Gå til innhold

Du som kjøper billig vs dyrt tøy, hvor mye bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker du pr barn på klær og utstyr i året sånn ca, og handler du merkevarer eller fra billig kjedene?

Anonymkode: a48d7...4e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig avhengig da. Jeg kjøper gjerne litt dyrere merker, men helst brukt.

Så både utetøy og innetøy ligger på alt mellom 300 og 2000 pr barn.

Anonymkode: c5c33...169

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Inkludert sko? 

Tror ikke noe på det, tror du mangler oversikt over alt du bruker. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I året? 

Jeg tror vi bruker 12-14 tusen i året på klær til barn. Da er også mye brukt, men en del nytt av dyre merker. 
Det går omtrent 1000kr i mnd. Mer rundt sesongstart. Kan være vi har høyt forbruk, men barn vokser jo. 

Anonymkode: a7ffd...a1d

Skrevet

Jeg kjøper dyre kvalitetssko, dvs sko med goretex. 

Trenger som regel 3 par hvert år, og er heldig om vårskoene holder ut høsten også.

-Overgangssko

- vintersko

- vinterstøvler med for.

Regntøy, parkdress er og vinterdress kjøper jeg gjerne brukt. Mye fint der. Finner jeg ikke noe der, så kan jeg kjøpe nytt, men da som regel på salg/kampanje.

Kjøper aldri det aller dyreste som pop vinterdress, isbjørn of Sweden. Men i mellomsjiktet, som Stormberg, Didriksons, refleks....

Prøver også at yngste arver litt av eldste, selv om det er ulike kjønn. Prøver å kjøpe litt kjønnsnøytral til eldste, med tanke på arv også.

Vanskelig å si hvor mye som går til yttertøy, men går nok 4000-6000 i sko per år til to barn. Regntøy, dress og vinterklær.... kanskje 2500-3000?

Har alltid satt av barnetrygden til klær og utstyr og aktiviteter til barna. Og det skal jo også dekke inneklær også. Så tror ikke at vi bruker mer enn 1000-1300 kr per måned på klær til 2 barn. Litt vanskelig å si.

Anonymkode: 08bdb...78f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har handla klespakker på finn, kle for ca 1200 som blir for vinteren(inne og ute) + sko kjøpt nye for ca 1000 kr. No er min i barnehagen, så sikkert lettare å handle så billig enn når dei blir større. Men jeg ❤️ klespakker! 

Anonymkode: d8497...88b

Skrevet

Vi kjøper nesten alt brukt. 1500kr ca. 

Anonymkode: f9213...3bc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi kjøper nesten alt brukt. 1500kr ca. 

Anonymkode: f9213...3bc

Særlig.

Skrevet

Har ei jente som begynner i bhg neste mnd, 1 år. Kjøpte forrige uke: 

- 10 sett hust and claire ullundertøy, kr 6780 (Mannen mente det var galskap. Jeg tenker 3 skiftesett i bhg, et sett har hun på seg i bhg, et par- tre sett i skittentøyskurven og et par- tre sett rene). 

- To vinterdresser 3798kr Reima 

- 3 par votter reima 597kr

- 2 balaclava reima (må kjøpe et par til muligens) 798kr

- Lillelam dress 799kr

- En annen ulldress som jeg ikke husker merket på, tror jeg betalte 4-500kr for den

- Reflex foret regndress 849kr (ser den er på salg 499kr nå, ergelig, for vi har brukt vår noen ganger)  (må ha en regndress til, så får kjøpe på salg denne uken)

- skosokker 299kr (går ikke enda)

- Superfit sko 799 (angrer at jeg kjøpte siden jeg vet ikke om str passer når hun faktisk går, så vurderer å tilbake igjen og få tilgodelapp til hun faktisk går). 

Over 15 000kr dette. Gleder meg til våren, litt billigere da forhåpentligvis 

Anonymkode: 238a3...b05

• Liker 1
Skrevet

Uteklær går det endel penger. Det skal være varmt, slitesterkt, bevegelig osv. Blir endel Bergans, Norrønna osv. Ull fra Graveniid etc. Sparer ikke når det kommer til ute- og vinterklær. 

Innetøy går det mer i billig merker. Har noe fra Trimtex, PP mm. Men også mye fra HM, Cubus og lignende. 

Sko går det også mye penger til. De sliter dem fort ut;) 

Bruker sikkert gjennomsnittlig 2000,- i mnd. på klær og sko 

Anonymkode: 7a726...ef0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor mye bruker du pr barn på klær og utstyr i året sånn ca, og handler du merkevarer eller fra billig kjedene?

Nok, men jeg kjøper kun kvalitet og som oftest brukt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har ei jente som begynner i bhg neste mnd, 1 år. Kjøpte forrige uke: 

- 10 sett hust and claire ullundertøy, kr 6780 (Mannen mente det var galskap. Jeg tenker 3 skiftesett i bhg, et sett har hun på seg i bhg, et par- tre sett i skittentøyskurven og et par- tre sett rene). 

- To vinterdresser 3798kr Reima 

- 3 par votter reima 597kr

- 2 balaclava reima (må kjøpe et par til muligens) 798kr

- Lillelam dress 799kr

- En annen ulldress som jeg ikke husker merket på, tror jeg betalte 4-500kr for den

- Reflex foret regndress 849kr (ser den er på salg 499kr nå, ergelig, for vi har brukt vår noen ganger)  (må ha en regndress til, så får kjøpe på salg denne uken)

- skosokker 299kr (går ikke enda)

- Superfit sko 799 (angrer at jeg kjøpte siden jeg vet ikke om str passer når hun faktisk går, så vurderer å tilbake igjen og få tilgodelapp til hun faktisk går). 

Over 15 000kr dette. Gleder meg til våren, litt billigere da forhåpentligvis 

Skjønner ikke hvordan du skal få brukt alt dette, enig med mannen din du har kjøpt mer enn nødvendig😅😅😅Betalte dere halvparten hver?

Altså to vinterdresser og en foret vinterregndress til en en som ikke går og småbarna er knapt ute om vinteren i barnehagen. Sko når du ikke vet om hun går. To balaclaver er ok men kanskje TO til???

Vottene synes jeg du fikk billig da😅😅

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Uteklær går det endel penger. Det skal være varmt, slitesterkt, bevegelig osv. Blir endel Bergans, Norrønna osv. Ull fra Graveniid etc. Sparer ikke når det kommer til ute- og vinterklær. 

Innetøy går det mer i billig merker. Har noe fra Trimtex, PP mm. Men også mye fra HM, Cubus og lignende. 

Sko går det også mye penger til. De sliter dem fort ut;) 

Bruker sikkert gjennomsnittlig 2000,- i mnd. på klær og sko 

Anonymkode: 7a726...ef0

24.000 i året, det er litt sykt, jeg kjøper kvalitet og det barnet har behov for, men kommer ikke på nær opp mot den summen. 

• Liker 1
Skrevet

Oi, det tør jeg nesten ikke tenke på! 

Bruker stort sett Hummel til skolebarna. Vil si de har 10-15 sett med gensre + bukser, 7-8 t-skjorter og 6 shorts. I tillegg kommer uteklær (regnklær fra kattnakken, 4-6 par votter og sko). 

Vil tro godt over 10000 kr i året per barn. Mine bruker gjerne én str i ca ett år. 

Anonymkode: 07103...2ec

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Oi, det tør jeg nesten ikke tenke på! 

Bruker stort sett Hummel til skolebarna. Vil si de har 10-15 sett med gensre + bukser, 7-8 t-skjorter og 6 shorts. I tillegg kommer uteklær (regnklær fra kattnakken, 4-6 par votter og sko). 

Vil tro godt over 10000 kr i året per barn. Mine bruker gjerne én str i ca ett år. 

Gikk litt fort. Dette er IKKE inkludert ull, og vi har ca like mye ull som bomull. Vil tro jeg ligger på 20+ totalt. Men nesten alt går i arv

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan du skal få brukt alt dette, enig med mannen din du har kjøpt mer enn nødvendig😅😅😅Betalte dere halvparten hver?

Altså to vinterdresser og en foret vinterregndress til en en som ikke går og småbarna er knapt ute om vinteren i barnehagen. Sko når du ikke vet om hun går. To balaclaver er ok men kanskje TO til???

Hahahah, ser at vottene kostet 299/ stk ja

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Her krever bhg to regnsett, to par støvler/sherrox i bhg osv. Altså de skriver spesifikt at de vil ha det, så skjønner at man som førstegangs, eller om man ikke vet hvor mye barnet trenger, bare slenger seg på den lista - om det nå skulle vise seg at det er bhg som ber om det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her krever bhg to regnsett, to par støvler/sherrox i bhg osv. Altså de skriver spesifikt at de vil ha det, så skjønner at man som førstegangs, eller om man ikke vet hvor mye barnet trenger, bare slenger seg på den lista - om det nå skulle vise seg at det er bhg som ber om det. 

Så rart at "alle" andre barnehager kun krever et set og klarer seg med det da:vetikke:

Har aldri hatt behov for det her, kan se at friluftsbarnehager kan være unntak da.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hahahah, ser at vottene kostet 299/ stk ja

3 for 600 skrev du, det er jo 200 pr par og er veldig bra. De billigste brukbare vintervottene jeg har funnet koster 300 pr stykk. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så rart at "alle" andre barnehager kun krever et set og klarer seg med det da:vetikke:

Har aldri hatt behov for det her, kan se at friluftsbarnehager kan være unntak da.

Det kan jeg ikke svare på. Har kun hatt barn i to barnehager, og dette er første året hvor det plutselig skal kreves dobbelt opp. Tøysete nå som folk flest har dårligere råd/større utgifter enn før. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...