Gå til innhold

Noen som har gått til psykolog for å bearbeide reaksjoner som følge av dødsfall i nær familie mange år etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange år siden fant jeg en av min forelder død hjemme, var ikke forberedt på det (var barn). Jeg viste aldri noen følelser til andre om det, syns det er vanskelig å være sårbar foran andre. Ingen har noensinne forsøkt å snakke med om det eller hvordan det var å oppleve å ha mistet en forelder. De siste årene blir jeg trist og begynner å gråte når jeg tenker på hva jeg har opplevd, og hvordan det har formet meg til den jeg er. Er det noen som har gått i noe slags behandling relatert til det jeg har opplevd mange år etter det hendte? Hva slags behandling? Har det hatt noen effekt? Jeg har ikke særlig lyst til å snakke med legen min da jeg syns d er vanskelig å snakke om og ønsker ikke å framstille meg som et offer. Jeg tror selv jeg har en sorg som ikke er bearbeidet.

Anonymkode: 2f9a0...56f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vondt å oppleve og ufattelig trist og feigt av de rundt å ikke ta tak i det.

Vil nå tro traume behandling vil hjelpe. Og ja, det har god effekt på enkelt traumer ❤️ Men jo lengre man går med det, jo vanskeligere. 

Man framstiller ikke seg selv som offer når man oppsøker hjelp. Du har opplevd noe veldig vanskelig som har gitt reaksjoner i ettertid. Du var et barn og barn har sjeldent verktøy for å håndtere dette. I og med du ikke fikk noe hjelp i ettertid har dette satt seg. Ikke noe å skamme seg over eller være redd for å få hjelp til. Det er helt forståelig ❤️

Anonymkode: 5aa5f...927

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så vondt å oppleve og ufattelig trist og feigt av de rundt å ikke ta tak i det.

Vil nå tro traume behandling vil hjelpe. Og ja, det har god effekt på enkelt traumer ❤️ Men jo lengre man går med det, jo vanskeligere. 

Man framstiller ikke seg selv som offer når man oppsøker hjelp. Du har opplevd noe veldig vanskelig som har gitt reaksjoner i ettertid. Du var et barn og barn har sjeldent verktøy for å håndtere dette. I og med du ikke fikk noe hjelp i ettertid har dette satt seg. Ikke noe å skamme seg over eller være redd for å få hjelp til. Det er helt forståelig ❤️

Jeg tviler på at ts vil få traumebehandling innen det offentlige. Misforstå meg rett jeg bagatelliserer ikke ts sine følelser,men får å få traumebehandling må livet/hverdagen være sterkt preget av traumet og man oppfyller kriterierene for ptsd og ut i fra hi er det ikke noe som indikerer at ts oppfyller disse kriterienene. 

Anonymkode: a5aa7...c54

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tviler på at ts vil få traumebehandling innen det offentlige. Misforstå meg rett jeg bagatelliserer ikke ts sine følelser,men får å få traumebehandling må livet/hverdagen være sterkt preget av traumet og man oppfyller kriterierene for ptsd og ut i fra hi er det ikke noe som indikerer at ts oppfyller disse kriterienene. 

Skjønner hva du mener. Men det kan være avtalespesialister eller kommunalt 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner hva du mener. Men det kan være avtalespesialister eller kommunalt 😊

Det har kommet nye regler som gjør at Dps må godta deg som rettighetspasient for å få behandling hos behandlere med driftsavtale,så du må nok gå privat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...