Gå til innhold

Hvorfor åpner noen barnehager så sent som kl. 07.45?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da rekker man jo ikke frem til jobben kl. 8.00. Er denne åpningstiden virkelig attraktiv for folk? 

Ser barnehagen ikke har noen ledige plasser, så et problem for alle er det jo ikke, men skulle dere som har denne åpningstiden alikevel ønske at de åpnet eks 7.30 eller tidligere?

Den stenger 16.45.

Ønsker denne barnehagen da den virker best ellers av de som ligger rundt her vi bor. 

Anonymkode: 1c995...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en ganske sen åpningstid ja, tror ikke det er spesielt vanlig. Vår barnehage åpner 07.15, en del barnehager åpner nok tidligere enn dette også. Hvis dere får det til å fungere med jobb er det jo greit, hvis ikke må man nesten finne en annen barnehage med tidligere åpningstid. Jeg begynner sjelden på jobb før halv 9, så det kunne gått, men jeg liker å ha mulighet til å levere tidlig enkelte dager hvor jeg feks skal reise bort med jobb.

Anonymkode: f4600...27e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er en ganske sen åpningstid ja, tror ikke det er spesielt vanlig. Vår barnehage åpner 07.15, en del barnehager åpner nok tidligere enn dette også. Hvis dere får det til å fungere med jobb er det jo greit, hvis ikke må man nesten finne en annen barnehage med tidligere åpningstid. Jeg begynner sjelden på jobb før halv 9, så det kunne gått, men jeg liker å ha mulighet til å levere tidlig enkelte dager hvor jeg feks skal reise bort med jobb.

Anonymkode: f4600...27e

Ja jo tidligere jeg møter på jo, jo tidligere kan jeg hente i barnehagen for å få bedre tid med barna og fritidsaktiviteter på ettermiddagen.

Skrevet

Jeg synes det er seint. Men den stenger jo også tilsvarende seint. Vår bhg er åpen 07:30 - 16:30, altså like lenge, bare et kvarter tidligere. 

Det er jo veldig mange som ikke MÅ være på jobb til 8, fleksitid er ganske vanlig. 

Men jeg skulle ønske vår åpnet enda tidligere. Har unger som spretter opp kl 5 hver morgen, så hadde vært greit å bare fått kommet igang med dagen, så vi heller fikk litt bedre tid om ettermiddagen. 

Anonymkode: 0e9c2...8f1

• Liker 1
Skrevet

Vi er åpen fra 0645 til 1700. Vi opplever  at det er nødvendig å åpne så tidlig, men kan i perioder med færre barn (påske, jul, samt skolens ferier) ofte redusere stengetid noe etter hva familiene har behov for. 
Åpningstid 0745 er det nok satt mtp å ha mest mulig personal over lengst mulig av åpningstida. Så lenge dette passer for familiene så tenker jeg det er en stor fordel. 

Anonymkode: 5d048...31d

Skrevet

Det er nok bestemt i dialog med eier og foreldre. Vil påpeke at jo kortere åpningstid barnehagen har, jo bedre tilbud får barna våre. Lange åpningstider er ikke noe man ønsker for barna sine, da blir personalet spredd så tynt at tilbudet beveger seg i grenseland mellom dårlig og helt ok. 

Anonymkode: 3be26...8e6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vår var åpen 7-17, Toget mitt gikk 07.15, og siste mulige tog siste mulige tog hjem var fremme 16.45, Hvis jeg skulle levere og hente og jobbe heltid med faste tider måtte jeg ha barna i barnehagen fra nesten 07-17 fordi det tar litt tid å levere og litt tid å hente (samle klær) 

Heldigvis så hadde vi litt fleksibilitet og kunne bytte litt på så leverte jeg ikke tok jeg toget 0615 og kunne hente en time tidligere, motsatt med min mann. Langt fra alle har fleksible jobber eller bor nærme jobben. Vi bor på typisk pendlested.

Anonymkode: f3fdc...f62

Skrevet

Barnehagen jeg jobbet i var åpen fra 0645 til 1715. Supert for foreldrene, men mye kortere tid med mange voksne på jobb på avdelingen enn om den hadde vært åpen i bare 9 timer.

Jobber nå på skole, og SFO har åpnet fra 0645 til 17.

Anonymkode: f1432...54b

• Liker 1
Skrevet

Jeg bodde ved en bhg som åpnet 8.30. 

Anonymkode: 0b228...4dd

Skrevet

Vår åpner 0645 og stenger 16.30. Hadde ikke gått med 07.45, da hadde jeg kommet for sent på jobb. Levering kan jo ta lang tid innimellom, og da ser jeg for meg at det er mange som leverer samtidig?

Anonymkode: ee06b...ef2

Skrevet

Her i Oslo har jeg aldri opplevd en kommunal barnehage som åpnet tidligere enn 07.30 (riktignok noen år siden jeg hadde små barn), mens søsteren min jobber i en barnehage "på bygda", og der har de åpent 06.45-17. Helt klart bedre og mer fleksibelt! 

Anonymkode: c8313...cd2

• Liker 1
Skrevet

Vår åpner 07:45 og stenger 16;45. Stengt hele juli, hele julen og hele påsken. Konsekvensen er at ingen aleneforeldre kan ha barn her. Det går for oss fordi en henter og en leverer. 

Anonymkode: 50e72...309

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vår åpner 0630 og stenger 1645. Vi som begynner på jobb kl 07, rekker da å komme i tide :) 

Skrevet

Kommunal bhg i Oslo på oss og som noen nevner over her åpner de 07:30. Vi flexer, trikser og ordner for å ha mini kortest mulig i bhg så leverer ikke før rundt 09:30 - og det er overraskende mange som leverer i den tiden!

Anonymkode: def68...fb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da rekker man jo ikke frem til jobben kl. 8.00. Er denne åpningstiden virkelig attraktiv for folk? 

Ser barnehagen ikke har noen ledige plasser, så et problem for alle er det jo ikke, men skulle dere som har denne åpningstiden alikevel ønske at de åpnet eks 7.30 eller tidligere?

Den stenger 16.45.

Ønsker denne barnehagen da den virker best ellers av de som ligger rundt her vi bor. 

7.45 - 16.45? Det var jammen kort åpningstid.

Er det en privat barnehage? Kanskje har det med bemanning å gjøre?

Her er det 7.30-17, men vi hadde 7-17 i den gamle barnehagen. 

Skrevet

Den stenger 16.45.

Kanskje barnehageansatte også har barn som skal leveres før de skal på jobb?

• Liker 2
Skrevet

Den stenger 16.45.

Er dette privat eller kommunal?

Vår barnehage var åpent 07-17 før da den var privat. Så overtok kommunen og da ble ny åpningstid 0730-1630. Dette genererer veldig mye stress og merarbeid for oss som har fast arbeidstid rundt kl.08. Det irriterer meg grenseløst at private alternativer skal fjernes fordi det offentlige kan gjøre alt så mye bedre. Det gjør det overhodet ikke. 

Anonymkode: 2e378...024

Skrevet

Fordi de tror de er et pedagogisk tilbud og ikke barnepassere.

Anonymkode: d59aa...a02

• Nyttig 1
Skrevet

Mine barn går i en privat bhg i Oslo. Den er åpent fra 08.00 til 16.30. Over fem uker stengt om sommeren og stengt to dager i høst og vinterferien. 

Anonymkode: 3712d...04f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg lever 07:45-50, så hadde i teorien fungert for meg. 

Men skjønner at det ikke funker for alle. Fungerer bare for meg fordi det tar under 10 minutt å sykle til jobb fra bhg, og at jeg ikke har en jobb hvor det har noe å si om jeg kommer noen minutter for sent, Og veldig fint å ha den friheten jeg har nå med at jeg kan levere tidligere en dag hvis jeg har et tidlig møte eller noe sånt, 

Endret av IDGAF

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...