Gå til innhold

Dere som fersket en utro ektemann, spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere noen antakelser som førte til oppdagelsen? Hvordan var mannen din som person? 

Er nysgjerrig på om noen har vært sammen med «gode» menn som de aldri hadde trodd kunne være utro, men likevel var det. 

Anonymkode: fa124...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ante det ikke. Trodde han var hel ved. Han begynte å endre seg, ble litt spydig og "slem", jeg ble irritert på atferden hans. Fant så ved en tilfeldighet at han var utro. Hadde aldri trodd det og forsto ikke når og hva som skjedde. Vi hadde vært sammen i 20 år og hadde barn sammen. Jeg ble helt sjokkert og tenkte lenge at her har jeg missforstått. Men det var jeg som misforsto..

Anonymkode: 0639f...bc7

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg ante det ikke. Trodde han var hel ved. Han begynte å endre seg, ble litt spydig og "slem", jeg ble irritert på atferden hans. Fant så ved en tilfeldighet at han var utro. Hadde aldri trodd det og forsto ikke når og hva som skjedde. Vi hadde vært sammen i 20 år og hadde barn sammen. Jeg ble helt sjokkert og tenkte lenge at her har jeg missforstått. Men det var jeg som misforsto..

Fortalte han noe selv? Hvor lenge hadde han vært utro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fortalte han noe selv? Hvor lenge hadde han vært utro?

Han fortalte ikke noe før jeg oppdaget det. Aner ikke hvor lenge han var reell utro, men han sa det hadde vart ca 6 mnd.. varte sikkert lengre, men det vet jeg ikke.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget det ikke før etter bruddet.

Når jeg ser tilbake på perioden, husker jeg at han noen ganger var veldig snill (dårlig samvittighet?), men kunne ofte være iskald (dårlig samvittighet ovenfor den andre damen?). Og så merket jeg at han ofte startet krangler ut av bagateller. "Hva? Har du ikke laget ferdig middag??? Jeg skal på trening om 15 minutter! Du vet hvor viktig det er med kosthold, du støtter meg ikke. Skulle nesten tro du ikke elsker meg lenger!" Ja, dere skjønner tegninga. I en krangel er det "lettere" å slå opp. Gjerne få det til å virke som det er den andre som er skyld i bruddet.

I perioden var han en del ganger på overnatting hos broren. Ene gangen måtte jeg ha tak i han, men han tok ikke telefonen. Jeg ringte broren som sa han ikke var der. Jeg fikk beskjed av mannen å høre etter når folk snakker med meg, for han "hadde jo sagt" at han var hos "Per"

Vi hadde en del serier vi så på sammen. Satt inntil hverandre i sofaen. Men så kunne han plutselig sette seg opp. Og "scrolle på Facebook" som han sa. Brukte også lang tid på toalettet, og var online på Facebook messenger.

Jeg må virkelig være blind... Eller så ville jeg ikke innse sannheten. Jeg hadde nok en magefølelse som jeg ignorerte.....

Anonymkode: b43d6...0a0

• Liker 6
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han fortalte ikke noe før jeg oppdaget det. Aner ikke hvor lenge han var reell utro, men han sa det hadde vart ca 6 mnd.. varte sikkert lengre, men det vet jeg ikke.

Hvordan fant du ut av det? Ble dere skilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde dere noen antakelser som førte til oppdagelsen? Hvordan var mannen din som person? 

Er nysgjerrig på om noen har vært sammen med «gode» menn som de aldri hadde trodd kunne være utro, men likevel var det. 

Ja, definitivt. Helt normal mann, normal oppvekst, normal jobb og normale venner. Fikk ganske sjokk. Det var mannen til elskerinnen som søkte meg opp og sendte melding.

Anonymkode: b53d0...121

• Liker 3
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, definitivt. Helt normal mann, normal oppvekst, normal jobb og normale venner. Fikk ganske sjokk. Det var mannen til elskerinnen som søkte meg opp og sendte melding.

Anonymkode: b53d0...121

Oi! 
Hadde dere noen samtaler om utro personer i løpet av forholdet hvor han snakket negativt om slike handlinger? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen. Noe var rart men jeg klarte ikke sette fingeren på hva. Samtidig var han kjærlig og raus som vanlig - noe var bare rart. Så jeg sjekket snapchaten hans, magefølelsen stemte. Ble brudd på flekken.

Han var helt normal, grei oppvekst, stødig jobb, og vi hadde sex 2-4 ganger for dag. Når jeg ser tilbake på det klarer jeg ikke se at jeg burde sett det før.

Anonymkode: d2320...668

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stødig mann, sunn oppvekst,  alt bra, involvert far og støttende ektemann. Alt for familien, bar meg på hendene. Han ble alvorlig syk, og jeg måtte bruke hans mobil. Der lå det avslørende meldinger. Forholdet var avsluttet for lenge siden. Jeg har sagt at jeg vet, men alvorlig sykdom, familie, og alt som følger med har gjort at jeg prøver å forholde meg til nåtiden inntil ting bedrer seg. Det er vanskelig,  men føles nødvendig nå. Her er mange som skal ivaretas.

Anonymkode: af16b...bf0

• Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Magefølelsen. Noe var rart men jeg klarte ikke sette fingeren på hva. Samtidig var han kjærlig og raus som vanlig - noe var bare rart. Så jeg sjekket snapchaten hans, magefølelsen stemte. Ble brudd på flekken.

Han var helt normal, grei oppvekst, stødig jobb, og vi hadde sex 2-4 ganger for dag. Når jeg ser tilbake på det klarer jeg ikke se at jeg burde sett det før.

Anonymkode: d2320...668

Hva hadde han gjort? Ligget med en annen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann har jeg opplevd å bli dolket i ryggen to ganger av de jeg har vært med, hun ene var jeg også gift med. Første gang jeg opplevde dette var tilfeldig at jeg merket. Skulle på trening direkte etter jobb, men hadde glemte sko og reiste hjemom for å hente. Når jeg kom inn døren hører jeg klask, klask, klask i heftig tempo. Skjønner tegningen og tar frem mobilen og stiller meg slik at jeg akkurat klarer å filme de gjennom døren. Filmer ca 30 sekunder og reiser derfra til en kompis uten å gi meg til kjenne. Kommer hjem litt senere enn normalt og får en overhøvling om hvor jeg har vært og gjort!!!!

Gang nummer to klarte konemor å røpe seg selv ved å la noen kvitteringer ligge igjen på kjøkkenet. Der hadde hun betalt for hotell, og hotellet var ikke det hun hadde sagt til meg. Det jeg la merke til var hvor mange små ting hun hadde løyet om, og hvor dobbeltmoralen kom frem. Hun var nesten sykelig sjalu og skulle alltid vite hvem jeg var med, hvor jeg var og disse litt ufine kommentarene om at jeg sikkert syntes den og den var flott. Jeg er ikke hevngjerrig av meg, men fikk likevel den ultimate hevnen på henne, jeg er i dag gift med hennes tidligere bestevenninne. Vi har barn sammen, et fantastisk forhold hvor vi fungerer perfekt for hverandre. Ikke noen utfordringer hva gjelder tillitt.

Anonymkode: 8d5ef...323

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann har jeg opplevd å bli dolket i ryggen to ganger av de jeg har vært med, hun ene var jeg også gift med. Første gang jeg opplevde dette var tilfeldig at jeg merket. Skulle på trening direkte etter jobb, men hadde glemte sko og reiste hjemom for å hente. Når jeg kom inn døren hører jeg klask, klask, klask i heftig tempo. Skjønner tegningen og tar frem mobilen og stiller meg slik at jeg akkurat klarer å filme de gjennom døren. Filmer ca 30 sekunder og reiser derfra til en kompis uten å gi meg til kjenne. Kommer hjem litt senere enn normalt og får en overhøvling om hvor jeg har vært og gjort!!!!

Gang nummer to klarte konemor å røpe seg selv ved å la noen kvitteringer ligge igjen på kjøkkenet. Der hadde hun betalt for hotell, og hotellet var ikke det hun hadde sagt til meg. Det jeg la merke til var hvor mange små ting hun hadde løyet om, og hvor dobbeltmoralen kom frem. Hun var nesten sykelig sjalu og skulle alltid vite hvem jeg var med, hvor jeg var og disse litt ufine kommentarene om at jeg sikkert syntes den og den var flott. Jeg er ikke hevngjerrig av meg, men fikk likevel den ultimate hevnen på henne, jeg er i dag gift med hennes tidligere bestevenninne. Vi har barn sammen, et fantastisk forhold hvor vi fungerer perfekt for hverandre. Ikke noen utfordringer hva gjelder tillitt.

Oi, det hørtes ikke ut som noen hevn, hun brydde seg jo ikke om deg? Og en dårlig idé å gifte seg med bestevenninna, da blir det jo litt umulig å legge alt bak seg. Men lykke til.

Anonymkode: efa1c...bae

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har vært sammen med menn som aldri var utro før. Begge opplevde i tillegg utroskap fra eksen. Men så kom den berømte førtiårskrisa deres akkurat da de ble sammen med meg (ja, mann nummer en var mye eldre). For min del lyste varsellampene ekstremt klart. Begge mennene, og deres venner, prøvde å overbevise meg om at jeg var sykelig sjalu og paranoid, at ingenting skjedde og så videre. Jeg valgte å sjekke, og fikk rett begge gangene. Begge mennene var også ganske sjalu, og hadde nulltoleranse for utroskap (sa de).

Anonymkode: 21d0a...b99

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt sykt! Har du ingen tillittsproblemer i dag? Stakkar deg. Kjenner det knyter seg i magen av å lese dette. Å det at hun tok en annen mann inn i deres hjem ? Da er man ikke mye god. Jeg forstår ikke at hun i det hele tatt turte å gjøre noe sånt. Du 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har vært sammen med menn som aldri var utro før. Begge opplevde i tillegg utroskap fra eksen. Men så kom den berømte førtiårskrisa deres akkurat da de ble sammen med meg (ja, mann nummer en var mye eldre). For min del lyste varsellampene ekstremt klart. Begge mennene, og deres venner, prøvde å overbevise meg om at jeg var sykelig sjalu og paranoid, at ingenting skjedde og så videre. Jeg valgte å sjekke, og fikk rett begge gangene. Begge mennene var også ganske sjalu, og hadde nulltoleranse for utroskap (sa de).

Anonymkode: 21d0a...b99

Hvordan fant du ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at de fleste har i seg potensialet til å være utro, på samme måte som de fleste har potensiale for vold.

For noen er det kanskje noe man lett tyr til når muligheten byr seg. For andre kan det være en dårlig respons på å føle seg fanget i et dårlig forhold.

Anonymkode: 1e663...32b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en dårlig periode begge to og sammen, så i etterpåklokskapens øyner så var det ikke så rart. Det var likevel ett sjokk for meg. 

Senere oppførte jeg meg minst like dårlig. 

Så vi fikk frem det verste i hverandre. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg prøvde å overtale meg selv til at vi hadde så godt ett forhold, siden vi jobbet oss gjennom alle problemene. Gode forhold skaper ikke så mye problemer! 

Anonymkode: dc17d...4b5

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke gift. 

Han var verdens snilleste og omtenksomme mann. Veldig empatisk, følsom. Merket at han plutselig begynte å skjule mobilen og sjekket den aldri når vi satt sammen (noe han gjorde når vi først ble sammen). Litt endret atferd rundt mobilbruk. Spurte om det var noe. Han sa nei. 

Sjekka mobilen. Der var alt. 

Anonymkode: 3c40c...47a

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emosjonelt utroskap her i over 6 måneder. 

Hadde aldri trodd han ville gjøre noe slikt. Ikke i min villeste fantasi.

Men ja, fikk mistanke. Han begynte å bry seg mye om utseende og klær. Skjulte telefonen. Jeg så han bladde på ig for å se på lettkledde bilder av hun, men han nektet. Veldig opptatt av henne og hva hun fikk til, mens brydde seg mindre om meg. 

Ville ikke ha henne og meg på samme sted. Kom med unnskyldning for å dra bort eller være med på ting hun skulle på, men jeg ble aldri invitert lengre. 

Jeg skulle gi han en bursdagsgave som var å reise på en ganske dyr guttetur, jeg skulle ta av litt av arven min til å betale for dette. Det han glemte å si var at hun skulle være med som jeg tilfeldigvis fikk vite av en annen kompis av han. 

Den ene gangen jeg traff henne forstod jeg at han var forelsket i henne. Blikkene, oppførselen og alt. Han innrømmet det etter litt. 

Anonymkode: c893c...9e4

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...