AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #81 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han skrev at han skal finne en annen dag så muligens skriver han noe senere. Kommunikasjon er primært over sms. Akkurat nå er jeg sint og lei meg så føler ikke for å si et ord til han, men mulig det har roet seg litt om han tar kontakt igjen og at jeg da kan skrive at jeg ikke vil kaste bort mer tid på en som ikke respekterer meg og tiden min. Jeg skal uansett svare kort og avvisende, har skrevet veldig vennlige og varme meldinger frem til i dag så han vil skjønne at jeg mistet interessen. Anonymkode: 7a011...ce1 Skriver han til deg igjen så skriv noe ala "hei! Jeg ønsker ikke å fortsette relasjonen vår, lykke til videre". Alt bak det komma er valgfritt. Hold det enkelt greit, avsluttende og ikke passivt agressiv. Han er ikke dummere enn at han skjønner at dette ikke var bra gjort, og hvis ikke så skjønner han det da. Anonymkode: 189ac...0aa 5 2
AprilLudgate Skrevet 10. oktober 2023 #82 Skrevet 10. oktober 2023 Rosa Gnom skrev (4 timer siden): Jeg har vært i andre enden og avlyst en date nummer 3 pga jeg ikke kunne alikevel. Det er sikkert 5 år siden nå. Det gjør fortsatt vondt. Selvom det var jeg som måtte avlyse. Så henne aldri etter det. Tenker alltid på hvordan det kunne ha gått.. Hun var / er ei fantastisk dame. Jeg tror de fleste føler seg sett om avlysningen kommer med en oppriktig tekst/telefon? Og begrunnelse? »Jeg blir ikke ferdig med deadline og sjefen klikker, har mye mer lyst til å treffr deg! Kan vi få invitere deg på X dato Y istedet? Beklager skikkelig!» ftemfor sånn «rekker ikke ikveld likevel». 15 6
sjonkelrolf Skrevet 10. oktober 2023 #83 Skrevet 10. oktober 2023 Fy faen, det der er ille. Skal man på date og virkelig mener det lager man ikke parallelle avtaler med andre. Og det at han tar drinker og middag med denne kompisen/kollegaen på impuls når han VET at han egentlig skal være et helt annet sted, som faktisk er avtalt. Og som appåtil var hans forslag, det sier alt om hvor mye han prioriterte TS. At TS ikke svarer han nå er helt innafor. Og ellers, skulle TS svare bør det være så nøytralt som mulig, uten å vise noe sinne, tristhet etc. Noe i retning av "Registrerer at du valgte å drikke/spise med kompis på impuls istedenfor å komme hit, som vi avtalte. Det tar jeg til etterretning. Ønsker deg lykke til videre." 17 5
AprilLudgate Skrevet 10. oktober 2023 #84 Skrevet 10. oktober 2023 Men TS, hva med å være ærlig uten å være dramatisk? Bare send en melding: »Ang ny dato - jeg svarte litt kjapt isted fordi jeg ble litt perpleks. Du ber meg holde av kvelden og i tillegg stelle istand til en kveld hos meg. Når jeg så har alt klart gidder du ikke likevel og legger skylda på en kollega. Vi dropper en ny dato da jeg oppfattet deg som respektløs og kjip. Helt greit at kjemien ikke passer, men ikke få folk til å skulle lage en helaften som du avlyser 30 min før. Det er bare rasshøloppførsel». Så svarer du ikke mer. 7 5
sjonkelrolf Skrevet 10. oktober 2023 #85 Skrevet 10. oktober 2023 AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Men TS, hva med å være ærlig uten å være dramatisk? Bare send en melding: »Ang ny dato - jeg svarte litt kjapt isted fordi jeg ble litt perpleks. Du ber meg holde av kvelden og i tillegg stelle istand til en kveld hos meg. Når jeg så har alt klart gidder du ikke likevel og legger skylda på en kollega. Vi dropper en ny dato da jeg oppfattet deg som respektløs og kjip. Helt greit at kjemien ikke passer, men ikke få folk til å skulle lage en helaften som du avlyser 30 min før. Det er bare rasshøloppførsel». Så svarer du ikke mer. Jeg synes dét høres ganske dramatisk ut... 13 1
senior Skrevet 10. oktober 2023 #86 Skrevet 10. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Han skulle treffe en kompis/kollega kort, så ble det til noen drinker og litt mat skrev han med et «😢», og spurte så om vi kan ta det igjen. Sånt gjør man bare ikke. Jeg blir flau på menns vegne . . . . 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #87 Skrevet 10. oktober 2023 AprilLudgate skrev (5 minutter siden): Men TS, hva med å være ærlig uten å være dramatisk? Bare send en melding: »Ang ny dato - jeg svarte litt kjapt isted fordi jeg ble litt perpleks. Du ber meg holde av kvelden og i tillegg stelle istand til en kveld hos meg. Når jeg så har alt klart gidder du ikke likevel og legger skylda på en kollega. Vi dropper en ny dato da jeg oppfattet deg som respektløs og kjip. Helt greit at kjemien ikke passer, men ikke få folk til å skulle lage en helaften som du avlyser 30 min før. Det er bare rasshøloppførsel». Så svarer du ikke mer. Jeg vil si dette er ganske mye drama.... Anonymkode: 189ac...0aa 11 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #88 Skrevet 10. oktober 2023 Huff dick 😳 Anonymkode: 4b3b0...32b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #89 Skrevet 10. oktober 2023 Takk for forslag til hva jeg kan skrive ❤️ Jeg tenker at siden han legger det frem som en jobbmiddag siden han og kompisen skulle prate om jobb og at han også skylder på kompisen for dette så vil han kunne sno seg unna og få meg til å høres dramaqueen ut hvis jeg sier noe, selv om jeg vet med meg selv at det ikke stemmer. Så derfor tenker jeg at jeg enten bare svarer «nei.» hvis han spør om å treffes igjen eller at jeg ikke svarer i det hele tatt. Evt kan jeg si at jeg mister tilliten til folk som avlyser i siste liten og at jeg derfor ikke ser poenget i mer kontakt Anonymkode: 7a011...ce1 4 8 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #90 Skrevet 10. oktober 2023 Når han skriver, så foreslå en romantisk helaften hos ham neste gang med middag og film 🥰 Så avlyser du 30 minutter før med at "jeg dro visst på restaurant med venninna mi i stedet, så kjipt for kvelden vår 😥" 😈😈 Nei da. Bare fordi han har manipulative og følelseskalde trekk så må jo ikke du ha det! Om han sender deg en melding så hadde jeg ikke svart i det hele tatt. Hvis han sender enda en, så bare svar noe passivt svada. Ikke avslør at du ble såret, hold hodet høyt og move on. Det bærer stor respekt av å sette grenser for deg selv ved å ghoste ham, og unngå følerier og drama. Han hadde sin sjanse, den er borte. Anonymkode: 6b6dd...a7f 3 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #91 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for forslag til hva jeg kan skrive ❤️ Jeg tenker at siden han legger det frem som en jobbmiddag siden han og kompisen skulle prate om jobb og at han også skylder på kompisen for dette så vil han kunne sno seg unna og få meg til å høres dramaqueen ut hvis jeg sier noe, selv om jeg vet med meg selv at det ikke stemmer. Så derfor tenker jeg at jeg enten bare svarer «nei.» hvis han spør om å treffes igjen eller at jeg ikke svarer i det hele tatt. Evt kan jeg si at jeg mister tilliten til folk som avlyser i siste liten og at jeg derfor ikke ser poenget i mer kontakt Anonymkode: 7a011...ce1 Skriv så lite som mulig. «Nei takk» er nok. Anonymkode: 95422...1f2 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #92 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for forslag til hva jeg kan skrive ❤️ Jeg tenker at siden han legger det frem som en jobbmiddag siden han og kompisen skulle prate om jobb og at han også skylder på kompisen for dette så vil han kunne sno seg unna og få meg til å høres dramaqueen ut hvis jeg sier noe, selv om jeg vet med meg selv at det ikke stemmer. Så derfor tenker jeg at jeg enten bare svarer «nei.» hvis han spør om å treffes igjen eller at jeg ikke svarer i det hele tatt. Evt kan jeg si at jeg mister tilliten til folk som avlyser i siste liten og at jeg derfor ikke ser poenget i mer kontakt Anonymkode: 7a011...ce1 Tror i allefall det er like greit at du sant tidlig ut at dette er en fyr som ikke tar ansvar for det som skjer eller gjør egne valg, han skylder ting på andre. Anonymkode: 189ac...0aa 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #93 Skrevet 10. oktober 2023 Dette er bare for dårlig. Jeg hadde latt være å svare. Det er mer enn svar nok i seg selv. Anonymkode: b33cf...36a 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #94 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for forslag til hva jeg kan skrive ❤️ Jeg tenker at siden han legger det frem som en jobbmiddag siden han og kompisen skulle prate om jobb og at han også skylder på kompisen for dette så vil han kunne sno seg unna og få meg til å høres dramaqueen ut hvis jeg sier noe, selv om jeg vet med meg selv at det ikke stemmer. Så derfor tenker jeg at jeg enten bare svarer «nei.» hvis han spør om å treffes igjen eller at jeg ikke svarer i det hele tatt. Evt kan jeg si at jeg mister tilliten til folk som avlyser i siste liten og at jeg derfor ikke ser poenget i mer kontakt Anonymkode: 7a011...ce1 Ja manipulative folk har det med å vri seg unna. Jeg datet en fyr som jeg likte skikkelig godt. På en date så møtte han ikke opp. Neste morgen skrev han til meg at han hadde blitt påkjørt av en drosje på vei til dagen vår. Altså, hva kan man si liksom... En annen gang så ventet han på at moren skulle kjøre ham til meg. Det skulle skje snart. Osv osv. Timene gikk. Så ble det for sent for ham. Altså, det var aldri hans feil at han ikke kom på våre dater. Jeg hadde ikke skrevet det siste du foreslår, for da skjønner han jo at du ble såret, og han har en unnskyldning for å påstå at du er drama. Jeg skjønner veldig godt at du ønsker oppreisning og at du ønsker å sette deg i respekt. Men han er bare ute etter å få deg til å fremstå som slitsom, slik at han kan ditche deg med god samvittighet. Anonymkode: 6b6dd...a7f 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #95 Skrevet 10. oktober 2023 Hvis man har avtalt å møtes uformelt for en kaffe så kan noe komme opp, men 30 min før er snaut. Hvis man er invitert på middagsdate hjemme hos noen så er det nesten bare sykt barn som er gyldig fravær Anonymkode: 80a8f...292 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #96 Skrevet 10. oktober 2023 Enig eller diaré /magesjuke /ekstrem mensen Anonymkode: 4b3b0...32b
BobTheNoob Skrevet 11. oktober 2023 #97 Skrevet 11. oktober 2023 Mange forslag på hva du skal svare 🤣 så jeg slenger meg på. Kan hende det kan være godt for prosesseringen å markere deg og si noe sånt som : "Måten du avlyste på var totalt uakseptabelt. Vi avslutter her. " og så bare la være å svare noe mer. Evt blokkere. 8 3
exictence Skrevet 11. oktober 2023 #98 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skjønner hva du mener, jeg tipper han kanskje møtte en annen dame ute eller noe sånt og bruker kompisen som unnskyldning. Har ikke lyst å vise at jeg bryr meg. Men han sender kanskje ny melding igjen og da skal jeg svare kort og avvisende så han forhåpentligvis føler seg liten og avvist han også. Anonymkode: 7a011...ce1 Hvorfor den hevnlysten/tankene? Går ikke det egentlig utover deg selv? La oss si det var omvendt. Du som hadde avlyst rett før (det hadde du sikkert ikke, men la oss si det). Hadde ikke du da mer fått opp øynene for en flott person han daten var dersom han hadde sagt til deg: "Det var synd. Jeg hadde forberedt meg, kjøpt inn mat og vin og gledet meg", i forhold til: "Høflig men kald forståelse"? Tror nok det. Alle liker å bli sett, og møte personer som er oppriktig glad for å se en. At man får følelsen av å bety noe. Så selv om ikke alle mennesker klarer å møte hverandre på den måten (tydeligvis ikke xdaten din, så er nå egentlig det samme hvilken respons han fikk), men egentlig mener jeg at de "største" menneskene er de som får andre mennesker til å føle seg "store". Og vet du, det merker de andre som får oppleve denne trygge deg, i stedet for denne "stolte avvisnings hevnlysten, men høflig nok holdningen" Derfor vis at du er trygg i deg selv, ærlig og grei. Vis nemlig at du bryr deg på en god måte. Selv om du føler at de ikke fortjener det. Viser du at du bryr eg på en god måte, så er det du som uansett er et vinnende vesen. Og det utstråler du. 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #99 Skrevet 11. oktober 2023 Det er en uting hvis man er så redd for å bli oppfattet som "drama" at man ikke lenger tør si ifra når man blir behandlet dårlig. Anonymkode: f7476...408 11 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #100 Skrevet 11. oktober 2023 1 hour ago, exictence said: Hvorfor den hevnlysten/tankene? Går ikke det egentlig utover deg selv? La oss si det var omvendt. Du som hadde avlyst rett før (det hadde du sikkert ikke, men la oss si det). Hadde ikke du da mer fått opp øynene for en flott person han daten var dersom han hadde sagt til deg: "Det var synd. Jeg hadde forberedt meg, kjøpt inn mat og vin og gledet meg", i forhold til: "Høflig men kald forståelse"? Tror nok det. Alle liker å bli sett, og møte personer som er oppriktig glad for å se en. At man får følelsen av å bety noe. Så selv om ikke alle mennesker klarer å møte hverandre på den måten (tydeligvis ikke xdaten din, så er nå egentlig det samme hvilken respons han fikk), men egentlig mener jeg at de "største" menneskene er de som får andre mennesker til å føle seg "store". Og vet du, det merker de andre som får oppleve denne trygge deg, i stedet for denne "stolte avvisnings hevnlysten, men høflig nok holdningen" Derfor vis at du er trygg i deg selv, ærlig og grei. Vis nemlig at du bryr deg på en god måte. Selv om du føler at de ikke fortjener det. Viser du at du bryr eg på en god måte, så er det du som uansett er et vinnende vesen. Og det utstråler du. 21 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en uting hvis man er så redd for å bli oppfattet som "drama" at man ikke lenger tør si ifra når man blir behandlet dårlig. Anonymkode: f7476...408 Jeg er enig i mye av dette, opplevde noe veldig lignende en gang for et par år siden men da av en jeg hadde truffet litt lengre, det var det samme at han hadde bedt meg holde av lørdagen og sendte oppfølgingsmelding på onsdag som jeg bekreftet, så kom lørdagen og jeg spurte når jeg skulle komme og han skrev bare at han var fyllesyk og skulle møte gutta istedenfor. Da skrev jeg at det var sårt og lite hyggelig av han, men ønsket han alt godt videre og takket for meg. Han svarte ikke på det, men et år senere kom han tilbake og ville ha en ny sjanse. Så var det en annen jeg var veldig forelsket i som ikke dukket opp og da var møtestedet over en time hjemmefra, så jeg ringte og han la på, da skrev jeg at jeg var kjempelei meg og han skrev «your overreacting» (han var engelsk). Også han ville ha en ny sjanse senere. Disse hendelsene har satt sine spor og er nok derfor dette gjorde ekstra vondt i går for det dro opp en del, spesielt den med han engelske så for å beskytte meg selv føler jeg det tryggere å ikke si noe, for da slipper jeg å vise meg sårbar og få et kaldt svar tilbake. Er fremdeles nedstemt her jeg sitter på jobb men føles riktig ut at jeg bare aldri snakker med vedkommende igjen og går videre med livet, dette er nok snart glemt. Anonymkode: 7a011...ce1 1 13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå