Gå til innhold

Hvilke planter og blomster har dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Gjest Isabellas
Skrevet

Hvilke planter og blomster har dere hjemme hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en stor, hvit orkide som jeg fikk av mamma som ekstragave til bursdagen min, også har jeg en grønn "ting" som jeg ikke aner hva heter - den trenger lite vann :)

Gjest Isabellas
Skrevet

Er den hvite orkideen lett å holde? :)

Skrevet
Er den hvite orkideen lett å holde? :)

Jeg vet ikke ennå, jeg fikk den for litt over en uke siden :)

Mamma sa "et eggeglass med vann i uken", foreløpig har den ikke fått noe, men den ser ut til å trenge det

*løper og vanner*

Skrevet

Noen kaktus, noen sukkulenter, et par fredsliljer og tilsvarende.

Kjøper gjerne ildtopp når jeg føler for å spe på med farger.

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg har en sånn sukkulent-ting...

Skrevet

Vi har bare grønne planter, synes det er finere enn blomster. Må innrømme at jeg ikke husker navnet på halvparten av de vi har en gang, men vi har bl.a. en elefantfot, en stor bjørkefiken og en indisk dvergfiken.

Skrevet

Masse grønne planter. Mange av de der som lager så mange avlange.

Fredslilje, kaktuser, Gardenia, gummiplante + mange andre.

Og som regel en bukett eller sesong-blomst. Akkurat nå: hvite roser, Märtha-liljer, Primulaer og Hortensia.

Skrevet

2 fredsliljer, noen kaktuser og en grønn Aloe-ting. Vet ikke helt hva den heter, husker bare at det sto noe med aloe på prislappen og at safta fra denne er det samme som blir brukt i de aloe vera-greiene. (tullete forklart, men jeg unnskylder meg med at jeg er trøtt :forvirret: )

Gjest Isabellas
Skrevet

Aloe Vera-plante, kjempebra til huden! :)

Gjest GreenSky
Skrevet (endret)
Aloe Vera-plante, kjempebra til huden! :)

Klarte å drepe aloe vera-plantene mine jeg. :rodme: Ellers har jeg: - to pengeplanter (som klarer seg utmerket) en stor palme (som den siste måneden har begynt å dø sakte, skjønner ikke hvorfor, stakkars "Oluf Palme" :tristbla: ) og to kunstige, som ser helt ekte ut (som også klarer seg utmerket :ler: )

Endret av GrønnSky
Skrevet
..."Oluf Palme"...

:ler:

Jeg har eføyer i forskjellige varianter, kaktuser(egenproduserte til og med), azalea, tre grønne som jeg ikke kan navnet på, og en 3 år gammel porselensblomst som nå blomstrer med de skjønneste rosa blomstene<--stoltheten

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvordan "lager" en egenproduserte kaktuser?

Skrevet

:ler:

Vi kjøpte frø på plantasjen, tja, fire fem år siden... De er 6-7cm høye nå.........

Skrevet

Jeg har en hvit orkidé som jeg fikk av kjæresten min i november, den lever utrolig nok enda, men det er fordi det er han som steller den :) Hadde jeg skulle tatt vare på den alene, så hadde den ikke eksistert ut 2005 engang :P

Gjest Catwoman
Skrevet

En grønn plante. Vet ikke hva slags type. Den står på gulvet, regner med den kommer til å vokse seg stor etter hvert, og en aloe vera plante.

Og så har jeg tre julestjerne som har stått siden før jul. Er litt lei av de nå, men de vil jo søren ikke dø. Og jeg som vanligvis klarer å ta livet av det meste av planter. :sjenert: Har sluttet helt å gi de vann, og de lever i best velgående.... kanskje jeg skal prøve å drukne de i stedet...? hmm..

Skrevet

- 3 små kaktuser.

- 1 frier, eller hva det var a mor kalte den. Lang tin som vokser som et lite h., ser ut som om noen har malt sølvstriper på bladene.

- Yukapalme(?)

- En annen palmeting.

- 1 sukkulent.

- 1 babmbusblader, eller hva det heter. Ser ut som.. en haug med små blader?

- 1 sånn bambusstang.

og til sist en stor plante med rød blomst, av typen som skal vannes oppi blomsten.

..jeg bor på 17 kvadrat. Glad i planter, ja :-)

Skrevet

en eføy og en møllplante som bor i samme potte

et vanlig pengetre, og to pengetrær med små blader

to aloe vera (hadde en til som frøys i hjel)

tre grønnrennere (grønne, ikke hvitstripete)

to med ovale store blader med mørkegrønt fjærmønster, og lilla underside

en tjafsete et-eller-annet som ble reddet ut av en døende julegruppe, men som ikke har vokst på et år

to julekaktuser, en fra i fjor som har tenkt å blomstre nå snart

en levende stein som samboern min glemmer

en sånn med små tykke blader som vokser i lange tråder. Marmorblomst?

En palme av noe slag som jeg har prvd å drepe i to år. mulig den er død nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...