Gå til innhold

Penger etter boligsalg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan jeg forvente at pengene kommer på konto? Det er nå 5 dager siden overtakelsen ble tinglyst, og kjøper står oppført som eier i grunnboken. Burde jeg kontakte megler eller er det vanlig å vente?

Anonymkode: c0bdf...0ea

Skrevet

Noen som vet? ☺️

Skrevet

Kontakt megler! For vedkommende skal ikke kunne motta nøkler dersom penger ikke er på meglers konto. 

• Liker 1
Skrevet
Perfume skrev (2 minutter siden):

Kontakt megler! For vedkommende skal ikke kunne motta nøkler dersom penger ikke er på meglers konto. 

Fikk bekreftelse før overtakelse at pengene er betalt inn, så de står på klientkonto.

Skrevet

Det har tatt opptil 10 dager de gangene jeg har solgt. Det fikk jeg også opplyst om av megler i forkant. 

Anonymkode: 5b350...dc5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har tatt opptil 10 dager de gangene jeg har solgt. Det fikk jeg også opplyst om av megler i forkant. 

Hvor lang tid tok det etter at overdragelsen ble tinglyst? Trodde at det var det som kunne ta tid, og at pengene ville komme like etter tinglysing.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tror det tok rundt en uke i vårt tilfelle, før vi fikk pengene på konto. Vet ikke hvorfor meglerne drøyer sånn. Det skal jo teknisk sett kunne være inne dagen etter at ny eier har overtatt, hvis bare megler fikk ut fingeren og fikk overført pengene til selger samme dagen. HVIS det var megler som gjorde det... Men jeg antar det hele går gjennom en oppgjørsavdeling i banken, som megler først må gi beskjed, og så står det i "kø" hos oppgjørsavdelingen blant alle andre eiendomstransaksjoner og venter på at de skal få tid til å overføre det til selger?

Endret av Million
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor lang tid tok det etter at overdragelsen ble tinglyst? Trodde at det var det som kunne ta tid, og at pengene ville komme like etter tinglysing.

Inntil 10 dager. Som en skriver under, så går det via en oppgjørsavdeling, osv.

Sist gikk det veldig fort, men da var overtagelsen rett før fellesferien, så da var det om å gjøre å få alt unna før alle tok ferie virket det som. Da tok det bare to dager fra overtagelse til pengene var på konto. 

Skrevet

Tror det tok 10-14 dg, men man får beskjed om at kjøper har overført til klientkonto, så du trenger ikke være bekymret. Pengene er på vei’

Skrevet
Tipaa skrev (1 time siden):

Tror det tok 10-14 dg, men man får beskjed om at kjøper har overført til klientkonto, så du trenger ikke være bekymret. Pengene er på vei’

De fleste trenger pengene til å innbetale den rådyre mellomfinansieringen. 

Anonymkode: bfade...a94

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De fleste har vel oppsparte midler til mellomfinansiering.

Uansett, pengene kom i dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De fleste må bare vente til at megler og bank har gjort jobben sin før pengene kommer 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

De fleste har vel oppsparte midler til mellomfinansiering.

Uansett, pengene kom i dag.

Nei jeg har ikke 13 millioner på konto til mellomfinansieringen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

10 millioner kroner på klientkonto. Det er 1000-1500 kroner dagen renteinntekter. 

Meglerfirmaene tjener store penger på å somle med overføringen.

Selger du 2-3 dyre boliger i uka og knuger i to uker på pengene kan du tjene en million ekstra i året :)

Skrevet
prt90 skrev (32 minutter siden):

10 millioner kroner på klientkonto. Det er 1000-1500 kroner dagen renteinntekter. 

Selger du 2-3 dyre boliger i uka og knuger i to uker på pengene kan du tjene en million ekstra i året :)

Rentene utbetales vel boligselger en, det er deres penger. 

Skrevet
prt90 skrev (45 minutter siden):

Det er ikke slik det fungerer 😅

Skrevet

Tok nesten to uker her.

Anonymkode: 8b062...6d8

Skrevet

De har en frist på 14 dager 

Anonymkode: 23fd1...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...