Gå til innhold

Fant nettopp ut hva det menes med åpning når man skal føde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig sjokkert at jeg er i 30årene og ikke har forstått det før nå, men det er altså den livmorhalsen som utvider seg, ikke hele veien ned til vaginal åpningen. Jeg vet ikke hva jeg har trodd egentlig, at det blir som en sånn åpen kalkun hele veien ned, og den bare plopper ut med den motstanden utover de 10cm. Jeg har vært på jordet jeg, men til mitt forsvar aldri gravid 😂please si vi er flere! 

Anonymkode: bb01c...831

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deg igjen.

Anonymkode: 1f4fa...8c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deg igjen.

Anonymkode: 1f4fa...8c0

Hæ? Dette er første gang jeg poster om det siden jeg fant det ut for under en halvtime siden

Skrevet

Hæ?

Anonymkode: 48a8c...384

Skrevet

Har ikke barn men dette har jeg visst.  Men så liker jeg å forstå hva andre snakker om, og hva jeg ser på serier og film osv så google er min bestevenn. Er jo ikke bare det som skjer da. Bekkenet endrer seg også så det blir enklere å få ut barnet. 

Anonymkode: 66b49...d15

Skrevet

Ikke så uvanlig å ikke vite dette, ts, så du er langt fra alene om å ikke ha fått det med det.

Anonymkode: e5889...219

• Liker 4
Skrevet

Vaginaåpningen utvider seg også. Det skal tross alt et helt babyhode ut der...

Anonymkode: fd108...699

Skrevet

Livmormunnen  og halsen åpnes fra 1-10 cm.  Og det er vondt når det sjekker det.  Ble akutt KS på meg så heldigvis slapp jeg å oppleve det mer enn 1 gang. 

Anonymkode: b8726...7d9

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vaginaåpningen utvider seg også. Det skal tross alt et helt babyhode ut der...

Anonymkode: fd108...699

Ts her, godt det ikke bare var meg! Men det med vaginalåpning er visst ikke så mye i forhold til livmorhalsen, som det menes når de sier antall cm åpning, fikk jeg brølende leende forklart av ei som har født flere ganger 🤪

Skrevet

Husker jeg fikk litt sjokk i 40 årene da jeg fant ut hvor de fører inn spiralen hen. 

Spiral har aldri vært noe tema, så hadde ikke tenkt noe over hvor den skulle. Så da skjønte jeg smertene kvinner snakker om i forbindelse med innsetting. Det er ikke normalt å ha noe oppi livmoren. Det er noe lege verden har produsert frem at kvinner kan gå med. Derav krampesmerter og mere til.

Anonymkode: 88311...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...