Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Goodtimes skrev (1 time siden):

Man ser dessverre ikke de åpenbare tegnene før etterpå. Midt i det hele så tenker man ikke nevneverdig over dette da man stoler på sin kjære. 

Dette skjedde for vel 3-4 år tilbake. 

Jeg kom meg tilbake på hesten 3 måneder etter bruddet. I denne perioden satt jeg stort sett hjemme i sofaen og syntes synd på meg selv - Var et kraftig spark bak fra en av mine nærmeste kompiser som gjorde at jeg tok meg kraftig sammen. 

Håper du har en fin dag og jeg håper at du klarer å kjempe deg igjennom den første perioden her. ❤️ 

Tusen hjertelig takk ❤️ Antar at dere ikke har barn sammen? 

Tror det må være greiere ift det å komme seg videre. For der det er barn i bildet, MÅ man jo forholde seg til den som svek en, for resten av sitt liv. Blæh!

Jeg skal komme meg, men trenger bare tid. Og jeg skal ta meg god tid :) Viktig at jeg får kommet på rett plass slik at jeg er rustet til å så mye som tørre å åpne meg opp for noen igjen.

Ønsker deg en god dag også - godt å høre du har det bra!

Anonymkode: 1fa6e...6f8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

All medfølelse til dere som har opplevd å bli bedratt og sviktet på det groveste 💛

Jeg har mine mistanker her hjemme. Han er gretten og fraværende, jobber mye. Svarer surt. Sexlivet er ikke som det var, han har ikke lyst på meg lengre. Der vi tidligere sov i skje, ligger han langt vekk fra meg, på rygg. 

Men jeg har sjekket mobil og iPad. Hverken sms, snap, Mail eller Messenger avslører noe. 
Jeg har sjekket flere ganger faktisk, for magefølelsen vil ikke gå vekk. Det eneste jeg har lagt merke til, er ukjente kvinner i «boblene» i Messenger-appen. Sammenligner jeg med min egen, er det de jeg skriver hyppigst med på Messenger som er i boblene. 

Jeg får ikke fred, og har denne gnagende følelsen av at noe er galt…må nevnes at han er ganske flørtende av natur, og har et «vandrende» blikk. Og jobbsituasjonen hans gjør det enkelt å være utro uten at noen mistenker noe.

Vi har vært gift i tre år. Har barn sammen.

Anonymkode: b6ad0...cf4

Jeg er en av dem som har skrevet lengre oppe, og jeg vil bare si at du må kjenne på magefølelse, den stemmer som regel. Selv lukket jeg øynene, for jeg klarte ikke å tro, eller ta innover meg at han av alle skulle ende opp som en sånn.

Du kommer ikke til å få fred på deg, det kommer til å gnage på deg❤️

Det knyter seg i magen min. Virkelig. Jeg som skrev min historie et par sider tilbake her. Jeg som ble bedratt og forlatt, uten konkrete bevis, men ellers maaaaaange indisier. 

Jeg er fremdeles så opprørt og nervete at jeg fikk tårer i øynene da jeg leste historien din. De skjønner ikke hvor mye de ødelegger oss. Det er fadern meg så grusomt stygt :( 

Ble ikke for langt og ikke for rotete ❤️ takk som delte og god klem til deg

Det er fælt at det er så mange som opplever slike ting, og det i fra den som står deg nærmest og som man skal stole på og ha trygghet hos. Det er utrolig råttent gjort, og det er sant at de ikke vet hvor mye skade de gjør. Eller så bare driter de i det, og velger å tenke kun på seg selv og nekter å innse hva de gjør mot partner, og familien sin. De er noen forferdelige egoister, og det er så vanskelig å ta det inn over seg, at de snur så til de grader og bare gir blaffen i den som elsker dem og har gitt dem hele seg selv. De ødelegger tilliten, og de kan ødelegge hvordan man senere ser på andre, og gjøre det vanskelig for en å klare å stole på noen igjen.

Hvor lenge siden er dette? Som jeg skrev, så vil det bli bedre etterhvert, men det kan ta tid. For meg var det så gale at jeg trengte hjelp etterpå. 

Han meldte seg som sagt helt ut, og nekter å hjelpe meg med bla praktiske ting som hadde med barnet vårt å gjøre. I tillegg måtte jeg forholde meg til hans nye, da hun prøvde å blade seg i alt som hadde med barnet å gjøre. Hun mente bla at de skulle overta barnet, fordi hun anså seg som en bedre mor enn meg.. Jeg kan fortelle mye om de sakene der. 

Så i tillegg til å bli sviktet så grådig, måtte jeg i tillegg forholde meg til de to som gjorde alt for å ødelegge. Det har vært helt grusomt. 

Men hold ut, det blir bedre❤️

Så utrolig vondt å oppleve. Og ikke minst vanvittig slemt av han. Jeg kan ikke forstå at et menneske kan behandle sitt nyfødte barn og  nybakte mor på den måten 💔😔 Det er rimelig kald hjertet. Så stor forandring. Skummelt. 

Det er sterkt av deg at du har klart å komme deg videre. For dævdn for et svik 💔

Anonymkode: c893c...9e4

Det som er enda verre, er hvordan han, og den nye, har motarbeidet meg på alle måter, i alle år siden. Jeg fatter ikke hvordan en person som har elsket en og som alltid har vært der, som var verdens snilleste og beste, kan snu så til de grader. Hvordan klarer slike folk å endre seg så totalt? Det er som han skal straffe meg, som at han rett og slett hater meg, og jeg slet lenge med det, for jeg klarer ikke å forstå det..

Han er rett og slett en dritt. Jeg kom på en episode, da var barnet nesten 2 år, og falt ned en steinrøys, hun var en apekatt som var høyt og lavt. Hun ble innlagt til observasjon pga hjernerystelse, og jeg og min mor gikk i timesvis og bar på henne, før vi fikk et rom på avdelingen. Jeg ringte og tekstet han flere ganger, bla fordi jeg ville at han skulle komme med smokker til henne, og jeg tenkte at faren burde være der. Men han nektet, fordi han var med den nye. Jeg har sjelden følt meg så hjelpeløs og alene, det hjalp mye at mamma var med, men jeg hadde trodd at far ville skynde seg opp på sykehuset, iom at den lille datteren var ganske skadet. Til slutt kom han, var der i toppen ti min, og da brukte han mesteparten av tiden på å fortelle meg hvor sløv jeg var, at jeg ikke burde ha ansvar for et lite barn og at jeg rett og slett var en dårlig mor. Også dro han tilbake til den nye.

Jeg kjenner han ikke igjen i det hele tatt! Barnet og jeg var ikke viktig lengre, han ble en helt annen person. Samtidig så prøvde han, og hun nye, å gjøre alt for at de skulle overta hele omsorgen?🤷‍♀️ Jeg tror det handlet mest om at jeg da var ute av livene deres, at de kunne "leke" familie, og mindre om at han ville være far på heltid. 

Det er så mye jeg kan skrive om alt dette, men igjen så blir det langt og rotete. 

Jeg kom meg videre etterhvert, hadde mye hjelp og støtte fra foreldrene mine, jeg aner ikke hvordan jeg skulle kommet meg gjennom alt uten dem❤️

Men som sagt, nå har jeg det helt fantastisk, og jeg har en mann som har tatt imot datteren min som sin egen, og han er mye mer far for henne, enn hennes biologiske far. Nå er datter stor, snart 18 år, og vi har klart oss fint. Hun har ikke et nært forhold til far og stemor, men det er far som har lagt opp til det.

Anonymkode: 46b91...5bb

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg fersket ham, men jeg forstod det etter at vi ble skilt, hvorfor han totalt endret adferd. Nærmest endret personlighet.  I ettertid reflekterte jeg over at adferdsendringen begynte på samme tid som jeg fikk påvist HPV-virus og høygradige celleforandringer. Et seksuelt overførbart virus. Samtidig begynte ene kollegaen hans å sende alt for hjertelige og dyre gaver til sønnen vår til jul og bursdag...

Han sluttet å dele på ansvar og oppgaver hjemme, var irritabel, startet tullekrangler, insisterte på at treningen hans var så viktig at han aldri kunne hente i barnehagen, saboterte mulighetene mine for å sitte i fred med studier og var generelt motbydelig. Han sluttet å ta på meg, sa ikke engang "godnatt" og flyttet på eget soverom.
Et totalt brudd med den lojale og arbeidsomme mannen jeg til da hadde vært sammen med i 19 år. Holdt ut 2 år til.
Først etterpå falt alle brikkene på plass, og jeg har aldri sagt til ham at jeg vet.

Jeg gremmes når jeg tenker tilbake på han som alltid hevet seg moralsk over andre som er utro.

Anonymkode: 30e52...e0f

• Hjerte 3
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

All medfølelse til dere som har opplevd å bli bedratt og sviktet på det groveste 💛

Jeg har mine mistanker her hjemme. Han er gretten og fraværende, jobber mye. Svarer surt. Sexlivet er ikke som det var, han har ikke lyst på meg lengre. Der vi tidligere sov i skje, ligger han langt vekk fra meg, på rygg. 

Men jeg har sjekket mobil og iPad. Hverken sms, snap, Mail eller Messenger avslører noe. 
Jeg har sjekket flere ganger faktisk, for magefølelsen vil ikke gå vekk. Det eneste jeg har lagt merke til, er ukjente kvinner i «boblene» i Messenger-appen. Sammenligner jeg med min egen, er det de jeg skriver hyppigst med på Messenger som er i boblene. 

Jeg får ikke fred, og har denne gnagende følelsen av at noe er galt…må nevnes at han er ganske flørtende av natur, og har et «vandrende» blikk. Og jobbsituasjonen hans gjør det enkelt å være utro uten at noen mistenker noe.

Det er mye som stemmer her. Er den første bokstaven i navnet hans H? 

Anonymkode: 5f19a...524

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du sjekket hvilke apper han har? Du kan f.eks. gå inn på App store for å se hva han har lastet ned, også på andre enheter. Håper dere bare har en dårlig fase og at det ikke er noe. ❤️❤️

Anonymkode: b53d0...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2023 den 13.18):

PS: Meg som skrev den lange novellen rett over her.

Fortell meg at denne mannen ikke var utro!?

Takk for din historie. Den beskriver veldig godt hvordan mange utro opererer; endringene, «skjuler» spor (Kari Nordmann- forøvrig helt lættis😂), projiserer ansvar og «plutselig», på tross av at de absolutt ikke har vært utro og «jeg elsker deg», finner det for godt å dra, fordi de plutselig ikke er forelsket og ikke elsker deg lengre. Det er logiske brister på rekke og rad, og allikevel har de frekkhetens nådegave til å benekte det hele og skylde på deg. Som om vi er imbesile nek. Finnes ei noe mer patetisk.

God klem til deg🌼

Anonymkode: 6b8f4...5ff

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2023 den 14.43):

Tusen takk ❤️ 

Jeg kommer hele tiden på flere ting jeg kunne fortalt som ville gjort dere som leser enda sikrere. Jeg har flere hundre små ting som backer opp det faktum at han var utro. 

En annen ting jeg kan fortelle er at jeg har han på slik "hvor er" app, og etter jeg konfronterte han i april fulgte jeg med på den. Og det ga meg enda flere årsaker/bevis.  Jeg har som sagt maaaaaaaange flere argumenter, men det er også slitsomt å skrive opp alt. Jeg er så sikker som jeg kan bli, men det finnes 1% tvil, og den plager meg voldsomt.

Spør du Kari Nordmann på jobben får du kanskje bort den prosenten. Det er jo slutt, så er jo ingenting å tape på det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spør du Kari Nordmann på jobben får du kanskje bort den prosenten. Det er jo slutt, så er jo ingenting å tape på det.

Regner med Kari ville jugd og så gått til eks så de kunne fått seg en god latter sammen (om de ikke er sammen allerede). Føler bare det ikke har noe for seg :(

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Regner med Kari ville jugd og så gått til eks så de kunne fått seg en god latter sammen (om de ikke er sammen allerede). Føler bare det ikke har noe for seg :(

Hvis du faktisk vil finne ut av det, er det jo bare å stalke dem i sosiale medier. Der kommer det meste fram.

Anonymkode: 293b6...407

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tusen hjertelig takk ❤️ Antar at dere ikke har barn sammen? 

Tror det må være greiere ift det å komme seg videre. For der det er barn i bildet, MÅ man jo forholde seg til den som svek en, for resten av sitt liv. Blæh!

Jeg skal komme meg, men trenger bare tid. Og jeg skal ta meg god tid :) Viktig at jeg får kommet på rett plass slik at jeg er rustet til å så mye som tørre å åpne meg opp for noen igjen.

Ønsker deg en god dag også - godt å høre du har det bra!

Vel, akkurat der så er jeg i en situasjon der jeg må forholde meg til eksen for resten av mitt liv - Vi har to barn sammen. 

Følte jo på en slags dobbel straff mtp at jeg mistet 50% av tiden med barna. Heldigvis er vi tilpasningsdyktige og klarte på sikt å gjøre hverdagen sinnsykt bra  :D

Når alt kommer til alt, så måtte jeg bare legge unna bitterheten ovenfor min eks og samarbeide med henne på best mulig måte for å ivareta barna. Det har heldigvis gått over all forventing 🙂

Tusen takk ❤️ 

Skrevet
On 10/12/2023 at 10:36 AM, AnonymBruker said:

Jeg får ikke dette innlegget ut av tankene. Gult hjerte, gift i tre år, barn sammen (ett barn og noen bonusbarn?). Dersom mannen din sitt navn starter på H så ja, han er utro. Eller i ferd med å være. Det er en dame/kollega innen samme bransje som han var på lunsj med. Du vet nok om denne lunsjen men ikke alt annet. Sett en stopper for det «vennskapet» er mitt råd. 

Skrevet

Var gift med en veldig hyggelig og snill fyr. Endringene var mobil her også. Voktet den som han var sjefen i Norges bank. Alltid var mobilen med han. Var på den ofte også forran meg. Sa han spilte et spill. Jeg bare visste det, men med tre små barn orket jeg ikke å konfrontere da. Etter en periode konfronterte jeg han. Jeg følte meg gal, for reaksjonen hans var alt annet enn å ville betrygge meg. Noe jeg tenker en person med ren samvittighet ville ha gjort. Jeg fikk stygge kommentarer og jeg begynte å tvile. Jeg er ikke en sjalu person, og har aldri antydet noe slikt før. Jeg gikk også til det skrittet og sjekket mobilen. Det var flere han hadde bedratt meg med. Jeg er mest overrasket over at en som er så sympatisk ovenfor alle også klarer å leve et slikt dobbeltliv. Jeg er overrasket over hvor mange år jeg ble bedratt uten å merke noe, før den perioden da han var mye på mobilen. Jeg var mest forbannet over hvilken situasjon han satte meg og barna i. Jeg kan ikke tvinge noen til å elske meg, men man kan da si det og så har man et brudd. Det å bli løyet til og det at noen tror man kan bestemme over mitt liv ved å lyve og bedra gjorde meg forbannet. Det ble brudd på minuttet og jeg brukte ikke et sekund mer på han. Nå høres jeg veldig "hard" ut som menneske, men det handler ikke om det. Jeg tok bare et valg for hva jeg godtar. Jeg orket ikke historier om hvorfor. Når det var så gjentagende over så mange år, er det en så villet handling og ingenting å unnskylde. 

Dette er mange år siden nå, barna er store og vi har en helt ok tone mellom oss. Han har angret, men hvem vet om han snakker sant eller ikke. Jeg ga aldri en åpning for noe mer etter dette. Det har jeg aldri angret på.

Anonymkode: 71ec4...4dd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg var mest forbannet over hvilken situasjon han satte meg og barna i. Jeg kan ikke tvinge noen til å elske meg, men man kan da si det og så har man et brudd. Det å bli løyet til og det at noen tror man kan bestemme over mitt liv ved å lyve og bedra gjorde meg forbannet.

Jeg som skrev et veeeldig langt innlegg med tidslinje lengre opp her, side 2 tror jeg.

Ville bare si at det jeg her siterte deg på, føler jeg også så på. At han skulle gå der og bestemme at jeg skulle leve en løgn. Helt grusom følelse!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg får ikke dette innlegget ut av tankene. Gult hjerte, gift i tre år, barn sammen (ett barn og noen bonusbarn?). Dersom mannen din sitt navn starter på H så ja, han er utro. Eller i ferd med å være. Det er en dame/kollega innen samme bransje som han var på lunsj med. Du vet nok om denne lunsjen men ikke alt annet. Sett en stopper for det «vennskapet» er mitt råd. 

Hei. Navnet hans begynner ikke på «H». 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...