Gå til innhold

Kjøpe iPhone 14 pro Max til 15 490 kr eller iPhone 15 pro Max til 20 990 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser nå at netonnet har tilbud på iPhone 14 pro Max, koster nå 15 490 for 512 gb lagring, hvis jeg velger årets modell med samme lagring må jeg ut med 20 990 kr. Er den nye såpass mye bedre at det er verdt å kjøpe den fremfor fjorårets modell?

når det kommer til lading med eller uten usb C bryr det meg ikke noe, det som betyr noe for meg er kamera og bildekvalitet og batteritid

Anonymkode: 27923...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du så mye lagring? Du kan også vente til POWER har kampanje for DNB-kunder. Da får du 15% rabatt på iPhone. 

Anonymkode: 259ec...a67

Skrevet

Hvis du absolutt trenger 512 gb lagring så sparer du jo over 5000 på å velge 14.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser nå at netonnet har tilbud på iPhone 14 pro Max, koster nå 15 490 for 512 gb lagring, hvis jeg velger årets modell med samme lagring må jeg ut med 20 990 kr. Er den nye såpass mye bedre at det er verdt å kjøpe den fremfor fjorårets modell?

når det kommer til lading med eller uten usb C bryr det meg ikke noe, det som betyr noe for meg er kamera og bildekvalitet og batteritid

14 pro og 15 pro har samme kamera linse.

Fordeler med 15 pro, litt større batteri, rundt 20% raskere i målt ytelse.

Fordeler med 14 pro, mobilen tåler mer enn 15 pro, er mer robust. Billigere.

Personlig ville jeg valgt 14 pro når du kan spare 5500. Oppgraderingene fra 14 pro til 15 pro er så minimale at det ikke forsvarer mellomlegget du må ut med her.

Skrevet

Hva i all verden er det du trenger en telefon til 15-20k til? Hva er det denne kan gjøre, som en telefon til en brøkdel av prisen ikke kan?

Anonymkode: 675dc...2b5

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg er også i tvil når det gjelder kjøp av iphone. Vil gjerne ha iphone 15 pro men har ventet pga det har vært rykter om varmeproblemer med de og at det nå har kommet en fiks (ny ios) for det. Ikke hørt noe om at den har fungert men... Står mellom pro og max. Jeg får tenke videre hehe

Anonymkode: 33b4c...417

• Liker 1
Skrevet

Iphone 13 koster 7500 NOK, evig nok

• Liker 2
Skrevet

Vent i det minste på black friday-tilbudene.

Anonymkode: dff54...34f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vent i det minste på black friday-tilbudene.

Anonymkode: dff54...34f

Jepp 🙂 Black Friday 24.Nov og Cyber Monday 27.Nov, men spørs om de nye modellene blir noe rimeligere. Får se..

Skrevet

Å hige etter de nyeste mobilene er bare sååå 2012.

Anonymkode: ab195...9d0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp 🙂 Black Friday 24.Nov og Cyber Monday 27.Nov, men spørs om de nye modellene blir noe rimeligere. Får se..

Blakk fredag...blåmandag.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Utifra hva jeg har lest så hadde jeg ikke giddi å betalt 5000kr mer for 15.

Anonymkode: 5434a...c30

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva i all verden er det du trenger en telefon til 15-20k til? Hva er det denne kan gjøre, som en telefon til en brøkdel av prisen ikke kan?

Anonymkode: 675dc...2b5

Jeg tror ikke mange som seriøst vurderer en telefon til 20000 er i stand til å gjøre en rasjonell vurdering rundt dette. Jeg kjenner ingen som har et bruksmønster som avviker nevneverdig fra de fleste andres. Likevel har noen telefon til 20, og andre under 5. I praksis er forskjellen prisen, og kun det.

Anonymkode: 45342...f0e

• Liker 2
Skrevet

Det er en grunn til at iPhone er dyrt, fordi man får det man betaler for. Man får en ekstremt deilig og god telefon som varer i mange år.

• Liker 1
Skrevet

Men det som er synd er at iphones fases ut relativt fort syntes jeg. Dvs at ikke oppdateringene gjelder for alle telefoner. Da må man liksom kjøpe nyere modell for at alt skal fungere.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Å hige etter de nyeste mobilene er bare sååå 2012.

Sier den bitre som ikke har råd til å kjøpe seg det selv...

Anonymkode: b699c...ba2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det som er synd er at iphones fases ut relativt fort syntes jeg. Dvs at ikke oppdateringene gjelder for alle telefoner. Da må man liksom kjøpe nyere modell for at alt skal fungere.

6 år gamle telefoner får ikke oppdateringer.

Skrevet
Fountaine skrev (19 minutter siden):

6 år gamle telefoner får ikke oppdateringer.

Ja, det er litt synd, men sånn er det. Mobilene fungerer jo selvom de er gamle men oppdateringer får man ikke. Fungerer kanskje til å bare ringe og sende sms med kanskje uten noe mer. Til man får kjøpt ny. Hvor lenge sies det at en f.eks iphone 15 holder?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er litt synd, men sånn er det. Mobilene fungerer jo selvom de er gamle men oppdateringer får man ikke. Fungerer kanskje til å bare ringe og sende sms med kanskje uten noe mer. Til man får kjøpt ny. Hvor lenge sies det at en f.eks iphone 15 holder?

I 6 år trolig, eller mer. Det er iPhone X og nedover som ikke får oppdateringer lenger.

Skrevet
Fountaine skrev (4 minutter siden):

I 6 år trolig, eller mer. Det er iPhone X og nedover som ikke får oppdateringer lenger.

Ok, Det er jo en god stund det. Ser ut til at jeg har bestemt meg for en iphone 15 Pro. Fristende med ny telefon 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...