AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Hei. Eg er en jente som nett har blitt 30. har slete siden eg var 20 år med ibs, og da kronisk forstoppelse som har vært mitt problem. Kostholdet mitt har vært helt normalt men ikkje av den super sunne typen. Eg har måtte brukt lactulose jevnlig de siste 10 årene helt til eg kom over salzburger teen. Den har e drukke daglig i 8 mnd no og har da enten veldig løs mage eller diare. Helt håpløst men de siste dagene har avføringen endret seg. Den er blodig og veldig slimete. Ferskt blod. Eg får helt noia når e søker opp symptom å får opp kun tarmkreft. Er de noen som har erfaringer med dette ?😭 eg er livredd. Har vært hos legen men han meiner alt er trygt og ingen fare. Skal til koloskopi på mandag på volvat får eg orker ikkje gå rundt å stresse med tenk om?! i dag var avføringen som en liten kule pakket inn i veldig masse slim og blodspor , trur dåkke dette er kreft ? Noken som erfaring med dette?😭 eg har 5 barn eg helst ikkje vil forlate, 🥹 eg er kanskje litt dramatisk men gud eg er livredd Anonymkode: a11ed...192
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Skrevet 10. oktober 2023 Det er ingen her som skal eller kan tro om det er kreft. Symptomene dine kan like gjerne være at det har utviklet seg til ulcerøs colitt, eller det kan være du har hemoroider som er vanlig å få etter mye forstoppelse. Generelt sett med ibs, så er riktig og tilpasset kosthold veldig viktig. Probiotika over tid kan også være hjelpsomt. Anonymkode: 1969c...98c 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 Du skriver det selv, du har fått deg en time på Volvat fordi du orker ikke å gå rundt å stresse. Kjempefint! Jeg synes du kan ta deg fri fra å stresse med god samvittighet nå. Du har lagt en god plan og satt den ut i livet. Du skal ta koloskopi på mandag og frem til du får svar på den så er det beste du kan gjøre å slappe av så godt du kan. Bekymring gjør deg verken mer eller mindre syk. Klapp deg selv på skuldra for at du er flink og tar ansvar for din egen helse. ❤️ Anonymkode: ec30f...65e 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Eg er en jente som nett har blitt 30. har slete siden eg var 20 år med ibs, og da kronisk forstoppelse som har vært mitt problem. Kostholdet mitt har vært helt normalt men ikkje av den super sunne typen. Eg har måtte brukt lactulose jevnlig de siste 10 årene helt til eg kom over salzburger teen. Den har e drukke daglig i 8 mnd no og har da enten veldig løs mage eller diare. Helt håpløst men de siste dagene har avføringen endret seg. Den er blodig og veldig slimete. Ferskt blod. Eg får helt noia når e søker opp symptom å får opp kun tarmkreft. Er de noen som har erfaringer med dette ?😭 eg er livredd. Har vært hos legen men han meiner alt er trygt og ingen fare. Skal til koloskopi på mandag på volvat får eg orker ikkje gå rundt å stresse med tenk om?! i dag var avføringen som en liten kule pakket inn i veldig masse slim og blodspor , trur dåkke dette er kreft ? Noken som erfaring med dette?😭 eg har 5 barn eg helst ikkje vil forlate, 🥹 eg er kanskje litt dramatisk men gud eg er livredd Anonymkode: a11ed...192 Er du i risikosonen for tarmkreft da? Hvis ikke hadde jeg tenkt det var noe annet. Finnes kanskje andre mer sannsynlige årsaker til slim og blod i avføring. Men menneskehjernen er jo litt dum sånn man går rett i krisemaksimering. Lykke til🙏🏻 Anonymkode: 9b7b6...32c 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 Tarmkreft er ikke det første jeg ville tenkt på når du er så ung. Har du vært utredet for crohns eller ulcerøs colitt? Ville heller vært innpå tanken om noe sånt ved slim og blod. Men det blir bare synsing, så bra du skal sjekke det ut! Lykke til🙂 Anonymkode: 12efc...4bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 Friskt blod er ikke tegn på kreft, så vidt jeg vet. Mulig rifter etter forstoppelse, eller annet. Har hatt kvalme, diare eller forstoppelse og blod i avføringen i maaange år uten at det er kreft. Men jævlig slitsomt😩 Anonymkode: 5b89f...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ingen her som skal eller kan tro om det er kreft. Symptomene dine kan like gjerne være at det har utviklet seg til ulcerøs colitt, eller det kan være du har hemoroider som er vanlig å få etter mye forstoppelse. Generelt sett med ibs, så er riktig og tilpasset kosthold veldig viktig. Probiotika over tid kan også være hjelpsomt. Anonymkode: 1969c...98c Takk for tips, skal sjekke ut den med probiotika❤️ Anonymkode: a11ed...192
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du skriver det selv, du har fått deg en time på Volvat fordi du orker ikke å gå rundt å stresse. Kjempefint! Jeg synes du kan ta deg fri fra å stresse med god samvittighet nå. Du har lagt en god plan og satt den ut i livet. Du skal ta koloskopi på mandag og frem til du får svar på den så er det beste du kan gjøre å slappe av så godt du kan. Bekymring gjør deg verken mer eller mindre syk. Klapp deg selv på skuldra for at du er flink og tar ansvar for din egen helse. ❤️ Anonymkode: ec30f...65e Takk for fine ord !❤️❤️ ja skal virkelig prøve å spore tankene inn på noe annet❤️ Anonymkode: a11ed...192
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Friskt blod er ikke tegn på kreft, så vidt jeg vet. Mulig rifter etter forstoppelse, eller annet. Har hatt kvalme, diare eller forstoppelse og blod i avføringen i maaange år uten at det er kreft. Men jævlig slitsomt😩 Anonymkode: 5b89f...ef9 Føler virkelig med deg!!🥹🥹❤️ det er drit travelt og plagsomt,🥹😤 Anonymkode: a11ed...192
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #10 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tarmkreft er ikke det første jeg ville tenkt på når du er så ung. Har du vært utredet for crohns eller ulcerøs colitt? Ville heller vært innpå tanken om noe sånt ved slim og blod. Men det blir bare synsing, så bra du skal sjekke det ut! Lykke til🙂 Anonymkode: 12efc...4bd Nei ingenting, her kun fått beskjed om ibs uten noke meir 😳 derfor skal eg inn no å få sjekket, 🥹🥹❤️ tusen takk❤️🥹 Anonymkode: a11ed...192
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #11 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er du i risikosonen for tarmkreft da? Hvis ikke hadde jeg tenkt det var noe annet. Finnes kanskje andre mer sannsynlige årsaker til slim og blod i avføring. Men menneskehjernen er jo litt dum sånn man går rett i krisemaksimering. Lykke til🙏🏻 Anonymkode: 9b7b6...32c Neei, det trur eg faktisk ikkje sånn😂😆 men hjernen her seier at eg er de !😂 eg har perioder der eg kan krisemaksimere og tru eg har blodpropp får eg smerter i leggen liksom, så denne menneskehjernen kunne e vært foruten i perioder 😂😆 tusen takk❤️❤️❤️ Anonymkode: a11ed...192
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå