AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Lang historie, men jeg ville gå erter mye psykisk vold og alkoholoverforbruk med sinneutbrudd fra han. Umiddelbart etter bruddet fant han en ny som på rekordtid ble presentert for barna, felles ferier osv osv. jeg vet at min ex ikke greier å være alene og at han ennå ikke har tatt tak i det som førte til våre problemer, så dette kommer til å gå i dass - alt ettersom hvor lenge hun holder ut. jeg er ikke sjalu, jeg er definitivt veldig ferdig med han, men sliter veldig med en sjalusilignrnde følelse ettersom de blir mer og mer seriøse. Holder på å flytte sammen nå og mine barn kaller henne for stemor. Synes fremdeles det er så vondt! Er det pga min i utgangspunktet dårlige selvfølelse som blir tråkket på siden han erstatter meg så fort? Jeg synes det er så vondt, men må snart ta meg sammen så jeg kan greie å omgås henne ifm diverse uunngåelige settinger med barna. Herregud, hennes barn kommer til å begynne på samme skole som mine snart siden de flytter inn i vårt tidligere felles hjem!!!! Anonymkode: e8372...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Det er forresten nå over to år siden bruddet og de ble sammen TS Anonymkode: e8372...cb2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Det er ingenting galt med deg, tror det du går og føler på nå er helt normale følelser. Det går nok over etterhvert, gi deg selv litt tid her. Anonymkode: aad53...d29 2
Liveterspennende Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Trist er det uansett siden brudd som dette går ut over barna, men skjedd har skjedd. Vær heller glad og lykkelig at du er kommet deg vekk, da unngår du de problemene alkoholforbruk fører med seg. Har selv måtte reise til en venninne midt på natten og hente både henne og barna for å få de vekk fra en samboer som var drita og truet henne siden hun skulle på kurs i helgen og han var sjalu. Etter dette valgte hun å aldri dele bolig med han igjen og har aldri angret denne avgjørelsen. Hun er i dag sammen med en ca 10 eldre kar og lykkelig. Du skal ikke være sjalu og denne nye flammen hans vil nok raskt erfare hans humør og behov for alkohol. At det plager deg at de går raskt frem og flytter inn i deres gamle felles bolig gjør nok litt vondt, men dette går forbi. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Kjenner denne nye dama ham skikkelig, eller har han klart å skjule problemene han har? Kanskje du skulle tatt en prat med henne, og snakket om problemene dere hadde, og årsaken til at du valgte å gå? Det hadde ikke betydd så mye om det kun var henne det gikk ut over, men når hun har barn som skal trekkes inn i dette, kunne det være en tanke å ta en prat om de utfordringene han har. Anonymkode: 8429b...69b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Ingenting galt med deg. Du er kvinne. At du ikke har kontroll over tanker eller følelser er helt normalt. Anonymkode: 8850b...de2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg er jo bekymret på hvor god far han er her også? Barna må jo leve videre, med en far som har disse problemene. Men det er alltid vondt og se noen gå raskt vidre, men du må se at en som bare forsetter og ikke tar tak i problemene er ikke noe og samle på heller. Etterhvert om hun ikke allerede har sett det, så vil hun nye oppleve disse sidene hos han. Jeg ville frarådet deg til og advare henne eller ta samtalen, du kan raskt ende opp som taperen her, ikke alle er mottakelig for sannheten om dem selv ikke ser det. Desverre har jeg sett andre lignende saker, der den som prøvde og advare ende opp og bli hatet. Jeg håper for barnas del at hun er en god stemor. Anonymkode: aba59...a2a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Hvorfor er du så sikker på at han ikke har tatt tak i sine problemer? Kanskje han går til psykolog – bak din rygg? 😅 Anonymkode: d1fed...447 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 Hun har overtatt dine problemer, dette kommer til å fortsette. Det største problemet er vel at ungene får nok et samlivsbrudd å håndtere etterhvert når den nye dama også flytter ut. Anonymkode: 7ebe5...873
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kanskje du skulle tatt en prat med henne, og snakket om problemene dere hadde, og årsaken til at du valgte å gå? Det hadde ikke betydd så mye om det kun var henne det gikk ut over, men når hun har barn som skal trekkes inn i dette, kunne det være en tanke å ta en prat om de utfordringene han har. Og fremstå som den sjalue, gærne og kontrollerende eksen? Anonymkode: 7ebe5...873
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Og fremstå som den sjalue, gærne og kontrollerende eksen? Anonymkode: 7ebe5...873 Det har hun allerede klart å vise at hun er i HI. Anonymkode: f8865...c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå