Gå til innhold

Fra positiv test til svak positiv på 4 dager, SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg testet positivt på fredag 6.oktober. Vet ikke hvor mange dpo, men dette var dagen for ikm (jeg har syklus på 24-26 dager ca). Tok en ny test i dag, riktig nok ikke morgenurin og etter en del væske, og den testen var da mye svakere enn på fredag. Jeg er da 4+1 i dag... er det vanlig at tester kan bli så påvirket av væske såpass tidlig i svangerskapet eller tyder dette på begynnende SA? Jeg har ikke smerter, men litt murringer i rygg og mage. Litt rar følelse i puppene av og til, men de er ikke vonde slik jeg husker fra tidligere svangerskap. Derimot har jeg en del vondt i hodet må tisse ofte og veldig trøtt. Samt mer utflod. Angrer på at jeg testet i dag, nå blir jeg så klart bare stresset. 

Anonymkode: c0e9a...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er et godt tegn, dessverre. Mine tester var sterke da jeg var over 4 uker på vei. 

Anonymkode: 64e80...099

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke bli stresset av dette! Syns det høres ut som om du er i rute, og du har ikke symptomer på SA. Du kan jo evt. vente litt og ta en test med ukesindikator på morgenurin? 

Anonymkode: 1ea49...023

• Hjerte 1
Skrevet

Testene er ikke laget for å sammenlikne styrke, det kan være temmelig forskjellig mengde fargestoff i to tester fra samme pakke. I tillegg slår de ut på konsentrasjon, så har du drukket mye mer væske vil det være mindre konsentrasjon. Er du usikker, så kan du dra til legen og be om å måle hcg (via blodprøve) med to dagers mellomrom. Evnt se det an, og ta ny test på konsentrert morgenurin

Anonymkode: e301e...fd9

• Hjerte 1
Skrevet

Her ville jeg ikke bekymret meg foreløpig, testene kan variere mye, og her hadde du jo drukket en del også? Mål hcg hos fastlege hvis du ikke finner roen. 

Hilsen en som tester altfor mye og får bare flere bekymringer gang på gang... 

Anonymkode: 8ec16...1b4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...