Gå til innhold

Vektplatå: Er det noen regel på når de kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ved slanking, hvor lang tid tar det før vektplatå og hvor lenge varer det? Og hva kan man gjøre for å komme over det?

Anonymkode: d89b7...c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg nådde et platå etter å ha gått ned ca 12% av startvekta mi. Det varte i 3-4 uker, ekstremt demotiverende.

Nå er jeg på et platå igjen. Har bare gått ned 5 kg til før det kom. Vet at jeg gjør det riktige, så jeg lar vekta stå og fortsetter i noen uker til før jeg veier meg igjen.

Mange sier at man skal gå opp i kaloriinntak for å få platået til å gå fortere over. Jeg gikk litt opp, rett og slett fordi det var så demotiverende, usikker på om det var det som hjalp, i så fall var det ikke med en gang.

Men mange sier at første platå kommer når man har gått ned 10-15%. av vekta.

Anonymkode: 92c63...ea9

Skrevet

12 kg ned også kom den. 

Spiste ekstra kalorier i en noen dager, også begynte jeg med underskudd igjen også var alt igang.

Anonymkode: ff8b9...fc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men mange sier at første platå kommer når man har gått ned 10-15%. av vekta.

Jeg har gått ned 7% og er på platå nå. Veldig demotiverende og får bare lyst å gi opp og trøkke i meg potetgull…

Skrevet

Når jeg kom til et platå tok jeg en skikkelig spisedag, det fikk fart på systemet igjen! Spiste rundt 3000-3500 kcal. Gått ned 30 kg. 

Anonymkode: d384c...f87

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når jeg kom til et platå tok jeg en skikkelig spisedag, det fikk fart på systemet igjen! Spiste rundt 3000-3500 kcal. Gått ned 30 kg. 

Hva spiste du? Prøvde du fortsatt å spise sunt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva spiste du? Prøvde du fortsatt å spise sunt?

Nei, spiste alt jeg hadde lyst på, smågodt, potetgull, bakevarer. 90 % var karbohydrater. Nå har jeg bmi 19, og har fortsatt sånne dager minst 1 gang i uken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei, spiste alt jeg hadde lyst på, smågodt, potetgull, bakevarer. 90 % var karbohydrater. Nå har jeg bmi 19, og har fortsatt sånne dager minst 1 gang i uken. 

Oi! Ok, takk for svar. 

Skrevet

For meg virket det som om platåene kom når jeg nådde tidligere vekter hvor jeg hadde ligget lenge i tidligere år. Jeg ga litt blaffen i slanking i de to periodene. Var ikke helt blind, men ikke så fokusert/bevisst på kaloriene. Gikk ikke opp igjen av å ikke telle kalorier, og etter 3-4 uker var kroppen klar for en ny slankeperiode. 

Anonymkode: 42ef6...fde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...