AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Vi skal egentlig på hytta i helgen til mine foreldre, altså jeg og barna. Jeg og pappaen er dessverre nylig skilt. Sammen med oss skal søsteren min og samboeren. Jeg vet at mine foreldre og samboeren til søsteren min skal drikke og røyke, og vet at det ikke blir fyll, fordi de har et sunt forhold til alkohol generelt, men jeg vet at de kommer til å bli brisne etter leggetid. Problemet er at de skal ha alkohol til maten som alle spiser sammen.. Er det innafor å be dem vente med alkoholen til etter barna har lagt seg? Kjenner jeg ikke har lyst til å dra i det hele tatt for det er deprimerende uten eksmannen min om dagen og familien min har en helt annen livsstil enn den jeg og barna har, jeg føler meg så ekstremt utenfor og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, men vi har takket ja til å komme, så det et litt hugget i sten her. Skal sies at jeg er litt deppa for tiden fordi det går mot vinter, det har blitt litt mye sosialisering med min side av familien, at jeg har det litt tøft nå i situasjonen min, og i tillegg hva som skjer i Palestina går veldig inn på meg.. Anonymkode: 70376...77e 2 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 10. oktober 2023 Hvor gamle er barna? Jeg tenker at litt alkohol til maten ikke burde være noe problem. Ville vært mye mer streng på røyk rundt barna. Anonymkode: 38a01...aec 67 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 10. oktober 2023 Nei, jeg syns ikke det er greit. Voksne mennesker må få bestemme selv om de vil ta et glass til maten eller ikke, så lenge de viser måtehold. Røyke får de gjøre ute, da passiv røyking er skadelig og ubehagelig. Anonymkode: 30d04...266 82 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 10. oktober 2023 Hva er det du skal si ifra om? Å mene at andre voksne ikke kan ta seg et glass til maten fordi det er barn der, det er, unnskyld meg, temmelig hysterisk. Så lenge de ikke blir fulle så har det absolutt ingen negativ påvirkning på barna. Om du spør om du kan bestemme hva andre voksne mennesker har i glasset sitt til maten vil du bli sett på som både hysterisk og kontrollerende.. Kjipt å høre at du har det leit men dette er ikke en sak Anonymkode: 3ae17...81a 50 2 20
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor gamle er barna? Jeg tenker at litt alkohol til maten ikke burde være noe problem. Ville vært mye mer streng på røyk rundt barna. Anonymkode: 38a01...aec De er selvfølgelig nøye på at røyk ikke er inne i hytta, kun ute.. Jeg er avholds, og synes ikke barn skal trenge å se at voksne må ha alkohol for å kose seg.. Orker ikke sitte i den lukta sjøl, men nå må jeg jo det Anonymkode: 70376...77e 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg vet jeg er ganske mot strømmen her, men jeg hadde ikke likt om det ble drukket alkohol om barna mine var der. Jeg kunne tålt et glass, men hadde det blitt mer, så hadde jeg ikke dratt. Nei, man kan ikke bestemme over andre voksne, men man kan bestemme hva barna skal bli utsatt for. Anonymkode: ca00e...540 17 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er selvfølgelig nøye på at røyk ikke er inne i hytta, kun ute.. Jeg er avholds, og synes ikke barn skal trenge å se at voksne må ha alkohol for å kose seg.. Orker ikke sitte i den lukta sjøl, men nå må jeg jo det Anonymkode: 70376...77e Og om noen tar seg et glass vin til maten, betyr ikke det at de MÅ ha alkohol for å kose seg. Men om du er totalt avholds - som du sier - har du sikkert ganske ekstreme meninger om dette. Hva skal de røyke forresten? Uansett om det er vanlige sigaretter, jointer, heroin el.l. er det veldig fint at dette gjøres utendørs, ja! Anonymkode: 10097...017 26 1 9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg ser ingen problem med alkohol til maten. Jeg hadde hatt et problem med alkohol i sofaen i uante mengder. Vi drikker alkohol og snakker om alkohol helt normalt rundt barna, legger ikke skjul på det. «Vi drikker vin, dere