AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Vi venter vårt første barn til neste år, og da blir jo livet ganske annerledes. Gjorde dere noe den siste tiden før dere ble tre for å pleie forholdet? Noe dere ikke får gjort på lenge for eksempel? Dette er jo den siste tiden vi er bare oss, så lurer på om hvordan vi best utnytter den tiden og lager et godt grunnlag for en god tid også etter at babyen har kommet. Anonymkode: c7da7...1ac 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Skrevet 10. oktober 2023 Lå mye i senga og tok livet med ro sammen, med snacks, TV og sex 😅 Ellers sørget vi for å få oss en skikkelig hotellferie i Norge (pga. covid) med masse god mat, og det angrer vi ikke på. Anonymkode: 839f1...899
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 Vi reiste en del, gikk på flere dater og hadde mye ekstra samtaler og "trenning" om forholdet. Snakket om ting som er vanskelig, øvde på hvordan takle vanskeligheter, snakke om forventinger og hvordan støtte hverandre på best mulig måte og rett og slett forbredte oss på en hard tid i forholdet. ☺️ (føler jeg skrev det på en veldig dårlig måte, men håper du forstår hva jeg mener 🤣) Anonymkode: 1452a...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Skrevet 10. oktober 2023 Vi brukte mye tid på å snakke sammen. Om egen oppvekst, ønsket oppdragelse, forventninger til hverandre, forventninger til egentid, hvordan vi ville strukturere alt, hva man er redd for, hva man gleder seg til. Det er den beste investeringen vi har gjort. Anonymkode: 36cab...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 Var sykemeldt nesten hele svangerskapet, så han nesten ikke jeg 😅😂 Men var mye kvalitetstid når jeg var i form til å sitte oppe litt, inne i huset. Var sjelden i så god form at jeg kom meg utenfor huset. Pratet, så film, lagde noe godt å spise. Satt ekstra pris på det når det ble så sjelden 😍 Anonymkode: 3ac64...c66
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 Vi utnyttet alle morgener i helgene på å våkne og late oss lenge i senga. Hadde sex, sovnet i armkroken, småpratet og koste oss. Det får man sjelden tid til med baby, og om dere samsover vet du aldri når dere får den muligheten igjen. Så jeg ville sagt å nyte lange morgener sammen. Anonymkode: d0f4b...12a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 Vi hadde planer om å reise til utlandet før babyen kommer, men nå tør jeg ikke, så er glad vi ikke rakk å bestille tur. Er så mange kjente som kommer hjem med covid etter storbyferier for tiden. Før første kom gikk vi en del kveldsturer sammen og så masse serier, ting som kanskje ikke er så lett med krevende baby i hus. Anonymkode: ec775...167
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Egentlig ikke. Livet gikk som normalt vil jeg si. Hadde ingen plager, og jobbet fullt frem til 14 dager før permisjon. Sex var uaktuelt da. Jeg mistet lysten samme dag jeg ble gravid, og den kom egentlig aldri tilbake. Mannen min mistet også mye av sin sexlyst under svangerskap, så det har aldri vært noe problem for oss😊 Anonymkode: 685d4...12c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 On 10/10/2023 at 4:55 PM, AnonymBruker said: Vi brukte mye tid på å snakke sammen. Om egen oppvekst, ønsket oppdragelse, forventninger til hverandre, forventninger til egentid, hvordan vi ville strukturere alt, hva man er redd for, hva man gleder seg til. Det er den beste investeringen vi har gjort. Anonymkode: 36cab...7a6 Dette er så viktig! Vi har begge hatt litt uflaks med tanke på hvordan foreldrene har vært mot oss, så vi er svært opptatt av at barnet vårt ikke må oppleve det samme. Vi har lest mass bøker om hvordan man kan bli trygg i foreldrerollen, diskutert forventninger og så videre. Av forventninger for forholdet prøver vi å være så realistiske som mulig, dvs. at å kunne ta en lang dusj kan være veldig stort for meg, før var det kanskje en date night ute. Og i tillegg har vi satt av tid for å gjøre ingenting, for å kjede oss. For det er noe vi kommer garantert ikke til å oppleve på maaaaaange år. 😅 Så ikke bare mye programm, men også tid da vi tenker at "ja, det var en kjedelig kveld....". Anonymkode: d4fd9...624 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå