Hensatt Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #21 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Coop Anglamark! Tar nok litt tid å bli vant til om man har spist mye Mills. Inneholder kun peanøtter og havsalt. Anonymkode: 93bf3...f6b Har sett den. Men mener den koster rundt 3 ganger så mye.
Arkana Skrevet 11. oktober 2023 #22 Skrevet 11. oktober 2023 Har du sett hva de har på Oda? De fleste produktene der får man også på Rema. De har flere peanøttsmørtyper uten sukker til +/- 60 kr per glass. Selv om det er 25 kroner mer enn den aller billigste er det likevel langt fra de dyreste som gjerne koster opp mot eller over 100 kr. 1
Rufs Skrevet 11. oktober 2023 #23 Skrevet 11. oktober 2023 Plantego' og green choice er de billigste jeg vet om som bare er peanøtter og litt salt. De er dyrere enn mills, men langt billigere enn foreks helios, alle er øko.
Amistad Skrevet 11. oktober 2023 #24 Skrevet 11. oktober 2023 Blizz1 skrev (11 timer siden): Nei, den er tilsatt rundt 5% tilsatt sukker. ok takk. men det er druesukker. teller det som vanlig sukker? finner man uten druesukker som er naturlig? spør fordi jeg vil lære.
Djungelvrål Skrevet 11. oktober 2023 #25 Skrevet 11. oktober 2023 Lever du fullstendig sukkerfritt siden du ikke kan ha litt sukker i et pålegg?
Amistad Skrevet 11. oktober 2023 #26 Skrevet 11. oktober 2023 Arkana skrev (10 timer siden): Det er bare å google peanøttsmør uten sukker. Noen av resultatene jeg fikk opp: https://www.bodylab.no/shop/bodylab-peanut-butter-4328p.html?utm_source=Bidbrain&gclid=Cj0KCQjw7JOpBhCfARIsAL3bobeXFeU9Pgnsj-IsK5yYZzz2YCumXazrZfDJ4xdXmrBmPlBDjUfOJS8aArEsEALw_wcB&gclsrc=aw.ds https://www.bodylab.no/shop/bodylab-peanut-butter-4329p.html?utm_source=Bidbrain&gclid=Cj0KCQjw7JOpBhCfARIsAL3bobc_WuZ-gdqt0sdfuZ7Hm-rxb8sSBiqa03cY_ENIJ2pM7dbnSYL4ezkaAohqEALw_wcB&gclsrc=aw.ds https://www.bodystore.no/peanottsmor-smooth-230-g/A4045-46.html?gclid=Cj0KCQjw7JOpBhCfARIsAL3bobf8lVWdR0JPSbeHJVNfcbYhdzhA4kYWI70RuNH9JJxXvhhZqXm_SGEaAoL1EALw_wcB&gclsrc=aw.ds alle disse har ca 5 gram sukker slik som mills. skjønner famdeles ikke forskjellen
Hensatt Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #27 Skrevet 11. oktober 2023 Amistad skrev (5 minutter siden): ok takk. men det er druesukker. teller det som vanlig sukker? finner man uten druesukker som er naturlig? spør fordi jeg vil lære. Har diabetes. Alt må ikke være sukkerfritt, men 5-10% tilsatt sukker er litt mye. Er ingen forskjell sukker for min del. 1
Amistad Skrevet 11. oktober 2023 #28 Skrevet 11. oktober 2023 (endret) Blizz1 skrev (13 minutter siden): Har diabetes. Alt må ikke være sukkerfritt, men 5-10% tilsatt sukker er litt mye. Er ingen forskjell sukker for min del. tror de fem prosentene du ser på alle her som også er merket sukkerfri er naturlig i peanøtter så kommer ikke unna det. som det står i teksten til flere sukkerfrie varianter: Peanøttsmør. Med et naturlig innhold av sukker. Endret 11. oktober 2023 av Amistad
AllahBallah Skrevet 11. oktober 2023 #29 Skrevet 11. oktober 2023 Blizz1 skrev (36 minutter siden): Har diabetes. Alt må ikke være sukkerfritt, men 5-10% tilsatt sukker er litt mye. Er ingen forskjell sukker for min del. Men altså, som flere har skrevet: Peanøttsmør er jo noe av det enkleste å lage selv, kjøp en pakke ristede (eller kjøp rå og rist dem selv) og kjør i en foodprosessor el.l. Så er det gjort på 5 min. Billigere, bedre og helt uten sukker/salt. 1
Hensatt Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #30 Skrevet 11. oktober 2023 Amistad skrev (59 minutter siden): tror de fem prosentene du ser på alle her som også er merket sukkerfri er naturlig i peanøtter så kommer ikke unna det. som det står i teksten til flere sukkerfrie varianter: Peanøttsmør. Med et naturlig innhold av sukker. Ja. Men de uten druesukker er langt dyrere. Jeg spør om uten tilsatt(!) sukker. Ikke om de som har naturlig innhold av sukker.