har saft». Barna har aldri spurt om det noe særlig heller. Men vi tar et glass i løpet av en middag, ikke brisne eller beruset. Anonymkode: 13d58...548 22 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet jeg er ganske mot strømmen her, men jeg hadde ikke likt om det ble drukket alkohol om barna mine var der. Jeg kunne tålt et glass, men hadde det blitt mer, så hadde jeg ikke dratt. Nei, man kan ikke bestemme over andre voksne, men man kan bestemme hva barna skal bli utsatt for. Anonymkode: ca00e...540 Jeg synes det blir en veldig voksen stemning når de får alkohol, synes søsteren min og samboeren generelt er strenge mot barna (eldste får ikke inn et eneste ord) og de har litt for høye forventninger til dem som ikke er aldersadekvate. Blir det voksen stemning føler jeg at barna ikke er velkommen og det er veldig vanskelig. Når alkoholen kommer frem er det som sagt ikke fyll, men da er det for å kose seg og da skal visst barna ikke høres.. Utrolig trist. Vurderer å ta en prat med foreldrene mine om det så fpr vi ta det derifra. Anonymkode: 70376...77e 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #10 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og om noen tar seg et glass vin til maten, betyr ikke det at de MÅ ha alkohol for å kose seg. Men om du er totalt avholds - som du sier - har du sikkert ganske ekstreme meninger om dette. Hva skal de røyke forresten? Uansett om det er vanlige sigaretter, jointer, heroin el.l. er det veldig fint at dette gjøres utendørs, ja! Anonymkode: 10097...017 Enig. Jeg elsker vin, fordi det komplimenterer maten vi skal spise når vi først skal ha et godt måltid og kose oss. Ikke fordi vinen er kos i seg selv. Anonymkode: 13d58...548 12 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #11 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og om noen tar seg et glass vin til maten, betyr ikke det at de MÅ ha alkohol for å kose seg. Men om du er totalt avholds - som du sier - har du sikkert ganske ekstreme meninger om dette. Hva skal de røyke forresten? Uansett om det er vanlige sigaretter, jointer, heroin el.l. er det veldig fint at dette gjøres utendørs, ja! Anonymkode: 10097...017 Om de ikke MÅ, så kan de vel vente til 2030 når barna er i seng eller? Sigarer. Anonymkode: 70376...77e 4 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #12 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser ingen problem med alkohol til maten. Jeg hadde hatt et problem med alkohol i sofaen i uante mengder. Vi drikker alkohol og snakker om alkohol helt normalt rundt barna, legger ikke skjul på det. «Vi drikker vin, dere har saft». Barna har aldri spurt om det noe særlig heller. Men vi tar et glass i løpet av en middag, ikke brisne eller beruset. Anonymkode: 13d58...548 Barna blir nysgjerrige her, selvom mormoren hver eneste helg vi har vært sammen forklart at det er vin, det er ikke for barn. Hun vil smake, jeg sier nei, moren min snakker om i gamle dager når hun drakk skvettene fra glassene om morgenen. Altså det er ekstremt ukomfortabelt og jeg vil ikke at barna mine skal få det i seg med et uhell engang. Anonymkode: 70376...77e 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #13 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De er selvfølgelig nøye på at røyk ikke er inne i hytta, kun ute.. Jeg er avholds, og synes ikke barn skal trenge å se at voksne må ha alkohol for å kose seg.. Orker ikke sitte i den lukta sjøl, men nå må jeg jo det Anonymkode: 70376...77e Så det er egentlig det som er problemet? Anonymkode: d30b7...74d 22 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #14 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi skal egentlig på hytta i helgen til mine foreldre, altså jeg og barna. Jeg og pappaen er dessverre nylig skilt. Sammen med oss skal søsteren min og samboeren. Jeg vet at mine foreldre og samboeren til søsteren min skal drikke og røyke, og vet at det ikke blir fyll, fordi de har et sunt forhold til alkohol generelt, men jeg vet at de kommer til å bli brisne etter leggetid. Problemet er at de skal ha alkohol til maten som alle spiser sammen.. Er det innafor å be dem vente med alkoholen til etter barna har lagt seg? Kjenner jeg ikke har lyst til å dra i det hele tatt for det er deprimerende uten eksmannen min om dagen og familien min har en helt annen livsstil enn den jeg og barna har, jeg føler meg så ekstremt utenfor og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, men vi har takket ja til å komme, så det et litt hugget i sten her. Skal sies at jeg er litt deppa for tiden fordi det går mot vinter, det har blitt litt mye sosialisering med min side av familien, at jeg har det litt tøft nå i situasjonen min, og i tillegg hva som skjer i Palestina går veldig inn på meg.. Anonymkode: 70376...77e Nei, det er kjemperart og sier mer om ditt syn på alkohol enn deres. Det er bare sunt for barn å se voksne drikke til maten, hvorfor skal du be dem om å vente? Hva er problemet med alokohol til maten? Anonymkode: 31683...486 30 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #15 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De er selvfølgelig nøye på at røyk ikke er inne i hytta, kun ute.. Jeg er avholds, og synes ikke barn skal trenge å se at voksne må ha alkohol for å kose seg.. Orker ikke sitte i den lukta sjøl, men nå må jeg jo det Anonymkode: 70376...77e Å Gud, du er en sånn en🙄 God mat og god drikke henger sammen, og ingen blir skadet av å være rundt voksne om tar seg ett par glass vin til maten. Kanskje du skal bli hjemme og pleie prippenheten din, så kan ungene reise med besteforeldre, tante og søskenbarn på en tur der man koser seg og slapper av? Anonymkode: 1c0b0...8c4 27 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #16 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er kjemperart og sier mer om ditt syn på alkohol enn deres. Det er bare sunt for barn å se voksne drikke til maten, hvorfor skal du be dem om å vente? Hva er problemet med alokohol til maten? Anonymkode: 31683...486 Du synes det er sunt ja.. 🙃 Anonymkode: 70376...77e 4 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #17 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å Gud, du er en sånn en🙄 God mat og god drikke henger sammen, og ingen blir skadet av å være rundt voksne om tar seg ett par glass vin til maten. Kanskje du skal bli hjemme og pleie prippenheten din, så kan ungene reise med besteforeldre, tante og søskenbarn på en tur der man koser seg og slapper av? Anonymkode: 1c0b0...8c4 Hvorfor er du så forbanna nedlatende? Anonymkode: 70376...77e 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #18 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barna blir nysgjerrige her, selvom mormoren hver eneste helg vi har vært sammen forklart at det er vin, det er ikke for barn. Hun vil smake, jeg sier nei, moren min snakker om i gamle dager når hun drakk skvettene fra glassene om morgenen. Altså det er ekstremt ukomfortabelt og jeg vil ikke at barna mine skal få det i seg med et uhell engang. Anonymkode: 70376...77e Ikke så rart at barna er nysgjerrige om du er avholds da. Det er veldig lett å forklare dette for barna. Anonymkode: 31683...486 17 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #19 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du synes det er sunt ja.. 🙃 Anonymkode: 70376...77e Det er da mye mer sunt enn barna dine som går og tror de kan få smake på alkoholen til de voksne...?? Det høres jo mye mer usunt ut den måten du holder på. Barna dine aner ikke hva alkohol er engang. Ditt syn på alkohol er veldig usunt. Voksne drikker ikke alkohol for å "kose seg" alltid, det er en del av en smaksopplevelse. Anonymkode: 31683...486 13
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #20 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er du så forbanna nedlatende? Anonymkode: 70376...77e Du er like nedlatende mot familien din selv.... Anonymkode: 31683...486 16 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå