Gå til innhold

8. mai paroler 2024 - Jeg stemmer på fokus på Kvinnehelse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i mange år ikke deltatt i 8. mai toget og heller ikke ønsket å støtte mange av dem i sosiale media. Grunnen til dette er fordi ALLE parolene bærer preg av å være Ap/LO, altså veldig politiske. Du kan være enig eller uenig i dette - det er ikke det jeg ønsker å diskutere. Det jeg ønsker å foreslå er at vi kvinner går sammen om økt fokus på kvinnehelse og har paroler som er tydelige på dette i 2024. 

Jeg personlig ønsker mer fokus på: 

- Oppfølging under svangerskap
- Rett til et trygt og godt fødetilbud, også for dem som bor i Nord-Norge hvor avstandene er STORE. At det enkelte sykehus har omsorg for fødende og ikke utsetter å sette epidural før neste "runde" til tross for store smerter. Skal det virkelig være slik at kvinner i utkants-norge skal måtte reise med fly, buss og båt for å få føde? Hvordan tenker man at man ivaretar mor og barn? 
- Oppfølging ETTER svangerskap, og da mener vi hver måned (kan også skje på telefon) 
- Ta kvinner med endometriose seriøst - utredning og behandling må igangsettes raskt. 
- Overgangsalder. Kvinner som er plaget av slitenhet, depresjon, tørrhet i skjeden, med mer, må utredes for overgangsalder UAVHENIG av alder - vi vet nå nemlig at mange kan komme i OGA veldig tidlig, rundt 30. Det er ikke greit at kvinner settes på antidepressiva FØR de utredes og vurderes for østrogen-behandling. Se dokumentaren som ligger på NRK og heter: "sex, skam og overgangsalder". 

Fyll gjerne på av forslag til paroler. 

Endret av Nooni
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens menn dør i drøssevis mer enn kvinner av diverse sykdommer er det altså atter en gang kvinnehelse det skal fokuseres på...

• Nyttig 1
Skrevet

Er ikke 1. mai ment for å feire arbeidernes rettigheter? Da er det vel ikke riktig å demonstrere for andre ting som ikke har noe som helst med førstnevnte å gjøre.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror du blander 8. mars og 1. mai her.

• Liker 4
Skrevet

I samme slengen kan vi kanskje ha på parolen at menn har for lav inntekt?

DF34918B-1AEB-4F41-B2A0-DE33F6D32FEC.jpeg

Skrevet
Example skrev (23 timer siden):

Tror du blander 8. mars og 1. mai her.

Det har du helt rett i. 

Skrevet

Hva med at typiske skader i kvinneyrker anerkjennes som yrkesskade?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...