 måneder men at alle mennesker går litt forskjellig og har litt forskjellig fot og skoene tilpasser seg vår fot og slites slik vi går. Kanskje slites sålen litt skjevt feks. Da får neste barn sko som er slitt til en annen fot og en annen måte å gå på enn egen. Spesielt når de vokser og utvikler seg er visst dette relevant men det er vel også en greie for voksne som evnt kjøper brukte sko. Hvor viktig dette er vet ikke jeg men det er iallfall det som er grunnen, ikke at skoen ikke varer like lenge som voksensko. Anonymkode: 740c8...047 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå