Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spart opp 15 000 til innkjøp av nye klær, og trenger hjelp til gode kjøp.

Jeg trenger i hovedsak klær for å bruke på jobb, men som også kan brukes på fritiden. Kontorjobb. Har brukt svart mollybukse siden forever, og liker den veldig godt. Tar gjerne tips til bukser med like mye strech, som har bedre kvalitet.

Bruker stortsett alltid sort bukse, siden jeg synes det passer med det meste av jakker og sko. Link gjerne ☺️ er forresten 30 år. 

Anonymkode: af7b9...668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva slags stil du er ute etter, men anbefaler deg å sette deg inn i kapselgarderobe. Da kan du med få plagg bygge opp et godt garderobeskap.

Mitt tips er å finne noe i materialer som er gode å ha på, som ull, bomull, kasjmir, silke

Unngå plastklær som polyester, akryl, viskose

Kjøp heller klær som faktisk er i materialer som puster og som gir mening at er gode å gå i. Klær som er laget av olje gir egentlig ikke mening at skal brukes mot huden vår. Disse materialene er ikke gode å varme.

Anbefaler sterkt å kjøpe kasjmirplagg - disse er gode og varme.

Sett deg inn i hva forskjellen mellom et kvalitetsplagg er, de kan se på søm, er plagget tungt? Mange indikasjoner. Dyrt er ikke alltid forenelig med kvalitet. Derfor er det bedre at du lærer litt om forskjellen på billig lagde (fast fashion) klær og kvalitetsplagg. Mange skreddere vil selge plagg som varer, eller plagg som kan lappes igjen senere. :) 

Anonymkode: f8092...018

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hva slags stil du er ute etter, men anbefaler deg å sette deg inn i kapselgarderobe. Da kan du med få plagg bygge opp et godt garderobeskap.

Mitt tips er å finne noe i materialer som er gode å ha på, som ull, bomull, kasjmir, silke

Kjøp heller klær som faktisk er i materialer som puster og som gir mening at er gode å gå i. Klær som er laget av olje gir egentlig ikke mening at skal brukes mot huden vår. Disse materialene er ikke gode å varme.

Sett deg inn i hva forskjellen mellom et kvalitetsplagg er, de kan se på søm, er plagget tungt? Mange indikasjoner. Dyrt er ikke alltid forenelig med kvalitet. Derfor er det bedre at du lærer litt om forskjellen på billig lagde (fast fashion) klær og kvalitetsplagg. Mange skreddere vil selge plagg som varer, eller plagg som kan lappes igjen senere. :) 

Takk for godt svar 😊Jeg bor på en slik plass at alt må kjøpes på nett, har du noen nettbutikker med kvalitetsplagg du anbefaler? 

stilen min er ganske kjedelig, har et par linskjorter og noen basic gensere (typ hettegenser uten hette?) 

Ingen streetwearperson, ønsker helst klassiske klær som kan passe i de fleste anledninger.

Anonymkode: af7b9...668

Skrevet

På Zalando er utvalget enormt, og du kan filtrere bort polyester og akryl og hva nå man ikke vil ha. 

Anonymkode: 5a90e...e34

Skrevet

-hvite/svarte/beige t-skjorter i god kvalitet (Camilla pihl, AWAN, riccovero)

-blazere (svart er safe, men kjøp farger og fasong som passer din kropp)

-skjorter som passer din kroppsfasong. liker stenstrom

-boulce jakke 

-kåpe. Liker cashet fra riccovero eller uber sine

- blyantskjørt

- kjoler, likte denne godt:  https://www.kashmina.no/collections/kashmirkjoler/products/kashmirkjole-bella-toast

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Viskose er ikke plast.

Anonymkode: a2488...4c7

• Liker 6
Skrevet

Bygg opp en base garderobe :)

Jeg MÅ ha i garderoben :

svarte penbukser med stretch

Tykk ullstrømpebukse , tynn ullstrømpebukse (svart)

Blå jeans 

T skjorter i svart, hvit, beige, mørk grønn, grå

Ulltrøyer i hvit, svart og beige 

skjorte/bluser , hvit og svart 

sort kjole til hverdagsbruk og en litt penere 

ullkåpe og trenchcoat 

sorte støvletter , et par hvite joggesko med tykk såle, et par sorte joggesko

ullskjerf (ett sort og ett grått) og sort lue 

Bh’er til forskjellige overdeler :) 

Anonymkode: e5f11...8b1

• Liker 1
Skrevet

Sjekk COS, &Other Stories og Massimo Dutti Norge.

Skrevet

Ang svart bukse som den du sier er jeg veldig fornøyd med denne, har den i mørk jeans stoff også. https://www.zalando.no/noisy-may-flared-jeans-black-nm321n0la-q11.html

Men du kan jo kanskje med hell oppdatere buksegarderoben også, det løfter jo et antrekk det også. Svart dressbukse som sitter fint over lår og rumpe.

Jeg er veldig glad i ull om vinteren og er veldig glad i tynne ullgensere i merinoull, denne liker jeg godt. Fin alene og tynn nok til å kunne ha under en blazer også .https://www.zalando.no/marks-and-spencer-strikkegenser-natural-qm421i036-b12.html 

Men enig med de over, other stories, Arket, COS. 

Anonymkode: 68f83...077

Skrevet

Hei, Det spørs jo litt på hvilken stil du er ute etter som noen over nevner og hvilken "siluett" du synes passer deg best. 
Vil du kjøpe litt dyrere plagg, eller rimeligere klær? 

Jeg handler stort sett ett og ett plagg av gangen og velger kvalitetsmerker som er ment til å vare lenge. Det tar gjerne litt tid å bygge en god garderobe som man er komfortabel med.

Jeg rydder alltid sommertøyet helt ut av skapet når høsten kommer, og omvent til våren - da føler man jo faktisk at man fornyer garderoben litt hele tiden uten å kjøpe masse nytt. 

Jeg tenker en god basegarderobe inneholder 

- En hvit skjorte i et pent materiale (kan både dresses opp og ned) 

- En sort dressbukse (kan brukes både på jobb og til finere anledninger) 

- en blazer (kan bruks både med dressbukse, jeans og skjørt)

- En fin strikkegenser i god kvalitet (ull, kasjmir eller liknende)

- baseplagg (hvite og sorte t-skjorter med både lang og kort arm i både ull og bomull etter sesong) - her velger jeg ikke nødvendigvis de dyreste. Tynn genser 

- jeans i en farge og fasong som du liker og føler deg fin i. 

- en penbluse 

Tenker man kan komme langt med få plagg og at man heller ikke skal være så veldig redd for å kjøpe fra billigmerker når det gjelder plagg som ikke blir brukt mye. Man trenger ikke svi av tusener på et skjørt eller en kjole man gjenre bare kommer til å bruke et par ganger.

Jeg handler ofte ut fra hvilke merker jeg liker og ender ofte opp på nisjebutikker som fører forskjellige merker. Jeg liker godt de skandinaviske merkene med litt "stilrent" snitt, men dette er jo smak og behag. 

Retro, Skandi.no, Sommerfeldt, dale plus og Høyer er gode butikker. 

Om du ønsker litt av "alt" er suserisivet.no et godt alternativ. Zalando, boozt og miinto vil også kunne ha mye fint, men da må man vite litt hva man er ute etter - hvis ikke går man på veggen før man finner noe. 

Anonymkode: d4e1e...fe2

Skrevet

Massimo Dutti har mye fint strikk i ull, kasjmir og ullblanding. Ville for eksempel kjøpt meg en høyhalset, tynn genser og en tjukkere cardigan, for da har to to plagg du også kan kombinere med andre overdeler (eller bruke alene når det blir varmere igjen).

Eksempelbilde (er jo ikke sikkert det er din stil eller farger, men du skjønner tegninga) :

5668523818_2_6_16.jpg?t=1694602096928&imDe har også klassiske jeans til en OK pris - 799 (og noen lyse på salg etter sommeren), og noen bomullsskjorter på salg akkurat nå. Da har du plutselig seks antrekkskombinasjoner. Sleng på et skjørt eller en dressbukse til, så er det enda flere.

Skrevet

Jeg ville brukt god tid i nettbutikker (jeg elsker å shoppe :) )

Først ville jeg tenkt over hvilken fargepalett jeg vil ha som basis. Hvilke farger liker og kler du? Jeg ville tenkt på hvilke basefarge som går fint sammen med de fargene jeg vil supplere med. Selv har jeg hvit, beige og blå som basefarger. Jeg supplerer med plagg i lys grå, rosa, fersken og rødt. 

Deretter ville jeg planlagt hvilke plagg jeg liker å bruke. En blazer? Skal den være innsvingt eller rett? Et skjørt, kanskje flere? Hvilken fasong kler du og liker du å bruke? Og bukser - hvis du bruker blazer eller lange gensere over, kan du kjøpe rimelige bukser. Hvis du bruker  bukser med bluse eller genser inni, kjøp bukser av god kvalitet som sitter godt og holder fasongen. Kjole, bruker du det? Vil du ha en i ull, kanskje? 

Nå kan du lete mer målrettet etter type plagg og farge, så blir det enklere. Tenk hele tiden på hva som kan kombineres, slik at garderoben kan varieres med få plagg. 

Og kos deg med shopping :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...