AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Og jeg har hjemmekontor. Hva skjer hvis det blir konkurs? Kommer noen hjem til meg og henter alt av utstyr uten forvarsel? Jeg bor i Nord-Norge og kontoret er i Oslo. Henter de det uansett verdi? Noe annet jeg bør tenke på? Jeg er for øvrig ute i mammapermisjon Anonymkode: 537e1...9a6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og jeg har hjemmekontor. Hva skjer hvis det blir konkurs? Kommer noen hjem til meg og henter alt av utstyr uten forvarsel? Jeg bor i Nord-Norge og kontoret er i Oslo. Henter de det uansett verdi? Noe annet jeg bør tenke på? Jeg er for øvrig ute i mammapermisjon Anonymkode: 537e1...9a6 Nei, ingen kommer til å hente utstyret hjemme hos deg. Dersom det er snakk om en PC og et par 2 år gamle skjermer så bryr de seg nok ikke om det i det hele tatt, med mindre PC’en inneholder info som ikke må komme på avveie. I verste fall blir du bedt om å sende utstyret i retur. Anonymkode: 02348...54a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, ingen kommer til å hente utstyret hjemme hos deg. Dersom det er snakk om en PC og et par 2 år gamle skjermer så bryr de seg nok ikke om det i det hele tatt, med mindre PC’en inneholder info som ikke må komme på avveie. I verste fall blir du bedt om å sende utstyret i retur. Anonymkode: 02348...54a Det er en 5 år gammel mac, 1 år gammel IPhone, 1 skjerm, en pult, stol og noe tilkoblingsutstyr. Liten bedrift så jeg ser jo for meg at bobestyrer skal ha alle kronene de kan få. Anonymkode: 537e1...9a6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er en 5 år gammel mac, 1 år gammel IPhone, 1 skjerm, en pult, stol og noe tilkoblingsutstyr. Liten bedrift så jeg ser jo for meg at bobestyrer skal ha alle kronene de kan få. Anonymkode: 537e1...9a6 Du får nok valget om å beholde det eller sende det i retur. Hvis du beholder det vil boet rapportere det inn som skattepliktig ytelse. Du må derfor regne med å betale skatt for det. Anonymkode: 174d7...4ed 1
Juniper Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Telefonen blir du nok bedt om å sende inn. Usikkert med pc og utstyr. Møblene tviler jeg på at de krever. Det du bør gjøre er å kjøpe deg en privat telefon og fikse et abonnement, og kopiere relevant info over så du ikke står der uten telefon om de brått stenger nummeret. Og få lagt nytt nummer inn i banken og på alle sånne steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå