Gå til innhold

Dame i kassen på butikken hvor tårene bare rant og rant.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har alvorlig OCD, og prøver å gjøre mitt beste for å bli bedre.

Men isted var jeg på butikken og handlet, og damen som satt i kassen der hadde voldsom tåreflod. Hun tørket tårene og scannet varer. Og tok på alle varene. Jeg syns synd på henne, for hun så helt vrak ut stakkars. Jeg spurte rent instinktivt (av omsorg, ikke frykt eller OCD) om det gikk bra med henne og om hun slet med allergi. Hun nikket bare bekreftende. Egentlig så det ut som at hun var helt knust av sorg, men at hun var nødt til å være på jobb. 

Men så begynner tankene mine å spinne. Det er jo mange øyesykdommer som kan gi tåreflod? F.eks. herpes på øyet, og kanskje øyebetennelse også? Og nå har den dumme nøtta mi bestemt seg for å være redd for å ta på varene.

Kan noen snakke vett i hodet på meg? Hva hadde dere tenkt og hvordan hadde dere reagert? Ikke brydd dere og bare brukt matvarene som normalt? 

Anonymkode: 8ad78...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er livredd for å bli smittet av Corona eller forkjølelse, sá jeg sprayer alle matvarene, altså emballasjen, med Antibacspray når jeg kommer fra butikken, og etter det så går det bra🙂

Anonymkode: a6563...c18

Skrevet

Ved øyebetennelse er du så rød på øya med puss at du ikke ser til å scanne varer:p så hun hadde nok fått dårlige nyheter eller hatt en fæl kunde. 

Vet ikke om det vil være hjelpsomt eller forsterke problemet, men tørk over varene med antibac? 

Anonymkode: 3bd5e...127

• Liker 6
Skrevet

Hun innså vel at hun sitter i kassa på Rema. Kan være nok det.

Anonymkode: 5ec30...fd3

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Uff så mange dumme spekulasjoner. Dama var nok lei seg og skulle ikke stått i kassa.

Anonymkode: a06f1...6f0

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det finnes mange jobber som er dårligere betalt enn det så ikke noe å gråte for. Nå er du fordomsfull. 

Anonymkode: c8043...60c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tårer er antibakteriell, så varene er nok helst mindre smittsom enn de bruker å være..

Anonymkode: 6e98e...6de

• Liker 1
Skrevet

Øv deg på å "snakke vett" til deg selv. Det vil gjøre OCD'en din godt, tror jeg. Stå på. ❤️

Anonymkode: 487a4...d78

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også ocd, når jeg får for meg et eller annet butikkrelatert vasker jeg bare over alle varene når jeg kommer hjem, så går det fint :)

med det sagt er nok ikke tårer det verste og hun var nok bare fryktelig lei seg!

Anonymkode: 831bd...1fc

Skrevet

Ocd her også. Jeg bruker bare selvbetjente kasser.

Anonymkode: a3c25...a54

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2023 den 22.41):

Øv deg på å "snakke vett" til deg selv. Det vil gjøre OCD'en din godt, tror jeg. Stå på. ❤️

Anonymkode: 487a4...d78

Man kan ikke snakke vett til OCD, det bare mater OCDen mer. Man vet innerst inne at det irrasjonelt, det mer man forsøker å overtale seg selv om dette, det mer øker angsten. 

TS, dersom du fortsatt har varene, er mitt råd å bruke varene slik som planen var. Det vil gi deg angst, kanskje veldig høy angst og,  men du vil erfare at angsten etterhvert roer seg. Stå i det og Ikke la OCDen vinne.

Hilsen en som har hatt svært alvorlig OCD og som nå har svært få problemer med det :) 

Anonymkode: 37a1d...273

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, avsporinger og svar til dette. 

Matas, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2023 den 20.25):

Jeg er livredd for å bli smittet av Corona eller forkjølelse, sá jeg sprayer alle matvarene, altså emballasjen, med Antibacspray når jeg kommer fra butikken, og etter det så går det bra🙂

Anonymkode: a6563...c18

Jeg har korona nå, det er som en forkjølelese. Det er Ikke farlig. 
Man får sterkere immunforsvar av å være syk i blant.❤️

Anonymkode: f027e...1e3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har korona nå, det er som en forkjølelese. Det er Ikke farlig. 
Man får sterkere immunforsvar av å være syk i blant.❤️

Anonymkode: f027e...1e3

Jeg hadde korona forrige måned, lå langstrak i senga i to uker. Hadde ikke sjans til å gjøre noe som helst, høy feber og helt elendig almentilstand. Slutt å spre feilinformasjon, noen/mange blir faktisk syke.

Anonymkode: f63d3...5c6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2023 den 20.26):

Unnskyld meg.....dette synes jeg er en total respektløs kommentar og tillegg gjemmer du deg bak anonymitet! Skikkelig nettroll du! 

Du aner ingenting om henne eller hennes liv....er ikke farlig med litt empati innimellom. Ta deg en bolle på Rema du 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...