AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Mine foreldre bor på andre siden av landet, så de kommer på besøk i morgen. I forbindelse med det så har jeg naturlig nok vasket litt mer siste uken, for vil ha det litt ordentlig når de kommer. Men så er det slik at mamma har dårlig samvittighet for å ikke kan hjelpe til ellers i hverdagen og vil derfor hjelpe meg å vaske litt ekstra der hvor jeg ikke rekker over til vanlig. Vi kjenner hverandre godt, så det er ikke et eneste rom mamma ikke kan ordne for meg om jeg ønsker det. Likevel er det litt vanskelig å plukke ut noe foran noe annet. Kan dere nevne hva dere hadde ønsket å få vasket, eller ryddet/sortert om dere fikk hjelp/anledning til det nå? Anonymkode: 58513...9f8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 Vasket opp på og inn i kjøkkenskapene. Anonymkode: 0d8c9...f88
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 Vinduer og ovnen. Anonymkode: 4c675...740
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mine foreldre bor på andre siden av landet, så de kommer på besøk i morgen. I forbindelse med det så har jeg naturlig nok vasket litt mer siste uken, for vil ha det litt ordentlig når de kommer. Men så er det slik at mamma har dårlig samvittighet for å ikke kan hjelpe til ellers i hverdagen og vil derfor hjelpe meg å vaske litt ekstra der hvor jeg ikke rekker over til vanlig. Vi kjenner hverandre godt, så det er ikke et eneste rom mamma ikke kan ordne for meg om jeg ønsker det. Likevel er det litt vanskelig å plukke ut noe foran noe annet. Kan dere nevne hva dere hadde ønsket å få vasket, eller ryddet/sortert om dere fikk hjelp/anledning til det nå? Anonymkode: 58513...9f8 Skulle ha vasket alle seks traktorene. Det er også støvete og fælt i alle fire potetlagre samt låve, verksted og maskinhus. Begge bilene og ATV'en burde også hatt en runde. Snart et år siden bilene ble vasket. For ikke å snakke om skurtreskeren og gravemaskinen, som er støvete både utapå og inni. Så har jeg tre mål med plen som er full av nedfallsfrukt og høstløv. Og så er det potethøsteren og løkhøsteren som trenger både rengjøring og reparasjoner. Har ikke hatt mye tid til å være på kontoret siste halvåret, men der burdet det nok også vært gjort reint. Kanskje soverommet også burdet vært vasket. Når jeg kommer fra dusjen og går til senga, samler det seg hybelkaniner under fuktige føtter som jeg børster av meg før jeg løfter beina opp i senga. Ligger en pen haug ved senga nå. Men er frisk og rask og har det fint, så rengjøringen kan vente litt til. Viktigere å slappe av med et glass hjemmelaget rødvin og Kvinneguiden, enn å gjøre rent..... Anonymkode: 67308...dfa 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 Oppå skap, kjøleskap og garderober. Lever med noe a la den skitten som man enn ikke ser finnes ikke. Anonymkode: 4ab06...536
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 Vinduer og kjøkkenskap (fronter og inni). Har et hav av ting jeg gjerne skulle rydda/sortert, men det føler jeg ikke er mulig å sette noen andre til..? (Er jeg rar som drømmer om noen dager alene for å rydde og vaske?) Anonymkode: 89c25...38b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 Er det ikke bedre å bare kose seg sammen når dere ser hverandre sjeldent? Vasking er kjedelig..😅 Anonymkode: ec3cc...8fc
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #10 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg rekker over alt til vanlig. Ville mamma hjulpet til så hadde jeg heller gitt henne en malerkost eller spurt om hun kunne ordne med noe planter på balkongen eller noe. Men skal jeg velge noe, så synes jeg det er dritkjedelig å ta badet sånn helt ordentlig, dvs dusjdørene og skrubbe fuger og alle kriker og kroker. Anonymkode: 082a7...812
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #11 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke bedre å bare kose seg sammen når dere ser hverandre sjeldent? Vasking er kjedelig..😅 Anonymkode: ec3cc...8fc Vi skal få mye tid sammen. Hun ønsker å ha noe å gjøre den tiden vi er på jobb og barna på skolen. Ts Anonymkode: 58513...9f8 1
Blåjojo Skrevet 10. oktober 2023 #12 Skrevet 10. oktober 2023 Ville bedt henne vaske inni, oppå og fronter på kjøkkenskap, kjøleskapet og vaskerom. Det blir lett nedprioritert her om tiden ikke strekker til.
Gjest Adobyen Skrevet 10. oktober 2023 #13 Skrevet 10. oktober 2023 (endret) En skikkelig rundvask av kjøkkenet tak, vegger, vindu, gardiner, oppå og inni skap, kjøleskap, komfyr, mikro, bord og stoler, takk 💙 Og etterpå er det bare å fortsette med resten av huset. Endret 10. oktober 2023 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #14 Skrevet 10. oktober 2023 Rundvask av et eller flere rom. Bad og kjøkken er vel det de fleste gruer seg til. Men du så godt det hadde vært å få vasket ned soverommet også. Av helt andre ting din mor kan gjøre, om dere har plass i fryseren og hun liker å lage mat. Få henne til å bake brød, rundstykker, boller - eller lage middager som dere kan ta opp. Når hun har reist er det sikkert koselig for både dere å spise og for henne å høre at dere koser dere med maten hennes - dere kan gjøre litt ut av det i ettertid, siden hun føler på at hun ikke får bidratt så mye ellers pga. avstanden. Anonymkode: 2d966...63a 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #15 Skrevet 11. oktober 2023 Vinduene på soverommene til barna. Men egentlig trenger jeg mer hjelp med organisering enn vask. Å gå gjennom begge barnas bokhyller og finne hva som kan kastes f.eks. ville vært til stor hjelp. Anonymkode: 922df...3df
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #16 Skrevet 11. oktober 2023 Huff, hvor skulle jeg IKKE vasket.. Er kraftig på etterskudd og soper kun overflaten om dagen. Er midt i oppussing så det er litt kaos. Men skulle jeg valgt hadde en ekstrahjelp fått tatt rundvask på badene mine og gangene. Det hjelper veldig for i borommene er det mer lettvindt å feie litt over når jeg går rundt her. Anonymkode: 15dc0...0b6
cleangal Skrevet 11. oktober 2023 #17 Skrevet 11. oktober 2023 Kjellerstua! Litt mer enn bare støvtørk og støvsuging der hadde vært fint. Gjerne vask og stryking av gardiner også, når hun først er i gang.
Gjest Adobyen Skrevet 11. oktober 2023 #18 Skrevet 11. oktober 2023 Nå begynner jeg å få litt vondt av den hjelpsomme dama. Hun kommer jo til å slite seg fullstendig ut ❤️
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #19 Skrevet 13. oktober 2023 Adobyen skrev (På 11.10.2023 den 15.39): Nå begynner jeg å få litt vondt av den hjelpsomme dama. Hun kommer jo til å slite seg fullstendig ut ❤️ Hun er glad hun kan få muligheten til å stille opp for oss hun❤️ Anonymkode: 58513...9f8
Gjest Adobyen Skrevet 13. oktober 2023 #20 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun er glad hun kan få muligheten til å stille opp for oss hun❤️ Anonymkode: 58513...9f8 Det skjønner jeg jo. Alle kan trenge en hjelpende hånd, og det gjør godt for alle parter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå