Gå til innhold

Avlyst date rett før, lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vasket hele leiligheten, kjøpt inn middag og vin, ordnet meg i 2 timer inkludert barbering og lagd bølger i håret. Dette skulle være date 3 og fikk melding nå 30 min før at han ikke rekker det likevel. I dag var eneste dagen det gikk denne måneden fordi han reiser på jobbtur på torsdag.

Har opplevd dette et par ganger med andre også og får alltid en klump i magen og tårer i øynene, mulig jeg tar litt på vei men er slik jeg reagerer. Det skal mye til for at jeg sier ja til date i utgangspunktet så derfor er det ekstra kjipt når det skjer. Jeg svarer høflig at jeg har forståelse for vil ikke være helt psycho, men jeg blir kald på innsiden og møter ikke vedkommende igjen, det samme har vært med de andre at jeg da legger det dødt. Om noen blir syke, pålagt jobb osv reagerer jeg ikke. 

Hvordan takler dere andre sånt? 

Anonymkode: 7a011...ce1

• Liker 2
  • Hjerte 33
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vasket hele leiligheten, kjøpt inn middag og vin, ordnet meg i 2 timer inkludert barbering og lagd bølger i håret. Dette skulle være date 3 og fikk melding nå 30 min før at han ikke rekker det likevel. I dag var eneste dagen det gikk denne måneden fordi han reiser på jobbtur på torsdag.

Har opplevd dette et par ganger med andre også og får alltid en klump i magen og tårer i øynene, mulig jeg tar litt på vei men er slik jeg reagerer. Det skal mye til for at jeg sier ja til date i utgangspunktet så derfor er det ekstra kjipt når det skjer. Jeg svarer høflig at jeg har forståelse for vil ikke være helt psycho, men jeg blir kald på innsiden og møter ikke vedkommende igjen, det samme har vært med de andre at jeg da legger det dødt. Om noen blir syke, pålagt jobb osv reagerer jeg ikke. 

De harde realitetene ved moderne dating. Vi alle har vel alle vært der. 

Anonymkode: 0220f...452

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De harde realitetene ved moderne dating. Vi alle har vel alle vært der. 

Ja :( Kanskje jeg er dum som bruker tid på å stelle i stand, da blir man mye mer skuffet. Men liker å bruke tid på å gjøre det hyggelig når jeg liker noen. Angrer på at jeg kastet bort en hel dag på å ordne til, nå føler jeg meg bare dritt. Tror jeg skal gå rett inn på tinder bare for å få fokus på noe annet og glemme han asap

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Trist å høre. Skjønner reaksjonen. 💔

Hadde en dame gjort det mot meg, så hadde jeg reagert helt likt og droppet henne etterpå. 

Man kan ikke avlyse på kort varsel med mindre det har skjedd noe helt spesielt. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja :( Kanskje jeg er dum som bruker tid på å stelle i stand, da blir man mye mer skuffet. Men liker å bruke tid på å gjøre det hyggelig når jeg liker noen. Angrer på at jeg kastet bort en hel dag på å ordne til, nå føler jeg meg bare dritt. Tror jeg skal gå rett inn på tinder bare for å få fokus på noe annet og glemme han asap

Neineinei. DU er ikke dum fordi andre er kødd.. Du må holde fast på din integritet og ikke synke ned på de andres nvå! Høres ut som du er en av de sjeldne. 

• Liker 12
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, du er ikke dum. Og selvføglelig ble du skuffet. Selv skulle jeg møte en dame i høstferien på quiz på et utested. Det endte med at hun ikke svarte da jeg sto utenfor utestedet, tok en øl der alene, og dro hjem alene like etterpå. 

Det er ingen god følelse. 

• Liker 9
  • Hjerte 36
Skrevet
Just now, BobTheNoob said:

Neineinei. DU er ikke dum fordi andre er kødd.. Du må holde fast på din integritet og ikke synke ned på de andres nvå! Høres ut som du er en av de sjeldne. 

1 minutt siden, BobTheNoob said:

Takk ❤️ Må innrømme at jeg er skikkelig lei meg nå, er egentlig overrasket over reaksjonen min for er lenge siden jeg har følt på sånn skuffelse, trodde jeg hadde blitt mer hardbarket men tydeligvis ikke. Han sa vi finner en ny dag når han er tilbake fra jobbreise men jeg svarte ikke, har mistet lysten. 

• Liker 4
  • Hjerte 16
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, du er ikke dum. Og selvføglelig ble du skuffet. Selv skulle jeg møte en dame i høstferien på quiz på et utested. Det endte med at hun ikke svarte da jeg sto utenfor utestedet, tok en øl der alene, og dro hjem alene like etterpå. 

Det er ingen god følelse. 

Forstår godt at det var en dårlig følelse 😕Takk for støtten 

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg har vært i andre enden og avlyst en date nummer 3 pga jeg ikke kunne alikevel. Det er sikkert 5 år siden nå. Det gjør fortsatt vondt. Selvom det var jeg som måtte avlyse. Så henne aldri etter det. :( Tenker alltid på hvordan det kunne ha gått.. Hun var / er ei fantastisk dame.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

"ikke rekker det". 

Jeg hadde spurt, "er du helt sikker på det? For jeg har ordnet meg skikkelig fin så nå går du glipp av en herlig deilig stund altså" , og blinkeemoji. Kanskje ville han da snudd og kommet likevel. 

Anonymkode: c5916...fdf

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det er helt innafor å bli skuffet, men det må jo takles på en god måte. 

Å droppe vedkommende synes jeg er overdrevet.  Du setter jo ufattelig høye krav da til et eventuelt forhold. Er jo helt dødfødt å være sammen med noen som ikke tåler at en innimellom må prioritere annet enn dem, som jobb, slekt eller en venn i krise. 

Hva var grunnen til at han avlyste? 

Anonymkode: f0b56...631

• Liker 7
Skrevet

Du har ingen plikt til å svare høflig til noen som avlyser en halvtime før. Det er en total mangel på folkeskikk, og en demonstrasjon av null respekt for deg, din tid og dine prioriteringer. Hadde det ikke vart lenger enn til et tredje møte, ville mitt svar vært:
"Fint, da får jeg tid til å møte Jon likevel! Ha en god jobbtur. Vi kommer ikke til å snakkes igjen." Og deretter ignorert.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"ikke rekker det". 

Jeg hadde spurt, "er du helt sikker på det? For jeg har ordnet meg skikkelig fin så nå går du glipp av en herlig deilig stund altså" , og blinkeemoji. Kanskje ville han da snudd og kommet likevel. 

En som mangler selvrespekt kan sikkert svare noe slikt, ja.

TS - denne mannen skal du drite i! For en dott.

Anonymkode: 95422...1f2

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du setter jo ufattelig høye krav da til et eventuelt forhold.

Det er ikke noe høyt krav at folk sier fra i lenger tid enn en halvtime før man skal på middag. Det er en absolutt minimumsforventning. At folk holder avtaler er basiskompetanse for et menneske. The bare minimum.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk ❤️ Må innrømme at jeg er skikkelig lei meg nå, er egentlig overrasket over reaksjonen min for er lenge siden jeg har følt på sånn skuffelse, trodde jeg hadde blitt mer hardbarket men tydeligvis ikke. Han sa vi finner en ny dag når han er tilbake fra jobbreise men jeg svarte ikke, har mistet lysten. 

Selvfølgelig så blir man utrolig skuffet, sår, skamfull og lei seg når man blir avvist! En gang så ble jeg forlatt halvveis gjennom en date! Fyren sa at han bare skulle ut og for å ta en telefon. Han kom aldri inn igjen i baren! Jeg følte meg så ekstremt ydmyket! 

Anonymkode: 6b6dd...a7f

• Liker 5
  • Hjerte 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"ikke rekker det". 

TS er da ikke et billig ligg som må trygle om selskap.

Anonymkode: 6b6dd...a7f

• Liker 34
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

HR ikke folk jobb? De fleste jeg kjenner har jobber der avtaler må avlyses på grunn av at noe må være ferdig på jobb. 
Men burde selvsagt sagt fra før, såfremt ikke det som ble hindringen ikke oppsto sent.

Endret av Brunello
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker det er helt innafor å bli skuffet, men det må jo takles på en god måte. 

Å droppe vedkommende synes jeg er overdrevet.  Du setter jo ufattelig høye krav da til et eventuelt forhold. Er jo helt dødfødt å være sammen med noen som ikke tåler at en innimellom må prioritere annet enn dem, som jobb, slekt eller en venn i krise. 

Hva var grunnen til at han avlyste? 

Anonymkode: f0b56...631

Vil si eksen hadde det veldig fritt i forholdet, jeg ga mye space og det fungerte fint, fordi vi allerede var i et forhold og jeg visste han åpenbart hadde gode intensjoner og hadde respekt for meg. Når folk viser seg sånn under en tidlig datingfase tenker jeg det er dødfødt og ingen vits å fortsette. Har opplevd at folk har avlyst pga sykdom og andre ting og det er selvsagt ok, men når det skjer en halvtime før pga middag med en kompis når jeg har brukt hele dagen på å ordne istand er det bare sårende og jeg blir som nevnt helt iskald på innsiden, så ønsker ikke flere treff da. Det var og han som ba meg holde av denne dagen..

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Han skulle treffe en kompis/kollega kort, så ble det til noen drinker og litt mat skrev han med et «😢», og spurte så om vi kan ta det igjen.

Setter veldig stor pris på svarene, det var trøstende med forståelse for dette for jeg var redd jeg var overfølsom, så godt å få følelsene validert 🌹

• Liker 7
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han skulle treffe en kompis/kollega kort, så ble det til noen drinker og litt mat skrev han med et «😢», og spurte så om vi kan ta det igjen.

Setter veldig stor pris på svarene, det var trøstende med forståelse for dette for jeg var redd jeg var overfølsom, så godt å få følelsene validert 🌹

Du reagerer helt naturlig. Han der hadde ikke fått en sjanse nr 2 hos meg heller. 

Anonymkode: 35ded...f64

• Liker 19
  • Nyttig 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...