AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #21 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er det ingen som har fortalt klokkene mine. De viser en time feil hele sommerhalvåret. Anonymkode: d669d...b8f Kjøp skikkelige klokker. Anonymkode: df455...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #22 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer jo an på hva slags klokker det er. Hos meg må jeg stille armbåndsuret, vekkerklokka og uret på komfyren, mens de på tv'en, pc'en og mobilen stiller seg selv. Hadde blitt skremt hvis den gamle trekkoppvekkerklokka plutselig hadde stilt seg selv en time tilbake. 😅 Anonymkode: ae262...585 Den gjør det om du venter en time med å trekke den etter den stanser. Anonymkode: df455...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 10. oktober 2023 #23 Del Skrevet 10. oktober 2023 (endret) Jeg har ingenting i mot sommertid eller vintertid. Jeg synes ikke det er et stort problem i det hele tatt. Jeg har ingenting i mot å sove en time ekstra om vinteren og jeg synes det er koselig når det blir mørkt en time tidligere. Det er kos med tente stearinlys og lyslenker. Og når vi stiller klokken til sommertid, så synes jeg det er greit når vi har ekstra tid med lys, sol og sommer. Jeg personlig kan ikke forstå problemet med å stille klokken 2 ganger i året. Vi har stilt klokken i flere år og folk som jobber skift, jobber med dyr o.l. regner jeg med har utviklet rutiner angående dette som funker for dem. Endret 10. oktober 2023 av Kittykat 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 10. oktober 2023 #24 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøp skikkelige klokker. Anonymkode: df455...3ea Man kan ikke sammenlikne en Toro-middag (som så og si lager seg selv) med et måltid på en Michelin restaurant. Og man kan ikke sammenlikne enkle digitale klokker med ordentlige urverk. Skikkelig mat ligger det en viss innsats i, og skikkelige klokker stiller man selv. Dermed basta😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #25 Del Skrevet 10. oktober 2023 Påkrevd skrev (Akkurat nå): Man kan ikke sammenlikne en Toro-middag (som så og si lager seg selv) med et måltid på en Michelin restaurant. Og man kan ikke sammenlikne enkle digitale klokker med ordentlige urverk. Skikkelig mat ligger det en viss innsats i, og skikkelige klokker stiller man selv. Dermed basta😉 Bare tull. Anonymkode: df455...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 10. oktober 2023 #26 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare tull. Anonymkode: df455...3ea Bare tull, helt til det ryker et batteri eller sikring, strømbrudd, manglende softwareoppdatering, for varmt, for kaldt osv. Situasjoner der ordentlige klokker fortsatt tikker og går👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #27 Del Skrevet 10. oktober 2023 Påkrevd skrev (1 minutt siden): Bare tull, helt til det ryker et batteri eller sikring, strømbrudd, manglende softwareoppdatering, for varmt, for kaldt osv. Situasjoner der ordentlige klokker fortsatt tikker og går👍 Aldri skjedd samtidig noensinne i historien. Anonymkode: df455...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 10. oktober 2023 #28 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aldri skjedd samtidig noensinne i historien. Anonymkode: df455...3ea Nei, det kan være, men så trenger heller ikke mer enn én av dem å inntreffe før klokka går i svart, da. Altså, man behøver ikke bli skutt, forgiftet, falle ned et stup, få hjerteinfarkt og frontkollidere med bil samtidig for å dø😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #29 Del Skrevet 10. oktober 2023 Påkrevd skrev (3 minutter siden): Nei, det kan være, men så trenger heller ikke mer enn én av dem å inntreffe før klokka går i svart, da. Altså, man behøver ikke bli skutt, forgiftet, falle ned et stup, få hjerteinfarkt og frontkollidere med bil samtidig for å dø😂 Bare tull. Anonymkode: df455...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #30 Del Skrevet 10. oktober 2023 Det eneste som er galt med klokkestillinga er at man ikke får betalt for den ekstra timen når man går nattevakt! Det er søren meg så idiotisk at jeg mangler ord. Som om det ikke er pyton nok å gå natt fra før. Absolutt alle andre vakter får man overtid for når man går en time ekstra 😠 Anonymkode: 06260...1ca 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 10. oktober 2023 #31 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare tull. Anonymkode: df455...3ea Knusende argument. Du blir nok hvert øyeblikk headhuntet til et eller annet stort debattprogram. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 10. oktober 2023 #32 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det eneste som er galt med klokkestillinga er at man ikke får betalt for den ekstra timen når man går nattevakt! Det er søren meg så idiotisk at jeg mangler ord. Som om det ikke er pyton nok å gå natt fra før. Absolutt alle andre vakter får man overtid for når man går en time ekstra 😠 Anonymkode: 06260...1ca Får du ikke betalt for en time ekstra når man stiller klokka andre veien, da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #33 Del Skrevet 10. oktober 2023 Jeg håper alltid vi kan gå til normaltid og forbli der. Håper i det minste at man kan få tull på dette. Men det går nok en del sesonger med klokkestilling før man er der 😕🥺 Anonymkode: aa18e...8dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter #34 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En fattig time. Anonymkode: df455...3ea Du har tydeligvis ikke kyr, ei heller andre dyr som må melkes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #35 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke om du tilpasser det litt. Anonymkode: df455...3ea Jo, for en unge som er vilt tander på soving så er det faktisk et mareritt. Anonymkode: 6cc4e...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #36 Del Skrevet 10. oktober 2023 8 hours ago, Påkrevd said: Får du ikke betalt for en time ekstra når man stiller klokka andre veien, da? Man har ikke nødvendigvis nattevakt begge gangene klokka stilles. Men det jevner seg sikkert ut i lengden. Litt som når vi har flere helligdager ett år og færre et annet, med samme lønn. Anonymkode: ae262...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #37 Del Skrevet 10. oktober 2023 Påkrevd skrev (8 timer siden): Får du ikke betalt for en time ekstra når man stiller klokka andre veien, da? Jo, den som er så heldig å ha den vakta. Men i mine fem år som nattevakt endte jeg i fire år opp med den lange vakta uten betalt den ene timen, og ett år med den korte der jeg fikk betalt for en ekstra time 😄 Anonymkode: 6cc4e...ec7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #38 Del Skrevet 10. oktober 2023 Enig, det bør fjernes og vi bør ha permanent sommertid. Det blir mørkt så tidlig her på vinteren at å fjerne enda en time med dagslys er ikke noe å rope hurra for. Den ekstra timen med lys man får på morningen/formiddagen får man ikke brukt til noe uansett da de aller fleste er innendørs på jobb eller skole. Anonymkode: a5980...c48 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #39 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig, det bør fjernes og vi bør ha permanent sommertid. Det blir mørkt så tidlig her på vinteren at å fjerne enda en time med dagslys er ikke noe å rope hurra for. Den ekstra timen med lys man får på morningen/formiddagen får man ikke brukt til noe uansett da de aller fleste er innendørs på jobb eller skole. Anonymkode: a5980...c48 Ja, og så jevner det seg ut om kort tid. Det blir bare å utsette mørket og så få mange ulemper attpå. Så jeg er enig i at klokkestilling bør fjernes. Anonymkode: 5ea75...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #40 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Aldri skjedd samtidig noensinne i historien. Anonymkode: df455...3ea omg, hva vet du om det? Må vel ikke nødvendigvis være nasjonale systemer som stopper opp men det finns lokale og private ting som skaper problemer. Så jo, det har jo skjedd. Anonymkode: 5ea75...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå