Gå til innhold

Hvor kjøper dere håndklær?

Gjest Isabellas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men bestilles de fra utlandet eller?

Nei det tror jeg ikke du trenger. Jeg har iallefall kjøpt dem i butikk her i Norge. Trykk på "find a retailer" deretter på Norway så får du opp butikkene som selger dem her og adressen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et badelaken fra IKEA som er 9 år gammelt og like fint som da det var nytt.

Har kjøpt flere etter det og de er i daglig bruk.

Så jeg anbefaler IKEA sine, selv om de er billige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte små håndklær til håndvask som vi har på kjøkkenet hos Kid, og de er noe skit. Etter pare et par måneder var de tynne, vonde og lite pene å se på.

I fjor vår kjøpte vi en del sett med håndklær til badet (store og små) hos www.cottonchild.no. De er av organisk bomull og utmerket kvalitet. God og myke og like fine som da de var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også veldig godt håndklær fra Lexington - de er svindyre, dog. Ellers går det i offwhite Sanni-håndklær fra Ikea, jeg liker størrelsen og kvaliteten på dem , jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir de stygge så hiver jeg de bare og kjøper nye. Synes det er morsommere å kjøpe billig og heller bytte ut, enn å kjøpe dyrt som man da liksom "må" beholde

Ja, bruk og kast. Er det ikke det som er en så miljøvennlig holdning?

Nei, jeg unngår å kjøpe noe som er så dårlig kvalitet at det må kastes etter kort tid, selv om det kanskje er billig. Tenk på alt arbeidet som legges ned i å produsere slike billige drittvarer, og all transporten som ikke er bra for miljøet... :forvirret::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruk og kast. Er det ikke det som er en så miljøvennlig holdning?

Nei, jeg unngår å kjøpe noe som er så dårlig kvalitet at det må kastes etter kort tid, selv om det kanskje er billig. Tenk på alt arbeidet som legges ned i å produsere slike billige drittvarer, og all transporten som ikke er bra for miljøet... :forvirret:  :tristbla:

nå er ikke jeg akkurat på nippet til å melde meg inn i Bellona heller da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig et ganske lite håndkle på Åhlens. Synes det har god kvalitet -suger til seg mye vann og er tykt og mykt (bruker ikke tøymykner). Ikke veldig billlig, men pent og ikke såååå dyrt heller.

Ellers ville jeg sett meg om etter økologisk bomull - mer holdbart enn behandlet og sprøytet, og fibrene er sikkert mindre herpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Vi har ikke kjøpt håndklær siden vi gifta oss, jeg tøyser ikke når jeg sier at vi fikk en kubikkmeter håndklær i bryllupsgave... :overrasket:

Men de absolutt beste håndklærne vi fikk, var noen fra Georg Jensen damask. Store, gode, myke, holder fasongen og fargen godt, suger vannet godt og ser akkurat like fine ut 2 1/2 år etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en serie håndklær fra KID, "Kid Royal", det er visst den "ekslusive" serien til KID? Uansett, jeg er kjempefornøyd. De suger vann, og holder seg tykke og fine selv etter flere år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vi har ikke kjøpt håndklær siden vi gifta oss, jeg tøyser ikke når jeg sier at vi fikk en kubikkmeter håndklær i bryllupsgave...  :overrasket:

Men de absolutt beste håndklærne vi fikk, var noen fra Georg Jensen damask. Store, gode, myke, holder fasongen og fargen godt, suger vannet godt og ser akkurat like fine ut 2 1/2 år etter.

Har heller aldri kjøpt et håndkle i mitt liv, har bare fått og fått og fått.

Mamma har også noen fra Georg Jensen hjemme, de er fantastisk gode. Og våre er i alle fall 16-17 år, for vi har med brodert inn navn på, og søstern min på 14 har ingen for vi kjøpte dem en god del år før hun ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt håndklær siden vi gifta oss, jeg tøyser ikke når jeg sier at vi fikk en kubikkmeter håndklær i bryllupsgave...  :overrasket:

Hehe, mamma og pappa gifta seg for 22 år siden og de har fortsatt håndklær som de ikke har åpna enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper badelaken og ikke vanlige håndklær, fordi jeg elsker å ha stooore håndklær jeg kan tulle meg inn i etter en dusj. Og de har jeg kjøpt enten på Kid eller på Hansen & Dysvik. Helt greie, freshe farger og på tilbud til over halv pris. Er veldig fornøyd med dem, jeg :)

Kjøper heller også billigere og bytter ut oftere. Når jeg kjøper billige så kan jeg heller kjøpe nye oftere enn å måtte ha de samme til de revner fordi de er så gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...