Hensatt Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #41 Skrevet 11. oktober 2023 Amistad skrev (16 minutter siden): da sitter vi igjen med at 1. sukkerfrie peanøttsmør inneholder ca 5 gram sukker uansett. 2. 9 gram i MILLS med god pris, kontra ca 5,7 gram i kolonihagen ... Mills sin er tilsatt ca 5% druesukker. Dette kommer i tillegg til det naturlige sukkerinnholdet i peanøtter, noe jeg føler jeg har gjentatt flere ganger. Synes forøvrig at tråden er har sporet fullstendig av da jeg kun var ute etter tips. 1
Tough cookie Skrevet 11. oktober 2023 #42 Skrevet 11. oktober 2023 Normal har økologisk peanøttsmør uten sukker til 38,- 2
Hensatt Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #43 Skrevet 11. oktober 2023 Tough cookie skrev (Akkurat nå): Normal har økologisk peanøttsmør uten sukker til 38,- Takk for tips.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #44 Skrevet 12. oktober 2023 Amistad skrev (13 timer siden): så vil jeg til slutt tro at den hjemmelagde varianten også vil inneholde ca 5 gram sukker da det er samme som i alle som er linket til her. Naturlig. Hva? Hvordan tenker du at et produkt kan inneholde sukker når det ikke tilsettes sukker. Anonymkode: f4efe...173
Arkana Skrevet 12. oktober 2023 #45 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva? Hvordan tenker du at et produkt kan inneholde sukker når det ikke tilsettes sukker. Anonymkode: f4efe...173 Fordi peanøtter (og andre råvarer) veldig ofte inneholder en naturlig mengde sukker. Det er jo ikke sånn at eneste type sukker er det som er tilsatt, det er f.eks. fruktose/fruktsukker i frukt og laktose/melkesukker i melk. Et gjennomsnittlig eple inneholder ca 20% sukker. Peanøtter har ca 4-5%. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #46 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva? Hvordan tenker du at et produkt kan inneholde sukker når det ikke tilsettes sukker. Anonymkode: f4efe...173 Foran meg har jeg en pose med peanøtter. Ingrediensene er peanøtter, litt olje og salt. Det er ikke tilsatt noe sukker. På næringsinnholdet ser jeg at 100g peanøtter inneholder 6g sukkerarter. Hvorfor? Fordi peanøttene har et naturlig innhold av sukker. Jeg har også en boks Mills peanøttsmør her. Ingrediensene her er peanøtter, druesukker, olje, stabilisator og salt. Siden denne har tilsatt sukker viser næringsinnholdet at 100g peanøttsmør inneholder 9g sukkerarter. Hadde de droppet druesukkeret ville det fortsatt vært sukker i produktet. Bare litt mindre. Fordi peanøttene har et naturlig innhold av sukker. Anonymkode: 4037b...14f 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #47 Skrevet 12. oktober 2023 Arkana skrev (11 timer siden): Fordi peanøtter (og andre råvarer) veldig ofte inneholder en naturlig mengde sukker. Det er jo ikke sånn at eneste type sukker er det som er tilsatt, det er f.eks. fruktose/fruktsukker i frukt og laktose/melkesukker i melk. Et gjennomsnittlig eple inneholder ca 20% sukker. Peanøtter har ca 4-5%. Naturlig sukker ja,men skal man ha null % sukker må bare droppe peanøttsmør Anonymkode: f4efe...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå