Gå til innhold

Boikotter BikBok fra nå av, altså. Følte meg ikke høy i hatten i butikken deres i går.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle kjøpe meg mye jeans, og fant disse som heter "curvy" der borte, med god stretch og i fint stoff. Jeg er 171 cm og veier 70 kilo, som tilsvarer BMI på 23,9, altså normalvekt. Ser heller ikke stor ut visuelt. Prøvde både størrelse M og L, men ingenting passet over magen. Spurte butikkdama om disse buksene var små i størrelsen, men nei, svarte hun, de var helt vanlige i størrelsen, kanskje heller litt romslige. Hun rådet meg så å prøve XL og se om den passet. Altså. Jeg er normalvektig og ser ikke stor ut. Hvis jeg er XL, hva skal lettere overvektige bruke? Hvis dette er normale størrelser?

Anonymkode: 1201f...140

• Liker 28
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg boikotter Zizzi, finner ingenting som passer🤷‍♀️ Men jeg er petit da. Det er greit at det finnes noen butikker enda som ikke er stor i størrelsen, for det er det blitt flere og flere av etterhvert som befolkningen blir større. Lindex sine xs er ofte for store for meg så der kan jeg ikke handle, samme med kappahl men jeg lager meg ikke noe stort ramaskrik av det i hverdagen. Det finnes mange butikker lettere overvektige kan handle. 

Anonymkode: 69602...ac3

• Liker 22
  • Nyttig 8
Skrevet

Hvor er det du vanligvis kjøper klær da? Kappahl? De er igjen sinnsykt store i størrelsen. 

Anonymkode: 3b6f1...f7c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg veier omtrent 10 kilo mindre enn deg, og bruker medium/large. Ofte large i jeans, så synes ikke det er rart du er XL? 

Anonymkode: a400f...a17

• Liker 16
Skrevet

Troll.

Anonymkode: a808c...2a4

• Liker 3
Skrevet

171 cm og 70 kilo er da ikke normalvektig. Jeg er 175 cm og 61 kilo og bruker L.

Anonymkode: 457f3...7fa

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Er ikke BikBok for tenåringsjenter da? Det er kjent at de og Zara er små i størrelsen i forhold til mange andre butikker. Men butikkdama har jo ikke gjort noe galt her, hun tipset bare om å prøve en større størrelse som kanskje passer deg bedre :)

Er enig i at det er spesielt å ha så små størrelser, men det kan ikke de som jobber der noe for. 

Anonymkode: cc3c9...7dc

• Liker 26
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

171 cm og 70 kilo er da ikke normalvektig. Jeg er 175 cm og 61 kilo og bruker L.

Anonymkode: 457f3...7fa

At du er 175, veier 61 kg og bruker strl L tror jeg ingen ting på. 

Jeg er 162, veier 65 kg og bruker strl S i genser og M i bukser...

Anonymkode: d517d...e3e

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet

Å kjøpe bukser er bo dritt. Skulle ønske alle butikker ble enige om hvor stor en størrelse er. Jeg er S i noen butikker og XL i andre. Når det er sagt så er curvy buksene til Bikbok laget for mennesker med store romper og lår og små midjer. Typisk timeglassfigur eller damer som trener mye styrke. 

Anonymkode: a427f...55d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg veier omtrent 10 kilo mindre enn deg, og bruker medium/large. Ofte large i jeans, så synes ikke det er rart du er XL? 

Anonymkode: a400f...a17

Og jeg veier også 10 kilo mindre enn ts og jeg bruker bare S. Så jeg synes det er veldig rart! 

Anonymkode: 432df...f3c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Det meste fra BikBok er smått i størrelsene

Anonymkode: 9341c...49c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (Akkurat nå):

Du boikotter en butikk med klær som begynner på str 42 når du sier selv at du er petit? 

Ja for det blir like dumt som hi. Vi trenger enda butikker som har klær som faktisk pssser xs og ikke den xs størrelsen som f.eks kappahl bruker. Det er ingenting å ta på vei for at en hos BikBok må bruke str XL. Viss en alltid har handlet hos kappahl kan jeg forstå at en blir fornærmet nesten når en må opp i str hos Bikbok men det finnes jo et hav av andre kjeder en kan handle så kan vi andre som ikle kan handle klær som passer his de andre kjedene bruke BikBok 

Anonymkode: 69602...ac3

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Når jeg kjøper klær går jeg til butikker som har min stil OG min fasong. Alle er ikke like, det er derfor det finnes så mange butikker å velge mellom. Bik Bok er for små personer, det er dems konsept. Buksene var normale i str etter dems størrelses-skjema. I forhold til snittet er de små. 

Anonymkode: d0ae2...e15

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du er 175, veier 61 kg og bruker strl L tror jeg ingen ting på. 

Jeg er 162, veier 65 kg og bruker strl S i genser og M i bukser...

Anonymkode: d517d...e3e

dette, jeg er 163 og veier 57 og bruker xs og s... 

Anonymkode: dc8ba...810

• Liker 5
Skrevet

Du skal boikotte en butikk fordu du synes størrelsene er slemme? De har klær som passer deg men du vil ikke bruke de klærne fordi du synes størrelsen, altså lappen er feil, ikke det at de ikke har et større spekter av størrelser men at plagget som passer viser en annen størrelse enn du synes det burde stå. 

Makeitmakesense. Dette blir for dumt.

Anonymkode: 3e8c6...3eb

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

BikBok var kjent for å være ekstra små i størrelsene da jeg var tenåring på 90-tallet også.

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Trodde Bikbok var mer ungdomsbutikk? Du står uansett helt fritt til å boikotte de butikkene du ønsker.

Men det er klart at det burde vært mer universelle regler for hva som skal passe innunder de ulike størrelsene. Det er jo litt merkelig at en som er medium i et klesmerke plutselig er xl i et annen klesmerke (eller til og med innenfor samme klesmerke).

Anonymkode: 84da2...7f6

• Nyttig 4
Skrevet

Sånn har det vært på Bik Bok i mange år og de har vel jevnlig vært i media om det. Før jeg fikk barn var jeg på grensen til undervektig, men på Bik Bok måtte jeg ofte opp i L, mens jeg andre butikker fint kunne bruke 34/XS. Nå som jeg har er 10 + kg tyngre, finner jeg lite som passer på BIk Bok, hvertfall bukser/skjørt, gensere kan jeg bruke om de er oversized. Men gjør meg ikke så mye egentlig, finnes flust av andre butikker som har helt ok klær jeg kan bruke og i den størrelsen jeg egentlig er.

Anonymkode: 1c6cc...5b5

• Liker 2
Skrevet

Størrelse på klær har ikke alltid noe med vekt å gjøre, jeg er 167 - normalt sett 77 kg (nettopp født barn så noe større nå) og bruker M i klær, også fra Bikbok. 

Anonymkode: 24538...dec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...