Gå til innhold

Bakteriell vaginose?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Igår kveld ut av det blå begynte jeg å kjenne litt stikking/vondt neden til. Det er egt en smerte jeg har kjent på før faktisk, hvor den ene kjønnsleppen vokser sakte og blir hoven og vond. Men nå er også den andre siden i kjeden blitt noe større/litt mer hoven..? Og det er i tillegg mer lukt der nede enn vanlig. Lurer da på om det kan være bakteriell vaginose?

Irriterende nok så brukte jeg såpe der nede utenpå vulva de 2 siste gangene jeg har dusjet. Etter jeg sluttet å gjøre det så forsvant mine problemer med kviser etc der men nå er de tilbake 😩🥺

Er det flere som har slitt med sånt? Hvor den indre kjønnsleppen bare plutselig hovner opp og gjør vondt? 
Det klør ikke og det svir ikke når jeg tisser heller, og gjør ikke vondt når jeg tørker meg - men gjør generelt vondt/er ubehagelig når jeg sitter eller ligger med bena inntil hverandre. Sov ikke så godt i natt heller på grunn av det. 

Anonymkode: 2042f...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Det heter skjeden. Ikke kjeden.

2) De indre kjønnsleppene er ikke i skjeden, men utenpå, og er en del av vulva 

3) Aldri bruk såpe i underlivet. Lunkent vann holder i massevis.

4) Bakteriell vaginose lukter intenst råtten fisk. Du er ikke i tvil om det er det du har.

5) Luft underlivet mest mulig. Sov naken, gå uten truse når du er hjemme. 

Skrevet

Kan det være bartholinitt du har? Hvis det er en kul ved skjedeinngangen så er det mest sannsynlig det. 

Jeg har nylig hatt bakteriell vaginose og det luktet helt ubeskrivelig forferdelig. Råtten fisk lukter faktisk bedre enn det underlivet luktet da. Det går igjennom klær og alt, sånn at man nesten bare må være hjemme til behandlingen har begynt å virke, for det er ekstremt sjenerende. Det høres ikke ut som du har det.

Anonymkode: 73161...06a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan det være bartholinitt du har? Hvis det er en kul ved skjedeinngangen så er det mest sannsynlig det. 

Jeg har nylig hatt bakteriell vaginose og det luktet helt ubeskrivelig forferdelig. Råtten fisk lukter faktisk bedre enn det underlivet luktet da. Det går igjennom klær og alt, sånn at man nesten bare må være hjemme til behandlingen har begynt å virke, for det er ekstremt sjenerende. Det høres ikke ut som du har det.

Ville ikke en lege/gynekolog sett det da om det er en kul ved der? Fordi de har sjekket flere ganger før og da har de sagt at alt er normalt/ser normalt ut, selv med den ganske så stor. Nå er den altså begynt å verke og blitt hoven 😅

Selve papiret med utfloden lukter ikke noe, men når jeg ser ned så kommer det en lukt - og generelt lukter jeg ikke noe derfra, derfor jeg reagerte som jeg gjorde 😅

TS

Skrevet

Melkesyrebakterier for underlivet er ikke farlig å ta. Så ta en kur da vel. Enten blir det bedre eller ikke. 

Blir det inne bedre bør du sjekke en gang til hos gynekolog når du har hevelse.

Anonymkode: 37fe9...040

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville ikke en lege/gynekolog sett det da om det er en kul ved der? Fordi de har sjekket flere ganger før og da har de sagt at alt er normalt/ser normalt ut, selv med den ganske så stor. Nå er den altså begynt å verke og blitt hoven 😅

Selve papiret med utfloden lukter ikke noe, men når jeg ser ned så kommer det en lukt - og generelt lukter jeg ikke noe derfra, derfor jeg reagerte som jeg gjorde 😅

TS

Hvis du nå har fått hevelse og det verker så kan ikke gyn eller lege ha sett det på forhånd, da du ikke hadde kulen. Det sier jo seg selv. Så da må du nesten gå til legen igjen nå når du har fått smerter og hevelse. 

Det høres ikke ut som du har bakteriell vaginose. Jeg holder en knapp på bartholinitt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...