Hensatt Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #31 Skrevet 11. oktober 2023 AllahBallah skrev (33 minutter siden): Men altså, som flere har skrevet: Peanøttsmør er jo noe av det enkleste å lage selv, kjøp en pakke ristede (eller kjøp rå og rist dem selv) og kjør i en foodprosessor el.l. Så er det gjort på 5 min. Billigere, bedre og helt uten sukker/salt. Nå var det ikke oppskrift jeg var ute etter... 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #32 Skrevet 11. oktober 2023 Blizz1 skrev (1 time siden): Nå var det ikke oppskrift jeg var ute etter... Å nei tenk at noen prøvde å være snille og komme med et tips… Anonymkode: f4efe...173 1
Gogglebox Skrevet 11. oktober 2023 #33 Skrevet 11. oktober 2023 Kolonihagen sin koster 55 kroner. Vet ikke hva Mills koster, men syns ikke det er så ille. Den inneholder kun peanøtter og litt salt. Og er ganske drøy i bruk https://www.kolonihagen.no/produkt/peanottsmor
Amistad Skrevet 11. oktober 2023 #34 Skrevet 11. oktober 2023 Blizz1 skrev (1 time siden): Ja. Men de uten druesukker er langt dyrere. Jeg spør om uten tilsatt(!) sukker. Ikke om de som har naturlig innhold av sukker. haha beklager om jeg virker hjernespist her, men jeg tror jeg prøver å si at peanøttsmør uten tilsatt sukker gjelder vel de som er linket til her, men også Mills. Felles for de alle er at de inneholder ca 5 gram sukker Naturlig. Og da kan du ikke finne et glass å kjøpe med null?
Amistad Skrevet 11. oktober 2023 #35 Skrevet 11. oktober 2023 Gogglebox skrev (29 minutter siden): Kolonihagen sin koster 55 kroner. Vet ikke hva Mills koster, men syns ikke det er så ille. Den inneholder kun peanøtter og litt salt. Og er ganske drøy i bruk https://www.kolonihagen.no/produkt/peanottsmor denne har også 5 gram sukker som MILLS sin. Jeg prøver veldig fint å fortelle her i tråden at alle peanøttsmør inneholder ca 5 gram sukker naturlig. Så om vi ikke snakker om e stoffer, men kun sukker, så er mills sin like god som denne.
Amistad Skrevet 11. oktober 2023 #36 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Å nei tenk at noen prøvde å være snille og komme med et tips… Anonymkode: f4efe...173 så vil jeg til slutt tro at den hjemmelagde varianten også vil inneholde ca 5 gram sukker da det er samme som i alle som er linket til her. Naturlig.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #37 Skrevet 11. oktober 2023 Du får ikke et peanøttsmør helt uten sukker. Peanøtter har et naturlig sukkerinnhold. Anonymkode: b6896...2f0
AnonymBruker 42 Skrevet 11. oktober 2023 #38 Skrevet 11. oktober 2023 Lenge siden jeg har spist, men de "økologiske" er vel mm. kun peanøtter... De er selvsagt dyrere enn de som er tilsatt sukker og andre "fillers", men det er jo samtidig en selvfølge da sukker og andre tilsetninger stort sett er "gratis"...
Gogglebox Skrevet 11. oktober 2023 #39 Skrevet 11. oktober 2023 Amistad skrev (5 minutter siden): denne har også 5 gram sukker som MILLS sin. Jeg prøver veldig fint å fortelle her i tråden at alle peanøttsmør inneholder ca 5 gram sukker naturlig. Så om vi ikke snakker om e stoffer, men kun sukker, så er mills sin like god som denne. Fint at du tar på deg rollen som realitetsorienterer. Nei, TS sin forespørsel er ikke mulig å etterkomme hvis man skal se helt firkantet på det, men jeg forstod det som at det gjaldt tilsatt sukker. Og Mills sin inneholder 9 gram, ikke 5,7 som den fra kolonihagen.
Amistad Skrevet 11. oktober 2023 #40 Skrevet 11. oktober 2023 (endret) Gogglebox skrev (30 minutter siden): Fint at du tar på deg rollen som realitetsorienterer. Nei, TS sin forespørsel er ikke mulig å etterkomme hvis man skal se helt firkantet på det, men jeg forstod det som at det gjaldt tilsatt sukker. Og Mills sin inneholder 9 gram, ikke 5,7 som den fra kolonihagen. da sitter vi igjen med at 1. sukkerfrie peanøttsmør inneholder ca 5 gram sukker uansett. 2. 9 gram i MILLS med god pris, kontra ca 5,7 gram i kolonihagen ... Endret 11. oktober 2023 av Amistad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå