Gå til innhold

Kommunikasjonen er kort, vanskelig å stole på han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forteller hvordan det går med mine barn, hva de holder på med og deler endel fra min arbeidsdag. Han derimot er kort i sine svar, spørr jeg hvordan det går med elste sønnen hans så svarer han bare "fint" ikke noe mer. Forteller han fra sin dag så er det kort svar som "ble ferdig med xxxxx" så er det full stopp. Eller så besøkte han er venn og forteller ingenting når han er tilbake, imens jeg er mer åpen om jeg besøker ei venninne.

Deler jeg for mye ? Vurderer å starte svare han på samme måte som han gjør.

Er det bare hans væremåte som jeg må bli vant med ? 

Bortsett fra dette så viser han tydelig at han er glad i meg, men blir frustrert over denne kommunikasjons delen. Virker som han holder mye for seg selv. 

Anonymkode: 20adb...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er bare hans væremåte. En mann av få ord.

Anonymkode: 1540b...c90

• Liker 1
Skrevet

Neppe væremåte. Trolig tegn på at han ikke er følelsesmessig investert i deg. 

Ville tatt det opp direkte: "Du er altid veldig kort og virker lite villig til å dele fra ditt liv. Hvorfor det?"

Anonymkode: c6eec...0bd

Skrevet

Væremåte. Mannen min er likedan. Umulig å føre en samtale om dagliglivet vårt, men vi har nå vært gift i snart 20 år, så jeg regner med han er glad i meg og investert i forholdet vårt…

Anonymkode: e16bf...757

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Væremåte. Mannen min er likedan. Umulig å føre en samtale om dagliglivet vårt, men vi har nå vært gift i snart 20 år, så jeg regner med han er glad i meg og investert i forholdet vårt…

Men hvordan og hvorfor holder du ut? 

Anonymkode: b7a79...122

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg forteller hvordan det går med mine barn, hva de holder på med og deler endel fra min arbeidsdag. Han derimot er kort i sine svar, spørr jeg hvordan det går med elste sønnen hans så svarer han bare "fint" ikke noe mer. Forteller han fra sin dag så er det kort svar som "ble ferdig med xxxxx" så er det full stopp. Eller så besøkte han er venn og forteller ingenting når han er tilbake, imens jeg er mer åpen om jeg besøker ei venninne.

Deler jeg for mye ? Vurderer å starte svare han på samme måte som han gjør.

Er det bare hans væremåte som jeg må bli vant med ? 

Bortsett fra dette så viser han tydelig at han er glad i meg, men blir frustrert over denne kommunikasjons delen. Virker som han holder mye for seg selv. 

Anonymkode: 20adb...e47

Får en følelse av at dette er skriftlig? eller er det samtale?

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men hvordan og hvorfor holder du ut? 

Vi har det jo hyggelig sammen da. Felles hobbyer og interesser, fine ferier. Finner på ting med ungene. Bare ikke så ordrike samtaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...