Gå til innhold

Hva gjør dere meg gamle magasiner...?

Anbefalte innlegg

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg har en hel haug med magasiner som tar opp plass, det meste er Elle, favorittbladet mitt. Men nå syns jeg de begynner å ta opp litt vel mye plass her, og jeg leser jo aldri i de, selv om det kan være nyttige ting som står i de. Hva gjør dere med gamle blader? Bare kaster de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et par puffer fra Ikea som er hule inni. Jeg bare hiver de oppi der.

Skrevet

Jeg går gjennom jevnlig og klipper ut det som er interessant og limer inn i en bok for denslags, også hiver jeg bladet. Men nå har jeg en bunke på rundt 10-12 blader

Skrevet

Klipper ut det jeg synes er bra av tips etc. Gir bort blader til et par venninner eller de går til papirinnsamling.

Skrevet

Tar vare på de, og sliter med det samme plassproblemet. Men klarer ikke helt å kvitte meg med de - særlig Elle og Det Nye. Syns det er moro å titte i de gamle bladene iblant...foreløpig ligger de inni et skap og ellers rundt omkring. Til sambos store fortvilelse... ;)

Skrevet

Kaster dem, men skulle vært flinkere til å gi dem bort...

Skrevet

Blar gjennom og klipper ut artikler o.l. som jeg måtte ønske å ta vare på, og så resirkuleres de. Ser ingen grunn til å ta vare på dem. Hva er vitsen med 10 års samling av KK, Elle eller hva det måtte være?

Skrevet

Har også noen puffer som jeg gjemmer dem i. Tenker å gi dem videre til min datter, hun er ni nå, jeg tror jeg begynte å lese Det Nye da jeg var rundt 12, så de kommer snart til nytte håper jeg:)

Skrevet
Kaster dem, men skulle vært flinkere til å gi dem bort...

Jeg kastet alle før. Var en tilfeldighet at en venninne var innom en dag jeg hadde hatt opprydding. Hun fikk med en bærepose hjem da. Nå sender jeg en SMS hver gang jeg skal kaste og spør om hun trenger flere.

Skrevet

Jeg hiver.. Vil tro jeg har et forbruk på ca 20 magasiner i måneden, får være måte på hva jeg skal ta vare på, hadde jo fylt opp hele leiligheten!

Skrevet

Rett i papirinnsamling etter at de er utlest. Gidder ikke å samle på søppel.

Skrevet

Noen magasiner tar jeg vare på, mens andre kaster jeg etter en stund. Nattbordet mitt er en bunke av Elle-blader, og det veldig greit egentlig :)

Gjest Isabellas
Skrevet
Jeg hiver.. Vil tro jeg har et forbruk på ca 20 magasiner i måneden, får være måte på hva jeg skal ta vare på, hadde jo fylt opp hele leiligheten!

:overrasket: 20 i måneden?? Hvilke leser du da?

Skrevet

jeg har sluttet å kjøpe så mange blader...

kjøper stort sett glamour, ett og annet elle, og det er det.

var ille da jeg abonnerte på KK, ett blad i uka er mye når jeg i tillegg kjøpte flere andre blader.

kaster dem etterhvert, orker ikke samle på dem, hadde store bunker før med blader og savner dem ikke.

Skrevet

Skal vi bytte? :sjarmor: Bortsett fra at du sikkert har de jeg har... Men, jeg kan komme og lage middag en gang i mnd. Eh...håper dere liker pølser og potetmos - hver gang! :ler:
Skrevet

Hvis dere vil være litt greie, så tar dere med bladene deres til venteværelsene til tannlege/lege etc. Dere vet vel selv hva som ligger der fra før: lefsete Se og Hør som er et halvt til ett år år gamle... Da vil garantert MANGE fler ha nytte av dem! Mange magasiner er såpass dyre at det nesten er synd å kaste dem når du selv har lest dem ut.

Skrevet

Gir videre til familie som gir videre til et av byen gamlehjem. Ellers tar jeg med meg på jobb så kan de som vil forsyne seg av dem.

Det har også hendt at jeg har levert til byens asylmottak, det er god norsktrening å bla i og lese ukeblader.

Det er veldig sjelden jeg kaster lesestoff.

Skrevet

Jeg tar kopi av det som måtte være av interesse, også gir jeg dem til svigermor.

Gjest Isabellas
Skrevet
Gir videre til familie som gir videre til et av byen gamlehjem. Ellers tar jeg med meg på jobb så kan de som vil forsyne seg av dem.

Det har også hendt at jeg har levert til byens asylmottak, det er god norsktrening å bla i og lese ukeblader.

Det er veldig sjelden jeg kaster lesestoff.

God ide!

Kanskje jeg skal ta de med til asylmottak! Da får de jentene der lest og øvd seg masse! *Må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det, aner ikke hvor det mottaket er engang*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...