AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg bor i en kommune uten en eneste ledig fastlege. Jeg har stått på venteliste i et år og må sikkert stå på venteliste i et år til før jeg får fastlege. Samtidig så er det slik at pasienter på sykehjem har to leger å forholde seg til, sykehjemslege og fastlege. Hadde det ikke vært bedre om disse gikk ut av fastlegeordningen? Da hadde det jo blitt frigjort noen plasser til alle oss som står uten fastlege. Anonymkode: a6a22...5e0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Skrevet 10. oktober 2023 Er dette noe du har fått bekreftet? For det er ikke vanlig i de kommunene jeg har jobbet i. Anonymkode: 7214a...b80
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 Sykehjemslege? Anonymkode: 47f30...fb5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Skrevet 10. oktober 2023 De har to leger i en overgangsfase, etter noen uker forholder de seg kun til tilsynslege. De gamle er ikke skyld i mangelen på fastleger Anonymkode: b75c7...447 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: De har to leger i en overgangsfase, etter noen uker forholder de seg kun til tilsynslege. De gamle er ikke skyld i mangelen på fastleger Anonymkode: b75c7...447 Jo, men de står fremdeles på listen hos fastlegen. Så det blir ikke ledig listeplass før de evt dør… Anonymkode: a6a22...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 Mange sykehjemspasienter står på listen hos fastlegen, kunne sikkert frigjort 20 000 plasser minst Anonymkode: 467bb...ced
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg bor i en kommune uten en eneste ledig fastlege. Jeg har stått på venteliste i et år og må sikkert stå på venteliste i et år til før jeg får fastlege. Samtidig så er det slik at pasienter på sykehjem har to leger å forholde seg til, sykehjemslege og fastlege. Hadde det ikke vært bedre om disse gikk ut av fastlegeordningen? Da hadde det jo blitt frigjort noen plasser til alle oss som står uten fastlege. Anonymkode: a6a22...5e0 Jeg spurte om dette da jeg var i sykehjemspraksis. De brukte ikke å fjerne fastleger når de kom på sykehjem, selv om de har en tilsynslege der som går legevisitt fordi det er visst egentlig meningen at "alle" skal ha en egen fastlege". Selv om alle i landet har jo ikke det, mange står jo på ventelister.... Så jeg vet ikke jeg nei. Et annet sted jeg var i praksis var det et ganske lite sykehjem så alle beboerne hadde tilsynslegen som fastlege.. Anonymkode: c8555...808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå