Brunello Skrevet 16. september #81 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 10.10.2023 den 19.32): Vedder på at alle som ikke har duk eller brikke har sånt hjem med bare hvitt/grått i alt interiør, det som ofte blir kalt møbelkatalogstue 😉 Anonymkode: e846a...4ee Eventuelt er over 65 år. Duk og gardiner er ikke veldig populært hos folk under den alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #82 Del Skrevet 16. september Brunello skrev (15 minutter siden): Eventuelt er over 65 år. Duk og gardiner er ikke veldig populært hos folk under den alderen. Det kommer faktisk litt an på hvor man bor og hvor opptatt man er av å være trendy. Jeg er langt under 65 og alle mine venner og bekjente har både duk og gardiner. Folk burde prøve ; duker og fine gardiner kan gi lykkerus faktisk Anonymkode: aef44...cf4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 16. september #83 Del Skrevet 16. september Huff nei… K-55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #84 Del Skrevet 16. september Ingen duk noe sted unntatt til jul (spisebordet). Men vi har drikkebrikker på stuebordet (drikker mye kaffe og te, så står alltid fremme), så vi har på en måte allerede noe "dekorativt" på bordet, om det kan kalles det. Blir bare mer støy med duk. De fleste jeg kjenner har en løper på spisebordet med noe pynt og dill, men kun generasjonen over meg (50+) har duk på stuebordet. Nå sluttet nettopp min bestemor (80+) med duk fordi hun var lei av det. På tide, spør du meg, for hun hadde alltid en slik fløyelsduk som ungene enten rev ned i en alder av 1-2 år fordi de prøvde å reise seg ved å holde tak i noe (duken...), eller den festa seg i klærne da folk skulle ake seg forbi alle knærne for å komme ut fra sittegruppa... Nei takk til duk. En løper er sikkert innafor, men jeg synes det er litt støy med pynt og dill i tillegg. Anonymkode: 3c374...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #85 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 10.10.2023 den 19.13): Har du duk på stuebordet? Er det vanlig å ha det om man er under 70 år? Anonymkode: 9b6d4...cf4 Jeg har en liten løper, med noen pynteting oppå. Er 30. Anonymkode: f7999...0b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubaluba Skrevet 16. september #86 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 10.10.2023 den 19.32): Vedder på at alle som ikke har duk eller brikke har sånt hjem med bare hvitt/grått i alt interiør, det som ofte blir kalt møbelkatalogstue 😉 Anonymkode: e846a...4ee Hva med dem som har duk? Heklekapper i vinduene, tekstiler på doringen og peppermyntedrops i skåla? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #87 Del Skrevet 16. september Selvfølgelig har jeg duk på bordet. Kliniske kalde sterile sykehus et ikke den følelsen jeg liker hjemme hos meg selv. Men hver sin lyst Anonymkode: 619c3...fd2 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #88 Del Skrevet 16. september Ja. Jeg har et gammelt bord, 80 år gammelt med løvefot. Klart jeg har duk. En liten hvit heklet fra min mormor. Jeg elsker blanding av gammelt og nytt. Jeg har også et gammelt piano i stua. Anonymkode: d8cd2...866 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #89 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 10.10.2023 den 19.23): Ja, selvsagt! Har alltid duk, brikke eller løper. Elsker duker og det ser bare nakent og kaldt ut uten. I min krets så er duk vanlig. Anonymkode: aef44...cf4 Så flink du er til å bruke internett. Min bestemor sliter med sånne ting. Anonymkode: ec0cf...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #90 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så flink du er til å bruke internett. Min bestemor sliter med sånne ting. Anonymkode: ec0cf...bab Tror ikke de som er innlagt på sykehus er de rette til å prate om hvem som klarer ting 😉 Anonymkode: 619c3...fd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #91 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så flink du er til å bruke internett. Min bestemor sliter med sånne ting. Anonymkode: ec0cf...bab 😅 Ikke meg du svarer. Men: Jeg hadde et dukfritt hjem i grått og boliasofa. Så tok jeg en oppussing, og handlet litt brukt og litt nytt, og malte veggene grønne, fikk meg luftige beige lingardiner. Det er litt bestemor, men med en klassisk luftig vri og en liten heklet duk . Anonymkode: d8cd2...866 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #92 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Selvfølgelig har jeg duk på bordet. Kliniske kalde sterile sykehus et ikke den følelsen jeg liker hjemme hos meg selv. Men hver sin lyst Anonymkode: 619c3...fd2 Mitt hjem er veldig langt fra kaldt og sterilt, det er fargerikt, varmt og innbydende. Men duker og løpere finner du ikke hos meg, jeg synes det er upraktisk og tantete. Anonymkode: 43243...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #93 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mitt hjem er veldig langt fra kaldt og sterilt, det er fargerikt, varmt og innbydende. Men duker og løpere finner du ikke hos meg, jeg synes det er upraktisk og tantete. Anonymkode: 43243...a16 Og både meg selv og mitt hjem er langt ifra tantene, gammel, utdatert eller annet. Men koselig, varmt og innbydende. Men når en side har så vanskelig for å respektere det uten å harselere så kan jeg jo utvise like lite respekt tilbake og nekte å tro på at du har noe annet enn et kaldt, sterilt sykehusatmosfære i ditt hjem. Det må jo være helt greit av meg å mene eller? Anonymkode: 619c3...fd2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #94 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ingen duk noe sted unntatt til jul (spisebordet). Men vi har drikkebrikker på stuebordet (drikker mye kaffe og te, så står alltid fremme), så vi har på en måte allerede noe "dekorativt" på bordet, om det kan kalles det. Blir bare mer støy med duk. De fleste jeg kjenner har en løper på spisebordet med noe pynt og dill, men kun generasjonen over meg (50+) har duk på stuebordet. Nå sluttet nettopp min bestemor (80+) med duk fordi hun var lei av det. På tide, spør du meg, for hun hadde alltid en slik fløyelsduk som ungene enten rev ned i en alder av 1-2 år fordi de prøvde å reise seg ved å holde tak i noe (duken...), eller den festa seg i klærne da folk skulle ake seg forbi alle knærne for å komme ut fra sittegruppa... Nei takk til duk. En løper er sikkert innafor, men jeg synes det er litt støy med pynt og dill i tillegg. Anonymkode: 3c374...2cc Jeg er 50 + og har ikke duk på stuebordet. Anonymkode: d50a8...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 17. september #95 Del Skrevet 17. september Jeg har duk og er langt under 70 år 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #96 Del Skrevet 17. september Skarp tone som alltid på kg. Akkurat nå har jeg bare ett stort lysfat, men jeg har gjerne en kvadratisk stoffserviett som duk under det😅 Har rundt bord, derfor ikke løper. k47 Anonymkode: 3197b...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 17. september #97 Del Skrevet 17. september Har løpet Stuebordet mitt er ganske slitt så syntes det er finest sånn. Kunne like gjerne hatt et lysfat, men da måtte jeg flyttet det hver gang jeg skulle sett på TV og det hadde bare blitt styr (og det ville aldri kommet tilbake igjen). Hadde jeg hatt et nytt, fint stuebord så hadde jeg nok ikke hatt noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 17. september #98 Del Skrevet 17. september Hadde duk på jevnlig før jeg fikk barn. Nå bruker bare mini duken som fiskestang så har pakket vekk dukene mine for noen år. k 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #99 Del Skrevet 17. september Har ikke duk på hverken stuebordet eller spisebord. Bruker brikker når vi har tallerkener, kopper og glass framme. Har tanter som pøser på med duker i gave både til jul, påske, bursdag, sommer og alle andre tenkelige "merkedager". Samlet sammen noen og 20 duker og løpere til loppemarked her om dagen. Synes duk er helt gyselig. Anonymkode: a8f1f...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #100 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 10.10.2023 den 19.32): Vedder på at alle som ikke har duk eller brikke har sånt hjem med bare hvitt/grått i alt interiør, det som ofte blir kalt møbelkatalogstue 😉 Anonymkode: e846a...4ee Jeg har slik bord og det passer seg ikke med duk på den, og om det hadde passet hadde jeg aldri hatt det. Men hver sin smak Anonymkode: 6eb81...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå